چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
محمدلو

حوزه/ محمدلو گفت: در زندگی مشکلاتی رخ میدهد، نباید همیشه دنبال مقصر باشیم و باید به دنبال حل آنها باشیم و دنبال مقصر گشتن مشکلات را حل نخواهد کرد و بلکه باید فکرها را باید اصلاح کرد که این امر منجر به اصلاح رفتار می شود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، با تأکید بر الگو گیری از سبک زندگی و همسرداری حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسائلی که زوجین باید بدان توجه کنند هم کفو بودن است و اگر زن و شوهری قبل از ازدواج به مسئله هم کفو بودن به ویژه مسئله ایمان و اخلاق در این امر توجه کنند خیلی از مشکلات برای آن ها ایجاد نمی شود.

وی اضافه کرد: همان طور ‌که حضرت زهرا سلام الله علیها در میان همه خواستگاران خود امام علی علیه السلام را که از لحاظ ایمان و علم و حکمت سرآمد بود، انتخاب کردند، زوجین هم باید به این مسئله توجه داشته باشند و در روایتی از امام صادق علیه السلام می‌خوانیم که اگر خداوند امیرمومنان علی علیه السلام را نیافریده بود ، فاطمه علیها السلام همتایی برای همسری اش در تمام روی زمین نداشت .

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به تاثیر عشق و محبت در زندگی همسران افزود: زن و شوهری که همدیگر را حقیقتا دوست داشته باشند و این عشق و محبت را به هم ابراز کنند زندگی شان لذت بخش بوده و دوام پیدا خواهد کرد چرا که عشق و محبت بین همسران ، باعث میشود اختلافات و مشکلات زندگی، زیاد به چشم نیاید.

وی تصریح کرد: در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها این عشق و محبت را در خطاب های زیبای مولا علی(ع) و فاطمه (س) به همدیگر و درک متقابل شاهد بودیم و اوج این عشق و محبت را در جملات امام در نهج البلاغه که بعد از فراق حضرت زهرا سلام الله علیها فرمودند می بینیم.

محمدلو توجه به مسئله شناخت را یکی دیگر از مسائل مورد نیاز در زندگی دانست و گفت: زوجین نسبت به سلائق، ویژگی ها، تفاوت ها، وظائف و مسئولیت های همدیگر شناخت کافی داشته باشند که این امر باعث تعدیل انتظارات و خواسته های آن ها از همدیگر می شود و در نتیجه در استحکام زندگی ها موثر است.

وی به تأثیر تفکرات مثبت و خوش بینی در زندگی همسران اشاره کرد و ادامه داد: یکی از معضلات عمده زندگی خانوادگی، تحریف های شناختی وخطاهای فکری و بی توجهی به جنبه های مثبت زندگی است و ذهن خوانی، خیال بافی، بزرگ نمایی مشکلات ، تعمیم افراطی مشکلات ، مقصر دانستن دیگران ، منفی نگری و بدبینی و سوء ظن نسبت به رفتارهای دیگران از جمله اموری است که به شدت زندگی را دچار آسیب می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی عنوان کرد: در زندگی مشکلاتی رخ میدهد، نباید همیشه دنبال مقصر باشیم و باید به دنبال حل آنها باشیم و دنبال مقصر گشتن مشکلات را حل نخواهد کرد و بلکه باید فکرها را باید اصلاح کرد که این امر منجر به اصلاح رفتار می شود .

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم زندگی های ما استحکام داشته باشد باید به جنبه های مثبت زندگی خود و همسرمان بیشتر فکر کنیم و با خوش خلقی زندگی هایمان را شیرین کنیم و درک همدیگر و گوش دادن به درد دل های هم، لبخند زدن، قدردانی؛ ادب و احترام و..‌ مواردی است که زندگی را شیرین تر می کند.

محمدلو احترام، صداقت، صبر، ایثار و گذشت توجه به نیازها و علایق طرف مقابل، داشتن انتظارات معقول، تواضع و دوری از منیت و غرور را از لوازم استحکام خانواده ها عنوان کرد و افزود: یکی از مواردی که زوجین بدان نیاز دارند توجه به آراستگی و زیبایی در خانواده است و لذا زن و شوهر باید به مسئله نظافت و زیبایی در خانه توجه داشته باشند.

وی گفت: توسل به اهل بیت(ع) و توکل به خداوند یکی از مهمترین عامل استحکام زندگی هاست و دین اسلام همسرداری درست را مصداق بارز جهاد معرفی می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی همدلی و همراهی، سازگاری با همسر، فرمان پذیری و رعایت حق مدیریت شوهر، صبوری و بردباری و اظهار محبت و احترام به همدیگر، عدم سرزنش شوهر برسر مسائل اقتصادی و تقسیم کار در خانواده را از دیگر شاخصه های زندگی حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha