جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ تجمع  و تحصن خواهران مطالبه گر عفاف و حجاب در گلزار شهدای اصفهان

حوزه/ بارها و بارها دیده‌ایم که دختران و زنان ما با پوشش اسلامی و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در میادین ورزشی ظاهر شده‌اند و برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عبدالرضا محمودی، مدیر مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) در یادداشتی با عنوان «چرا دشمن ازحجاب زنان ایرانی عصبانی است؟» نوشت:

فوت یک خانم جوان در چند ماه های گذشته ، اگرچه باعث مکدر شدن خاطر بسیاری از هموطنان و مردم دلسوز کشورمان شد اما همین اتفاق تلخ برای عده‌ای فرصت‌طلب، اسم رمزی شد تا با تحریف اصل حادثه و تولید بی‌وقفه اخبار منفی و دروغ حول محور آن و با بهانه و تخطئه موضوع حجاب و با حمایت کامل رسانه‌های معاند و ضد انقلاب روی احساسات مردم و جوانان موج‌سواری کنند.

البته مسئله حجاب برای این افراد طی سال‌های گذشته تنها به تحریف اخبار این‌چنینی محدود نبوده چراکه در نمونه‌هایی با راه‌اندازی کارزارهایی به نام «آزادی‌های یواشکی»، «نه به حجاب اجباری» و... سعی داشتند از یکی از اساسی‌ترین هنجارهای اجتماعی جامعه مسلمان ایران سوءاستفاده کنند و هر بار نیز از سوی زنان عفیف کشورمان تودهنی سختی خوردند. غیر از این کمپین‌هایی در فضای مجازی، هم‌اکنون ده‌ها شبکه فارسی‌زبان با بودجه آمریکا، انگلیس، عربستان و رژیم صهیونیستی در تلاش‌اند تا یکی از اساسی‌ترین ارزش‌ها و

هنجارهای جامعه یعنی حجاب و عفاف بانوی ایرانی را مورد هجمه قرار دهند و هر چند که این طیف از دشمنان با ژست و ادعای دروغین مدافع آزادی و حقوق زنان، حجاب را باعث محدودیت بانوان و مانع پیشرفت آنها در عرصه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... قلمداد می‌کنند اما درد اصلی آنها این است که اتفاقاً جمهوری اسلامی توانسته است با ارائه الگوی هویتی و تمدنی جدیدی که تمدن غرب را به چالش کشیده است شرایط رشد و تعالی و بروز استعدادهای زنان و دختران جامعه را با رعایت اصول اخلاقی و حفظ حجاب فراهم نماید و کارنامه‌ای پر بار در حقوق زنان از خود به جا گذارد.

تعریف غرب از آزادی زن
در این رابطه رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۲۸ مهرماه سال ۱۳۸۸ فرموده‌اند: « همیشه به شکل غلطی در نظامهای طاغوتی به زن نگاه شده؛ امروز در غرب هم همین جور است. حالا عده‌ای از زنان- مثل خیلی از مردان- در همین نظام‌های غربی شخصیت‌های برجسته و محترم و پاکیزه‌ای ممکن است در بیایند، لیکن نگاه عمومی به زن که در فرهنگ غربی نهادینه شده، نگاه غلطی است؛ نگاه ابزاری است، نگاه اهانت‌آمیز است. از نظر غرب، علت اینکه شما نباید توی چادر باشید، نباید حجاب داشته باشید، این نیست که آزاد باشید؛ شما دارید می‌گوئید من با حجاب هم آزادی دارم، او چیز دیگری مورد نظرش است؛ زن را برای نوازش چشم مرد، برای بهره‌وری نامشروع مرد، می‌خواهند به شکل خاصی در جامعه ظاهر بشود. این، بزرگ‌ترین اهانت به زن است؛ حالا ولو با چندین لفّاف تعارف‌آمیز این را بپوشانند و اسم‌های دیگری رویش بگذارند.»

وقتی ادعای آزادی زنان پوچ می‌شود!
فارغ از نگاه و تعریف فریبنده که دشمنان و مدعیان دروغین حقوق زن در مسئله حجاب دارند، ادعای آنها برای آزادی هم اکنون جای سؤال است؛ در اتفاقاتی که مهرماه امسال افتاد، شاهد بودیم برخی از کسانی که با شعار عوام‌فریبانه «زن، زندگی، آزادی» به خیابان‌ها آمدند، به تعدادی از خانم‌های چادری هتک حرمت کردند و با آتش زدن کتاب آسمانی میلیاردها مسلمان نشان دادند که برداشت‌شان از آزادی تنها آزادی در پرخاشگری و بی‌احترامی به اعتقادات دیگران است.


سوالی که به وجود می‌آید این است که علت این همه هجمه علیه موضوع حجاب چیست؟ آیا حجاب مانع از پیشرفت زنان می‌شود؟ آیا غیر از این است که بانوان و زنان ما زیر سایه حجاب در سال‌های پس از انقلاب اسلامی دوشادوش مردان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی حرکت کرده‌اند و می‌کنند؟ اکنون بنا به آمارهای موجود و تنها در عرصه علمی و تحصیلی، در ۴۳ سال گذشته آمار باسوادی زنان از ۳۵ درصد به بالای ۹۰ درصد رسیده است یا تعداد دانش‌آموختگان خانم که در سال ۱۳۵۵ تنها ۶ درصد بود، در آخرین آمار اعلام شده به بیش از ۴۴ درصد رسیده است. وزیر علوم نیز روز شنبه(۱۶ مهرماه) اعلام کرد که هم‌اکنون ۶۰ درصد از دانشجویان کشورمان را دختران تشکیل داده‌اند.


در پاسخ به کسانی که مدعی‌اند آزادی زنان با برداشتن و کاهش حجاب محقق می‌شود، خوب است به این نکته رهبر بزرگوار انقلاب اشاره کنیم که در ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ فرمودند: «حجاب مایه‌ تشخص و آزادی زن است؛ برخلاف تبلیغات ابلهانه و ظاهربینانه‌ مادی‌گرایان، مایه اسارت زن نیست. زن با برداشتن حجاب‌های خود، با عریان کردن آن چیزی که خدای متعال و طبیعت پنهان بودن آن را از او خواسته، خودش را کوچک می‌کند، خودش را سبک می‌کند، خودش را کم‌ارزش می‌کند. حجاب وقار است، متانت است، ارزش‌گذاری زن است، سنگین شدن کفه‌ آبرو و احترام اوست؛ این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله‌ حجاب تشکر کرد؛ این جزو نعمت‌های الهی است.»


افتخارآفرینی در عرصه جهانی در پرتو حجاب

بارها و بارها دیده‌ایم که دختران و زنان ما با پوشش اسلامی و بدون هیچ‌گونه محدودیتی در میادین ورزشی ظاهر شده‌اند و برای کشورمان افتخارآفرینی کرده‌اند. رهبر انقلاب درباره برکات حضور بانوان در میادین ورزشی نیز در دیدار با جمعی از ورزشکاران در ۱۴ مهرماه سال ۱۳۸۳ فرمودند: «شما ببینید الان چقدر خرج می‌کنند و زحمت می‌کشند، برای این که حجاب را در دنیا از بین ببرند؛ کشورهایی که خودشان را مهد آزادی هم می‌دانند، می‌بینید که چه برای مبارزه با حجاب چه می کنند. حالا همه آن تشکیلاتی که با حجاب مبارزه می‌کنند یک طرف، این خواهر ورزشکارِ مؤمن و دخترِ جوانِ ما که با حجاب اسلامی و لباس محجّب یا با چادر یا با آن شکل زیبای ارزشی جلوِ دوربین‌های دنیا ظاهر می‌شود و نشان می‌دهد که به این ارزش پایبند است و این صحنه در همه دنیا منعکس می‌شود، این یک طرف دیگر؛ او در واقع با این کار، همه آن تبلیغات را خنثی می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • س IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
    0 0
    باسلام،مطالب بسیار جامع ومفیدبوده،باتشکر