دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
ایام فاطمیه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با استناد به آیاتی از قرآن کریم، اخلاص را اساس دین و شالوده محکم و رکن رکین آن دانست و تعبیراتی از قرآن را درباره مخلصان ذکر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، ویژه برنامه ایام فاطمیه صبح امروز با حضور بانوان مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان برگزار شد.

در این نشست، خانم سیده نفیسه حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان، با اشاره به روایتی از کتاب تحف‌العقول پیرامون خلوص در عبادت بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: «کسی که عبادت خالص خود را به خداوند متعال تقدیم می‌کند و فقط برای رضای او عمل می‌کند، خداوند نیز بهترین مصلحت خود را بر او نازل می‌کند».

وی توضیح داد: ممکن است کسانی اراده‌هایی محکم برای انجام مقاصدی داشته باشند، اما انگیزه آنها رسیدن به اهداف مادّی باشد، در حالی که سالکان راه خدا کسانی هستند که اراده نیرومند آنان آمیخته با خلوص نیّت و برخاسته از انگیزه‌های الهی است. در آیات قرآن مجید و روایات اسلامی، به کمتر چیزی به اندازه اخلاص نیّت اهمیت داده شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان اینکه از نظر اسلام هر عملی بدون اخلاص نیت بی‌ارزش است، افزود: در قرآن مجید و کلمات معصومین(ع) سخن از اخلاص نیت به میان آمده و عامل اصلی پیروزی در دنیا و آخرت شمرده شده است، از سوی دیگر، مسأله اخلاص از مشکل‌ترین کارها شمرده شده به گونه ای که تنها اولیاء اللّه و بندگان خاص خدا به اخلاص کامل می‌رسند، هرچند اخلاص در هر مرحله‌ای محبوب و مطلوب است.

حسینی واعظ خاطرنشان کرد: با توجّه به این که دین مفهوم گسترده‌ای دارد و عقاید و اعمال و درون و برون را شامل می‌شود، اهمیت اخلاص روشن می‌شود و این تعبیر نشان می‌دهد که همه دستورات الهی از حقیقت توحید و اخلاص سرچشمه می‌گیرد.

وی با استناد به آیاتی از قرآن، اخلاص را اساس دین و شالوده محکم و رکن رکین آن دانست و تعبیراتی از قرآن را درباره مخلصان ذکر کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان ابراز کرد: هنگامی که انسان به درجه مخلصان برسد، وسوسه‌های شیطان و هوای نفس درباره او اثرگذار نیست و شیطان در برابر این افراد اظهار عجز می‌کند، اینجاست که از خوان نعمت الهی بی حساب بهره گرفته و توصیف آنها درباره صفات جلال و جمال پروردگار رنگ توحید خالص به خود می‌گیرد و طبیعی است که در قیامت نیز بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha