دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دفاعیه - شاهین شهر

حوزه/ دانش آموخته مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین شهر، از پایان نامه خود با عنوان: «تحلیل الگوها و روش‌های مقابله با فساد اخلاقی در قرآن کریم» دفاع کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم مهری تقی زاده عاشق آبادی دانش‌آموخته مرکز تخصصی نرجس خاتون(س) شاهین شهر از پایان نامه خود با عنوان «تحلیل الگوها و روش‌های مقابله با فساد اخلاقی در قرآن کریم» با راهنمایی حجت الاسلام علی اکبر صافی و داروی حجت الاسلام سید عیسی مسترحمی، در مرکز تخصصی فقه النفیسه استان اصفهان دفاع کرد.

تقی زاده در دفاع از پایان نامه خود اظهار کرد: از مهمترین اهدافی که انسانها همیشه دنبال او بوده اند، مبارزه با فساد و اصلاح جامعه است از ابتدای تاریخ، پیامبران و مصلحین برای تحقق بخشیدن به آن سعی و تلاش فراوان داشته اند و برای تحقق این امر راه های متفاوتی را به کار برده است.

وی افزود: فساد اخلاقی نمونه ‏ای بارز از موانع ایجاد اصلاحات در جامعه و حرکت به‏ سوی الله که هدف نهایی انسان است، تلقی می شود. در این میان بررسی الگو و روش های مقابله با فساد اخلاقی از منظر قرآن کریم، جهت از بین بردن این مانعِ زندگی توأم با آرامش و نیز نیل به سعادت، جایگاه ویژه‏¬ای دارد. به همین منظور در این نوشتار ضرورت ایجاب می کند که به این موضوع پرداخته شود.

تقی زاده اظهار کرد: از یافته های این پژوهش به روش توصیفی تحلیلی این است که آگاه سازی، ارتباط با خدا، تزکیه نفس، تنبیه و مجازات، تشکیل حکومت حق، معرفی الگو، امر به معروف و نهی از منکر، ایجاد احساس کرامت نفس و بندگی، اشتغال، ورزش و تفریحات سالم، ترویج روحیه تقوا و گذشت و ایثار، زمینه سازی برای نیکوکاری، بازرسی و نظارت، رعایت تناسب بین جرم و مجازات، اجرای حدود اسلامی، رشد و احیا و تقویت باورهای اخلاقی و معنوی برخی از روش های مقابله با فساد اخلاقی از منظر قرآن کریم است.

دانش آموخته مرکز تخصصی نرجس خاتون سلام الله علیها شاهین شهر تصریح کرد: حضرت نوح(علیه السلام)، حضرت موسی(علیه السلام)، حضرت یونس و حضرت ابراهیم (علیهما السلام) همچنین افرادی غیر معصوم مانند همسر فرعون را نیز می توان برخی از الگوهای مقابله با فساد اخلاقی برشمرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha