دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دیدار

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: دو چیز مملکت را نگه می‌دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که امروز در قم برگزار شد، بیان داشتند: دو چیز مملکت را نگه می دارد؛ یکی سواد فعلی و دیگری امید آینده که مسئولین باید تلاش کنند این دو امر از دستشان در نرود، اگر سواد فعلی و امید آینده بود، نتیجه اش پایداری مردم در جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی است، اما اگر نه سواد فعلی بود و نه امید به آینده، هم فرار مغزها خواهد بود و هم مشکلات اقتصادی در ازدواج و اشتغال و مسکن جوانان و هم این قرآن سوزی ها و مسجد سوزی ها.

ایشان ادامه دادند: ما دو وظیفه داریم، یکی دعا کردن به درگاه خداست که از دعاهای سحر نباید غافل شد و دیگری عقل و تدبیر است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه نباید مسئولیت اجرایی را به آدمهای خوبِ بی عرضه و یا بدِ اختلاسی داد، اظهار داشتند: حضرت امیر علیه السلام، کمیل را مسئول منطقه ای نمود، سربازان اموی به این منطقه حمله بردند و آنجا را غارت کردند، حضرت نامه ای به کمیل نوشته که در نهج البلاغه آمده، مضمون آن این است. برخی تنها به درد دعای کمیل می خورند ولی توان اداره یک منطقه را ندارند! لذا باید از واگذاری مسئولیت به آدم های خوب بی عرضه در کشور جلوگیری شود و همچنین جلوی آدمهای بد اختلاسی و نجومی نیز گرفته شود.

معظم له بیان داشتند: داشتن رهبر خوب، یک طرف قضیه است، ما بالاتر از امیرالمومنین(ع) که نداریم، اگر مدیران و کارگزاران با عُرضه وجود نداشته باشد و مردم در صحنه نباشند، شکست قطعی است! اگر ضعف در مدیریت داشته باشیم خداوند نظر خود را از ما بر می گرداند، امیرالمومنین علیه السلام می فرماید «من وجد ماء و تراباً فافتقر فابعده الله» کشوری که آب دارد، خاک دارد، نتواند خود را اداره کند و نیازمند به دیگران باشد خدا او را از رحمت دور کند!

ایشان با بیان اینکه شهداء، سرمایه های کشور هستند، اظهار داشتند: اگر در صحنه کربلا یک عابس وجود داشت که عریان به میدان آمد، ما در هشت سال دفاع مقدس، جوانان پاک زیادی داشتیم که پلاک های خود را کندند و هیچ نام و نشانی از آنها نیست، اینها سرمایه های کشور و صاحبان اصلی آن هستند.

حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: امیدواریم تا خداوند به حرمت خون های پاک این شهداء کشور را حفظ کند، اما باید بدانیم که اگر درست رفتار نکنیم خداوند ما را خواهد برد و به وسیله قوم دیگری دینش را حفظ خواهد کرد؛ در ادعیه ماه مبارک رمضان می خوانیم که خدایا تو که دینت را حفظ خواهی کرد، چرا ما حافظ دین تو نباشیم أَنْ تَجْعَلَنِی مِمَّنْ تَنْتَصِرُ بِهِ لِدِینِکَ وَ لَا تَسْتَبْدِلْ بِی غَیْرِی چرا ما نباشیم؟! چرا ما دین خدا را حفظ نکنیم؟!

معظم له در پایان ابراز داشتند: آخرین حرف این است که مواظب زبانمان و ادبمان باشیم، مبادا از حرف ما، گفتار ما، سوء استفاده شود، هم حوزویان، هم دانشگاهیان و هم مسئولین و همه و همه باید رعایت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عوضی IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    27 1
    کاش خوب بی عرضه بودن بعضیا عوضی عقده ای هستن
    • . IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
      1 34
      البته امان از عقده اعتقاد به گره گشایی دشمن! اینها خیلی خوبند!
  • مهدی IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
    2 52
    امان از بی بصیرتی خواص
    • یاسین IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۸
      90 1
      خوبه شما هم یک کلمه «بصیرت» به گوش‌تون خورده و عین بچه کوچولوهای تازه زبون بازکرده، نمی‌دونید کی و کجا باید شنیده‌هاتون رو تکرار کنید! حالا شما شدید صاحب بصیرت و خواص شدن بی‌بصیرت؟!! این‌همه صبح تا شب شعار دادید و نعره کشیدید؛ چی شد؟ این وضع مملکته. همه‌ی قوای کشور هم که دست خودتونه، عرضه دارید؟ بسم‌الله! دوستان شما یک سال و نیم قبل با شعارهای دهان پرکن و ادعای مضحکِ داشتنِ برنامه هفت‌هزار صفحه‌ای و البته بهره‌مندی از رانت شورای نگهبان و حذف تمام رقبای اصلی، دولت رو به دست گرفتند؛ چه کار کردند؟ خودشون دولت قبل را مسخره می‌کردند که چرا مشکلات رو به گردن احمدی‌نژاد میندازه و ادعا می‌کردند که فقط بیست تا سی درصد مشکلات کشور به تحریم‌ها مربوطه و هفتاد هشتاد درصد مشکلات به ناتوانی و ضعف مدیریت مسئولین برمی‌گرده. سنت خدای حکیم که مدعیان را پای میدان عمل میاره، مسئولیت رو گردن خودشون انداخت! چی شد؟ تحریم که به نظرشون نعمت بود! پس اون به کنار. انداختن مسئولیت مشکلات به گردن قبلی‌ها هم که در نظرشون مذموم بود و به دکتر روحانی ایراد می‌گرفتند که شما با علم به همه‌ی این مشکلات مسئولیت قبول کردید و حق ندارید مدام به گذشته‌ها ارجاع بدهید. پس چرا خودشون حالا شب و روز مشکلات را به گذشته‌ها ربط می‌دهند؟ بزرگوارِ بابصیرت! یادتون باشه که مولای متقیان و امیرمومنان حضرت علی‌بن ابی‌طالب علیه آلاف‌التحیةوالثناء فرمودند: «مَن حَفَرَ بِئرا لِأخيهِ وَقَعَ فيها؛ هر كه براى برادرش چاهى كَند، خود در آن افتد» (غررالحکم و دررالکلم، ج1، ص546). فتأمل! این همان چاهی‌ست که برای برادران‌تان کَندید و اکنون خود در آن افتاده‌اید. اگر در دولت قبل به جای مانع‌تراشی و سنگ‌اندازی، کمک و همراهی می‌کردید تا مسئولین قبلی بتوانند بیشتر و بهتر به مردم خدمت کنند، امروز مشکلات بسیار کمتر بود و ایفای مسئولیت و خدمت‌گزاری خودتون راحت‌تر.
  • فَاتَّبِعُوا مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ CA ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
    1 27
    سلام آقا جان! شما در این نشست یادآور شدید که مواظب زبانمان و ادبمان باشیم. حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی گفتند حاج قاسم ادب را از حضرت زهرا به ارث دارد! امام صادق(ع):«إنَّ خَيرَ ما وَرَّثَ الآباءُ لِأَبنائِهِم الأَدَبُ لاَ المالُ ؛ فَإِنَّ المالَ يَذهبُ، و الأَدَبَ يَبقى - قال مسعدة: يعني بالأدب العلم | بهترين چيزى كه پدران براى فرزندان خود به ارث مى گذارند، ادب است، نه مال؛ چرا كه مال مى رود و ادب مى ماند. مسعدة گفت:ادب به معنی علم (علم هم یک مصداق از ادب است)». سلام پدر! سلام ای عزیز تر از جان من! شما هم ادب و هم علم به ما منتقل میکنید! از خدا جوییم توفیق ادب، بی‌ادب محروم گشت از لطف رب. محروم واقعى آن کسی است که محروم باشد از لطف رب! محروم باشد از وجود محمد(ص)، وجود علی(ع)، وجود امام، شما و شهدا. شهید احمد کاظمی گفتند:«ما اهل اینجا نیستیم ما اهل جای دیگر هستیم باید برای اونجا خیلی ما تلاش بکنیم، ما یک صف بزرگی جلومون وایسادن ماها رو تحویل می‌گیرن اون صف رو ما کاری نکنیم رو برگردونه از ما، دلها رو بسپارید به خدای متعال متوسل بشید به ائمه اطهار در راس اونها امام حسین شهید عزیز، پرچم دار این حرکته ما و افتخار بکنیم که ما سربازان فرزند او حضرت مهدی هستیم و امروز زیر پرچم حضرت ایت الله العظمی‌ خامنه ای داریم این لشکر و این سپاه و این سازمان رو اداره می‌کنیم که تحویل بدیم به حضرت مهدی.» دشمن بداند پرچم حق برایمان ارزشمند است! «و اين پرچم را به دوش نمى‏كشد مگر آن كه اهل بصيرت و استقامت و داناى به موارد حق باشد، لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ وَ الْعِلْمِ بِمَوَاضِعِ الْحَقِّ. در دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولی امر (۵/۵/۱۳۸۸)، حضرت آقا گفتند: «بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهی خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله‌ی امیرالمؤمنین را به نظرم در جنگ صفین در گفتارها بیان کردم که فرمود 'الا و لَا يَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ.' میدانید، سختی پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، از جهاتی بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهائی را میزد که دوست میزند.» انْظُـرُوا أَهْلَ بَیْتِ نَبِیِّـکُمْ فَالْزَمُـوا سَمْتَهُمْ، وَاتَّبِعُـوا أَثَرَهُمْ! چند تابعیتی نباشیم! از آيت الله خامنه اي تبعيت کنيم! ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم! 🇮🇷🇵🇸
    • گلزار بین‌المللی🌏 CA ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
      0 6
      انْظُـرُوا أَهْلَ بَیْتِ نَبِیِّـکُمْ فَالْزَمُـوا سَمْتَهُمْ، وَاتَّبِعُـوا أَثَرَهُمْ! حاج قاسم گفت:«هر كس به مدار مغناطيسی علی‌ بن‌ ابی‌طالب(ع) نزدیکتر شد، اين مدار بر او اثر می‌گذارد؛ او کمیل‌ بن‌ زیاد می‌شود، او ابوذر غفاری می‌شود، او سلمان پاک می‌شود.» به گزارش تسنیم، برنامه‌های گرامیداشت سومین سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی به طور رسمی از شب پنجشنبه و با قرائت دعای پرفیض کمیل در گلزار بین‌المللی کرمان آغاز شد تا مدفن سردار بزرگ مقاومت و یار وفادارش حاج حسین پورجعفری از هشتم تا هجدهم دی‌ماه شاهد برگزاری برنامه‌های دهه مقاومت باشد. گلزار شهدا، مصلی امام‌ علی(ع) و بیت الزهرای شهر کرمان در طول دهه مقاومت میزبان برنامه‌های مختلفی در سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی هستند. هر کجا که هستیم، همه در یک دل و روح و باغ و بیت هستیم... بیت الزهرا، بهشت زهرا، بیت رهبری! حضرت آیت الله خامنه‌ای ظهر امروز (یکشنبه) با خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی دیدار کردند! در ابتدای این دیدار سردار سرلشگر سلامی فرمانده سپاه پاسداران، 13 دی 1398 روز شهادت شهید سلیمانی را روز تجدید حیات معنوی شهید سلیمانی خواند و با برشمردن برخی از ویژگی‌های شخصیتی برجسته آن شهید گفت: «میراث ماندگار و پرچم پر افتخار شهید سلیمانی یعنی پرچم مقاومت در همه جبهه‌ها در حال پیشروی است». خون حاج قاسم کلید فتح بیت المقدس است! «خدا یاری کند، آزادی قدس است آغازش /یقین دارم تو هم آشوب خواهی شد /اگر روزی ببینی یک وجب کم می‌شود، از خاک ایران /نه؛ به یاغی‌ها بگو، این فکر را بیرون کنند از سر /اگر دنیا زمین بازی آن‌هاست، تهران نه /به سربند شهیدان حرم، اهل یقین یعنی /نوشته کلنا عباسک یا زینب /یعنی که تا هستیم این پرچم نمی‌افتد زمین /یعنی که با هم متحد هستیم /مثل اربعین یعنی.» 🇮🇷🇵🇸🇮🇶