پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ آماده سازی نمایشگاه "شب های مادری"

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم گفت: نمایشگاه فرهنگی – تبلیغی «شبهای مادری» با محوریت و براساس موضوع جهادتبیین راه اندازی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی قنواتی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار کرد: امروز بار دیگر در موضوعی فرهنگی شاهد تلاش های مجاهدانه خواهران طلبه و همسران اساتید و طلاب حوزه علمیه در قالب نمایشگاه شبهای مادری هستیم که به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) و بزرگداشت دهه بصیرت هستیم.

وی افزود: واقع مسئله این است که ما در یک شرایط بسیار خاصی قرار داریم که این ضرورت بر کسی پوشیده نیست که ‌نسبت به تبیین درست «هویت زن ایرانی مسلمان» از هیچ تلاش و کوششی نبایستی مضایقه و دریغ کرد. تبیین این مسئله می‌تواند یک راه بسیار روشنی را پیش روی دختران و بانوان ایران اسلامی قرار بدهد به همین خاطر مجموعه‌ای از خواهران فاضله که عموماً از فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه خواهران و مجموعه جامعه‌الزهرا(س) و جامعةالمصطفی می‌باشند، همچنین همسران اساتید و طلاب مدرسه مبارکه معصومیه، همت گماردند و چنین نمایشگاه فاخری را با موضوعات و عرصه های متنوع به منظور تبیین آن نقش، هویت، رسالت‌ها و مأموریت‌های زن ایرانی مسلمان در جامعه امروز برپا کردند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بدون تردید برپایی چنین نمایشگاهی، نقطه آغازی است برای این جنس فعالیت‌ها و امیدواریم که به حول قوه الهی همانطور که عزم و اراده‌اش در مجموعه خواهران وجود دارد، ان‌شاءالله این برنامه در موقعیت‌های دیگری از جمله؛ میلاد حضرت زهرا(س)، دهه مبارک فجر، ماه مبارک رمضان و... تکرار خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قنواتی در بخش دیگری از سخنان خود، برپایی این نمایشگاه را ناظر به منّویات مقام معظم رهبری دانست و گفت:اساساً فلسفه و دلیل اینکه این برنامه برپا شده است، این بود که ما بتوانیم در راستای آن مأموریتی که حضرت آقا نسبت به همه جامعه انقلابی و جامعه نخبگانی داده‌اند مبنی بر واجب قطعی و فوری «جهاد تبیین»، خواهران محترمه با یک نگاهی نو و متفاوت در این مسئله وارد شدند که بتوانند مسئله آن نقش و رسالت اصیل یک زن بانوی مسلمان ایرانی را در خانه و محیط اجتماعی به تصویر بکشند.

وی اظهار کرد: در این خصوص تلاش شده که نسبت به مسئله تربیت اسلامی، کودک و نوجوان، یک گفتگو، هم‌اندیشی و آزاداندیشی در این زمینه ایجاد و باب گفتگو و تبیین به شکل خیلی آزادانه و نو شکل بگیرد.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه قم افزود: در همین راستا تلاش شده به قله‌های جامعه اسلامی که همان شهدای ما که ستاره‌های درخشانی در آسمان انقلاب اسلامی پرتو افشانی می‌کنند، یک تبیین نو را از منظر زنان جبهه مقاومت و زنان شهیده‌ای که در عرصه‌های مختلف خوش درخشیده اند صورت گیرد.

وی به موضوع رسانه و فضای مجازی اشاره کرد و گفت: در این عرصه تلاش شده است یک سری اقدامات در طول مدت زمان برگزاری نمایشگاه و توسط غرفه ها به ویژه غرفه گفتگو و ارائه ناظر به جهادتبیین صورت گیرد و این مسئله اساساً فلسفه و رویکردش تماماً ناظر به مسئله جهاد تبیین و خصوصاً نسبت با این حجمه‌ای که نسبت به سُست‌ کردن اندیشه‌های بنیادین مسئله عفاف و حجاب از سوی دشمنان دارد اتفاق می‌افتد، تلاش شده در این مسئله ما بتوانیم یک تبیین قوی، محکم، مدقن و زیبا از مسئله را ارائه بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قنواتی «مخاطب شناسی» و «نیازسنجی» را محور سخن خود قرار داد و افزود: یکی از نکاتی که ما از ابتدا توجه داشتیم این بود که بتوانیم در برنامه‌ریزی، در ارائه محتوا و چه در نظام سرفصل‌ها تلاش کنیم به مخاطب و جنس نیاز او توجه ویژه داشته باشیم، یعنی آن دسته از مخاطبینی شاید فرصت کمتری به لحاظ موقعیت کاری‌شان، به لحاظ مشغله‌های اجتماعی‌شان پیدا می‌کنند که در آن محافلی که حوزویان، روحانیون و خواهران حوزوی ما حضور دارند، ارتباط برقرار کنند، لذا تلاش شده که این زمینه برای این دسته از مخاطبین در نمایشگاه شبهای مادری بیشتر فراهم شود. بحمدالله مدرسه علمیه مبارکه معصومیه با توجه به ظرفیت و پتانسیل عظیمی که در این مجموعه چه به لحاظ نخبگان، چه به لحاظ دانشگاهی و فرهیختگی وجود دارد، معمولاً در این کنشگری اجتماعی جزو مجموعه‌های پیشگام و پیشرو در عرصه تبلیغ جهادی، مواسات و چه در عرصه‌هایی که آحاد جامعه به آن نیاز دارند بسیار فعال و پویا عمل می کند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha