دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیبکوه

حوزه / امام جمعه شیبکوه گفت: اقتصاد ما دستخوش عقب ماندگی‌ها است و دولتمردان باید با توجه به ظرفیت داخل با فعالیت جهادی و کار انقلابی مشکلات مردم را حل و وضعیت را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام جعفر رستاخیز امام جمعه شیبکوه امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مجتمع فرهنگی حضرت ولیعصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اهل تقوا نیکی و احترام به پدر و مادر است که خداوند متعال در کنار توحید، امر به نیکی به پدر و مادر را در قرآن بیان فرموده است.

وی افزود: اگر کسی به وسیله عاق والدین از دنیا برود، برای نجات از آتش امیدی وجود ندارد تا اینکه پدر و مادر از او راضی و خشنود باشند.

خطیب نماز جمعه شیبکوه عنوان کرد: جایگاه احترام به پدر و مادر آنقدر رفیع است که بعد از مسئله توحید و عبادت، نیکی به پدر و مادر سفارش شده و به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) بعد از نماز اول وقت، محبوب‌ترین عمل نیکی به پدر و مادر است.

حجت الاسلام رستاخیز یادآور شد: از همه هیئت‌های مذهبی و جوانان و نوجوانانی که در برگزاری مراسمات و برپایی نمایشگاه و برنامه ویژه نوجوانان و برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌های ایام فاطمیه زحمت کشیدند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی در بخش دیگر با اشاره به ۹ دی روز بصیرت ملت و میثاق امت با ولایت، خاطرنشان کرد: بعد از آنی که با دروغ عده‌ای فتنه‌گر فضا را بمباران کردند، دشمنان انقلاب و نظام چشم طمع به ملت ما دوختند و عده اندکی فریب خوردند، مردم عزیز ما در ۹ دی با حضور میلیونی در سراسر کشور آن چنان عظمتی از خودشان آفریدند که دنیا را خیره کرد و عزت نظام اسلامی را به مردم جهان نشان داد.

امام جمعه شیبکوه ادامه داد: شهید سلیمانی مکتب ساز شد، شخصیتی که می‌توان از آن درس گرفت و راه درست را تشخیص داد، هرکسی مکتب شهید سلیمانی را بشناسد در این زمان از دست شیاطین نجات پیدا می‌کند.

حجت الاسلام رستاخیز با بیان اینکه شهید سلیمانی شخصیت تراز انقلاب اسلامی در دوران غیبت است، تأکید کرد: این شهید بزرگوار هم از لحاظ درونی قیامی در جان خودش انجام داد و به عنوان یک شخصیت معنوی معرفی شد و هم این شخصیت قدرت را در ساخت جامعه بروز داد و کمک کرد و پیش برد.

امام جمعه شیبکوه با بیان چند واقعیت در مورد اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که مسئله اصلی کشور، مسئله اقتصاد است، جنگ اقتصادی بی امان دشمن، از همان ابتدای انقلاب اسلامی شروع شده و امروز نیز شدیدتر شده است.

حجت الاسلام رستاخیز ادامه داد: اقتصاد ما دستخوش عقب ماندگی‌ها است و دولتمردان باید با توجه به ظرفیت داخل با فعالیت جهادی و کار انقلابی مشکلات مردم را حل و وضعیت را تغییر دهند.

وی ابراز داشت: برای داشتن اقتصادی فعال، لازمه آن صادرات و ارتباط تأثیر گذار است، مسئولین امروز باید به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بیشتر توجه کنند.

امام جمعه شیبکوه گفت: در زمینه مسکن، در مورد تخصیص زمین و در زمینه توجه به اقشار کم برخوردار کارهای خوبی انجام شده که اینها قابل تقدیر است، اما شرایط اقتصادی باید به دست مسئولین تغییر کند.

حجت الاسلام رستاخیز ابراز داشت: گفتمان مقاومت، مبادلات غرب را به هم ریخته است، تا جایی که رئیس جمهور فرانسه در هفته گذشته در کنفرانس بغداد ۲، می‌گوید معادلات منطقه‌ای بدون در نظر گرفتن ایران امکان پذیر نیست، امروز گفتمان مقاومت است که در مقابل تسلط غربی‌ها را بر غرب آسیا گرفته و جبهه مقاومت معادله منطقه را به نفع خودش تغییر داده است.

وی تأکید کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با نخست وزیری نتانیاهو چالش‌های زیادی دارد و یقین بدانید دچار اشتباهات محاسباتی زیادی می‌شود و این باعث می‌شود که اسرائیل در مسیر نابودی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha