پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست ائمه جمعه بوشهر با رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مسجد را قلب جامعه اسلامی دانست و گفت: باید به زیرساخت‌های مسجد به‌عنوان قلب تپنده جامعه اسلامی توجه ویژه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری‌ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور پیش از ظهر امروز در نشست با ائمه جمعه استان بوشهر با اشاره به اینکه روحانیون در جامعه نقش مهم و تاثیرگذاری دارند، اظهار داشت: اتحاد و هم‌افزایی روحانیت استان بوشهر باید به عنوان الگو به دیگر استان‌ها معرفی و از تجربیات آن استفاده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، مستندسازی ابتکار استان بوشهر و ارائه آن به جامعه هدف در دیگر استان‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: با توجه به نقش روحانیت در جامعه در عرصه‌های گوناگون، باید روحانیت ارشد در نهادها و دستگاه‌های مختلف در خدمت نمایندگان مقام معظم رهبری استان‌ها سازماندهی شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به نقش روحانیون در تعلیم و تربیت، بخش‌های پشتیبانی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و دیگر عرصه‌ها، تأکید کرد: با توجه به جایگاه امامت و ولایت در جامعه معرفی این ظرفیت در عرصه‌های مختلف اجتماع به ویژه در حوزه دانش‌آموزی یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری‌ با بیان اینکه باید شکرگزار نعمت ولایت فقیه در جامعه باشیم، یادآور شد: با داشتن چنین ظرفیت و بهره‌مندی آحاد جامعه از آن، مایه فخر و افتخار شیعه است و هر روز نسبت به این مهم نیاز بیشتری پیدا می‌کنیم.

وی مسجد را قلب جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: باید به زیرساخت‌های مسجد به‌عنوان قلب تپنده جامعه اسلامی توجه ویژه شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خواستار توجه ویژه به عمران مساجد شد و گفت: در این راستا سایر امکانات باید در خدمت ظاهری و باطنی مسجد قرار بگیرد تا از آن جامعه هدف بهره لازم بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha