شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر / شورای فرهنگ عمومی استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امروز توجه به سواد رسانه‌ای و فضای مجازی از ضرورت‌هاست، که در این حوزه نیازمند انسجام بین فعالین برای اثر بخشی مورد نظر در جامعه هستیم و این انتظار از شورای فرهنگ می‌رود که راه اندازی قرارگاه رسانه‌ای در استان را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با بیان اینکه بودجه‌ فرهنگی استان که مصوبه هیئت دولت است، ناظر به سند فرهنگی استان و ارائه برنامه توسط نهادها و مجموعه‌ها، توزیع خواهد شد، اظهار داشت: لازم است تا مجموعه‌ها و نهادهای فعال در عرصه فرهنگ در استان همدان، برنامه‌های خود را براساس سند فرهنگی، به شورای فرهنگی ارائه کنند.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم زمان نهایی شدن سند فرهنگی استان بیش از این طولانی شود، گفت: قطعا در عرصه ارائه نظرهای کارشناسی در این رابطه با اختلاف نظرهایی روبرو خواهیم بود و شاید می‌توان گفت که بیان آن پایانی ندارد، بنابراین ضروری است تا به سمت نهایی کردن سند فرهنگی حرکت کنیم.

امام جمعه همدان افزود: بهمن ماه، زمان مناسبی برای تحقق این موضوع است، اما نکته مهم در این زمینه لزوم توجه به انعطاف پذیری در سند است، چرا که به لحاظ تغییرات فرهنگی در استان، امکان تغییر در اولویت‌ها پس از گذشت مدتی وجود دارد و لذا باید در سند امکان تغییر اولویت‌ها نیز دیده شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور اسناد بسیاری وجود دارد، اما مهم نحوه اجرای آن است، گفت: پس از نهایی شدن سند، کمیته رصد و نظرات کار خود را آغاز خواهد کرد و نسبت به نحوه اجرا سند لازم است با نظارت کامل اجازه مواجه شدن با مشکل در عرصه اجرا را ندهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، همچنین خواستار راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای در استان شد و خاطرنشان کرد: امروز توجه به سواد رسانه‌ای و فضای مجازی از ضرورت‌هاست، که در این حوزه نیازمند انسجام بین فعالین این عرصه برای اثر بخشی مورد نظر در جامعه هستیم و این انتظار از شورای فرهنگ می‌رود که راه اندازی قرارگاه رسانه‌ای در استان را در دستور کار خود قرار دهد.

نیازمند راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای برای انسجام فعالان این عرصه هستیم

در شروع این جلسه نیز مسعود ویژه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از حمید حسام نویسنده برتر همدانی، یادآور شد: این مراسم هفته آینده، ۲۲ دی با حضور و سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: استاد حمید حسام تنها نویسنده‌ای است که رهبر معظم انقلاب سه تقریر بر آثار او نوشته‌اند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha