یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ دیدار جمعی از مسئولین آذربایجان غربی به همراه مشاور رئیس جمهور با کشیش های کلیسای شرق آشور و جمعی از مسیحیان

حوزه/ اسقف اعظم توماس میرام گفت: در ایران عزیز در طول تاریخ همیشه عشق و محبت و عطوفت در میان اقوام رواج داشت و ایران زیست‌گاهی برای همه نژادها، اقلیت‌ها و اقوام بوده و در جمهوری اسلامی نیز دیدگاه مسئولین به همه اقوام دیدگاه برابری و برادری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، به مناسبت سال نو میلادی و ولادت حضرت مسیح (ع)، جمعی از مسئولین آذربایجان غربی، امروز با حضور در سالن اجتماعات کاتولیک‌های ارومیه با جمعی از مسیحیان و کشیش‌های مسیحی دیدار کردند.

در این دیدار اسقف اعظم توماس میرام با بیان اینکه وحدت و همدلی اقوام و ادیان در آذربایجان غربی می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای دیگر استان‌ها باشد، اظهار داشت: در ایران عزیز در طول تاریخ همیشه عشق و محبت و عطوفت در میان اقوام رواج داشت و ایران زیست‌گاهی برای همه نژادها، اقلیت‌ها و اقوام بوده و در جمهوری اسلامی نیز دیدگاه مسئولین به همه اقوام دیدگاه برابری و برادری است.

اسقف اعظم خلیفه‌گری آشوری، کلدانی و کاتولیک ارومیه تصریح کرد: حضور مسئولین جمهوری اسلامی در کلیساها موجب دلگرمی و قوت قلب ماست و در این روز عزیز از خداوند خواهان سرافرازی و پیروزی برای ایران عزیز در عرصه‌های بین‌المللی و آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری هستیم.

همه انبیاء واجب الاحترام هستند

 دیدگاه مسئولین جمهوری اسلامی به همه اقوام دیدگاه برادری است

در ادامه این جلسه ماموستا عبدالسلام کریمی نیز با اشاره به اینکه آذربایجان غربی رنگین کمان ادیان و اقوام است و ما این زندگی مسالمت آمیز را در این استان به عیان می‌بینیم، گفت: این گردهمایی اهل سنت، شیعه و مسیحیت، نشان‌گر وحدت و همدلی ادیان و مذاهب است.

وی افزود: انقلاب اسلامی هیچ تقابلی با ادیان و مذاهب ندارد، چرا که ما اسلام را گوهر همه ادیان می‌دانیم و بر اساس دیدگاه قرآن هیچ تفاوتی بین انبیاء وجود ندارد و همه آن‌ها برای گرفتن دست بشر و رساندن انسان به خداوند و نفی الهه‌های متعدد مبعوث شده‌اند.

مشاور رئیس جمهور در امور ادیان و اقوام، اظهار داشت: ما همه انبیاء را یکی می‌دانیم و معتقدیم انبیاء الهی قابل احترام هستند و همان طور که حضرت عیسی(ع) را مصدق و موید حضرت موسی(ع) می‌دانیم، پیامبر اسلام(ص) را نیز موید حضرت عیسی(ع) می‌دانیم و اختلاف سلیقه‌ها موجب دشمنی بین ما نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: توحید و معاد، مورد اتفاق همه ادیان است و همه ما دست در دست هم می‌دهیم تا در برابر هر تحرکی در برابر وحدت، مقابله کنیم و همه ادیان و اقوام در مباحث اجتماعی و اقتصادی در انقلاب اسلامی هیچ برتری بر هم دیگر ندارند و همه باید برای اعتلای کشور عزیزمان تلاش کنیم.

ماموستا کریمی گفت: ما به عصمت همه انبیای الهی اعتقاد داریم و ما هم مثل آیین حضرت مسیح(ع) منتظر ظهور حضرت عیسی(ع) هستیم و معتقدیم، در زمانی که حضرت حجت (عج) ظهور می‌کند حضرت عیسی (ع) هم برای کمک به ایشان ظهور خواهند کرد.

انقلاب اسلامی عنایت ویژه‌ای به مسیحیان دارد

 دیدگاه مسئولین جمهوری اسلامی به همه اقوام دیدگاه برادری است

در ادامه این نشست شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زندگی مسالمت آمیز و وحدت بخش اقوام و ادیان در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در ارومیه سه کلیسای آشوری و کلدانی کاتولیک، شرق آشوری و انجیلی ارومیه فعال هستند.

نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب اسلامی همیشه عنایت ویژه‌ای به مسیحی‌های ایران داشته و دارد و در ارومیه حدود ۱۰ هزار آشوری زندگی می‌کنند و خود را پایبند به قوانین انقلاب اسلامی می‌دانند و به این نظام خدمت می‌کنند.

لازم به ذکر است در این دیدار مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و ادیان، فرماندار ارومیه، امام جمعه اهل سنت ارومیه، امام جمعه مهاباد، فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی، معاون استاندار، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان، شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان و آشوریان در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین حضور داشتند.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha