دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تشییع نمادین حضرت فاطمه(س) در شهر آبپخش

حوزه/ مردم شهر آبپخش شهرستان دشتستان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، آیین تشییع نمادین این حضرت را برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم عزاداری و دسته عزای شهادت حضرت زهرا(س) امروز از ساعت ۹ صبح از روبروی بانک کشاورزی تا گلزار شهدای گمنام شهر آبپخش برگزار شد.

حجت السلام مجتبی امامی استاد حوزه علمیه در این مراسم، اظهار داشت: اگر در مقابل هدیه دادن یک شاخه گل، تشکر و پاداش لازم دارد، نجات بشریت چه پاداشی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه با نگاه به قرآن می‌بینیم که شعار تمام انبیا این بود که ما جز از پروردگارمان پاداشی نمی‌خواهیم گفت: پیامبر اسلام نیز از مردم درخواست مزد مادی نداشت، اما چندین مرتبه از طرف خداوند با کلمه «قل» مأمور شد، تا مزد معنوی را که به نفع خود مردم است، از مردم تقاضا کند.

حجت الاسلام امامی بیان داشت: این مزد معنوی نیز در دو تعبیر آمده است، یک بار می‌فرماید «من هیچ مزدی نمی‌خواهم، جز آنکه هر که خواست راه خدا را انتخاب کند» و یک بار می‌فرماید: «قُل لا أَسأَلُکُم عَلَیهِ أَجرًا إِلَّا المَوَدَّةَ فِی القُربیٰ» بنابراین مزد رسالت دو چیز است، یکی انتخاب راه خدا و دیگری مودّت قربی، جالب آنکه در هر دو تعبیر کلمه «الاّ» مطرح شده، یعنی مزد من تنها همین مورد است.

حجت الاسلام امامی ابراز داشت: با کمی تأمل می‌فهمیم که باید راه خدا و مودّت اهل بیت(ع) یکی باشد، زیرا اگر دو تا باشد، تناقض به وجود می‌آید.

این مراسم همراه با تشییع نمادین پیکر حضرت فاطمه زهرا(س) و روضه خوانی حجت الاسلام حسین رنجبر و سینه زنی همراه بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha