دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علماء در دیدار دکتر خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با انتقاد از فرهنگ پشت‌میز نشینی،گفت: کشور به همه تخصص ها نیاز دارد و باید برای تمام مشاغل متخصص تربیت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه آیت الله علماء امروز صبح در دیدار دکتر خسرویان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، با تسلیت ایام فاطمیه(س)، اظهار داشت: شایسته است از ظرفیت‌های عظیم انسانی برای رفع بیکاری استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگر دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای درست برنامه ریزی کنند و آموزش‌های نوین ارایه دهند هرگز بیکاری وجود نخواهد شد.

وی با استناد به فرمایش حضرت علی(ع) که علم تجربه بسیار مهم و اساسی است، افزود: می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مراکز فنی و حرفه‌ای کشور، خیلی از مشکلات اساسی جوانان را مرتفع کرد.

آیت الله علماء با انتقاد از فرهنگ پشت میز نشینی، گفت: چرا باید همه به دنبال مشاغل اینگونه‌ای باشند، کشور به همه تخصص‌ها نیاز دارد و باید برای تمام مشاغل متخصص تربیت شود.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه اذعان داشت: باید از ظرفیت‌های عظیم جوانان استان استفاده نمود و این افراد را جذب کار کرد، زیرا که اگر برای جوانان کار، مسکن و ازدواج مهیا باشد، هیچ ناهنجاری اجتماعی وجود نخواهد داشت.

آیت الله علما با مهم دانستن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و صنعتی، تصریح کرد: اگر حرفه و فن متکی بر علم باشد، بسیار پایدار بوده و آینده کشور را در تمامی زمینه‌ها تضمین خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه کاری که متکی بر علم و دانش باشد، بازدهی گسترده‌ای خواهد داشت، اظهار داشت: یقینا اثر گذاری آن در دراز مدت و کوتاه مدت بسیار طولانی خواهد بود، زیرا کشورهای سلطه‌گر با همین علم توانستند، تمام دنیا را زیر سلطه خود در آورند.

رئیس شورای حوزه‌ علمیه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه علم با همه قدرت، راه خود را یافته و به پیش می‌رود، گفت: ما هم باید خودمان را با این سرعت عظیم علمی هماهنگ نموده و دقت کنیم که هیچ چیزی از توسعه کم نداشته باشیم، لکن باید همگان همت کرده و همه جانبه از استعداد و ظرفیت‌ها استفاده نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha