دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمين گنابادي نژاد همايش جان فدا

حوزه / حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی باروحیه دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و باور به توحید نقشه‌های آمریکا را در منطقه یکی از پس دیگری شکست داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد، معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، شامگاه یکشنبه ۱۱ دی‌ماه در همایش بین‌المللی جان فدا «بزرگداشت شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس» در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی در جمع مدیران، سفیران و شخصیت‌های بین‌المللی و خانواده شهدا به تبیین ابعاد مختلف شخصیت حاج قاسم پرداخت و گفت: رهبر انقلاب اسلامی واژه مکتب را برای دو شخصیت به کاربردند؛ امام خمینی (ره) و دیگری سردار سلیمانی بود، این شهید بزرگوار سرباز و شاگرد پرافتخار امام خمینی(ره) بود.

وی ادامه داد: اولین و اصلی‌ترین ویژگی مکتب سردار سلیمانی اعتقاد به توحید و باورمندی به اسلام ناب است؛ در حوزه عملیاتی سهمیه‌بندی مذهبی هیچ‌گاه نداشت، همان‌قدر که به فلسطین خدمت کرد در عراق به شیعیان و به ایزدی‌ها کمک کرد، نگاه انسانی و برجسته‌ای داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد با اشاره به اینکه در مکتب حاج قاسم عشق بی‌پایانی نسبت به ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نهفته است، افزود: در کرمان منزل خود را وقف روضه حضرت زهرا (س) کرد و حضور در این جلسات را ترک نکرد.

وی ویژگی دیگر سردار سلیمانی را دشمن‌شناسی عنوان کرد و بیان داشت: وقتی با سربازان گفتگو می‌کرد سردار شهید تأکید داشت نترسید و ناامید نباشید و با شجاعت تمام چهره حقیقی استکبار را معرفی می‌کرد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی حمایت از مستضعفین را ویژگی دیگر شهید سلیمانی بیان کرد و افزود: اولین جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ اتفاق افتاد، که ارتش‌های اسلامی در این جنگ شکست خوردند و حتی برخی کشورها، اسرائیل را به رسمیت شناختند، اما به برکت انقلاب اسلامی و اندیشه اسلام ناب محمدی، اسرائیل در جنگ ۲۲ روزه مجبور شد آتش‌بس یک‌طرفه اعلام کند و با حضور سردار سلیمانی در فلسطین مقاومت مردم تغییر کرد؛ مردم فلسطین این روزها به‌جای سنگ، با موشک در مقابل تانک‌های رژیم صهیونیستی مقاومت می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گنابادی نژاد اضافه کرد: در جنگ ۳۳ روزه لبنان تمام تلاش اسرائیل این بود که اسلام، تشییع و حزب‌الله را از بین ببرد، اما با تلاش بی‌بدیل حاج قاسم جبهه مقاومت به پیروزی رسید.

وی در ادامه به وضعیت کشور یمن اشاره کرد و ادامه داد: مردم یمن با جهادی که از جبهه مقاومت و حاج قاسم یاد گرفته‌اند، عربستان را در یمن زمین‌گیر کرده‌اند؛ امروز آل سعود به دنبال دلالی می‌گردد که جنگ را تمام کند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اشتراکات مردم عراق و ایران، بیان کرد: آمریکا سال ۲۰۰۳ با دو بهانه بمب اتم و حمایت صدام از القاعده وارد عراق شد، ۱۰۰ هزار عراقی کشته شدند، ۴ میلیون نفر آواره شدند، بیش از ۳۰ هزار کودک دچار بیماری‌های اعصاب و روان و سوءتغذیه شدند، همه این آمار مربوط به حضور ۱۰ ساله آمریکا در این کشور است.

وی با اشاره به حضور آمریکا در منطقه و ایجاد گروه‌های تکفیری و حمایت از آن‌ها به ویژه داعش افزود: وقتی داعش در عراق حضور پیدا کرد تا ۶۰ کیلومتری کربلا رسید، اما حاج قاسم با تشکیل نیروهای مقاومت حشدالشعبی، داعش را در عراق از بین برد.

به گفته معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی شهید سردار سلیمانی باروحیه دشمن‌شناسی، استکبارستیزی و باور به توحیدی که داشت، نقشه‌های آمریکا را در منطقه یکی از پس دیگری شکست داد.

بر پایه این گزارش، همایش بین‌المللی جان فدا «بزرگداشت شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس» با حضور مهمانانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، نیجریه، ساحل‌عاج، زیمباوه، در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی برگزار شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha