دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ امضای تفاهم نامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فاضل لنکرانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی پژوهشی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای آستان قدس رضوی گفت: در مورد اهمیت آستان مقدس رضوی و مجموعه های مرتبط با این آستان مبارک حرف زیاد است و قداست و برکات این مجموعه ها از واضحات است.

وی با اشاره به آمادگی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای تعامل با آستان قدس رضوی افزود: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تنها منحصر به فقه نیست بلکه در کلام هم کارهای زیادی داشتیم و داریم به عنوان مثال کتاب آیات مربوط به ولایت در قرآن کریم مورد تدریس در دانشگاه هاست و ما در این مرکز در عرصه های فقهی، تفسیری و کلامی آمادگی همکاری با آستان قدس رضوی را داریم که البته بحث فقه ضرورت بیشتری هم دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: یکی از مباحثی که من دغدغه آن را دارم فقه الزیاره هست، چرا که سوالات فقهی زیادی در این عرصه مطرح است و ما در این مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در عرصه های مختلف علمی و پژوهشی آمادگی همکاری با سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی را داریم تا بتوانیم قدم های بهتری در این جهت برداریم.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: واقعا آستان قدس رضوی ظرفیت های عظیمی دارد و شرایط خوبی دارد تا محوری برای مسائل فرهنگی جهان تشیع باشد چرا که شعاع تاثیرگذاری آستان قدس رضوی زیاد است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان ساخت: شعاع تأثیرگذاری آستان قدس رضوی در دانشگاه های دنیا و شیعیان جهان باید همواره تلالو داشته باشد و ما در این عرصه از هیچ کمک و تعاملی دریغ نخواهیم کرد.

خاطرنشان می شود: سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی که در سال۱۳۹۹ تاسیس شده است، به عنوان محوریت فعالیتهای علمی و فرهنگی در آستان قدس رضوی، شناخته می‌شود و تلاش دارد تا به صورت جامع و فراگیر در این حوزه عمل نماید.

همچنین: مطالعات، برنامه ریزی، سیاستگذاری و نظارت راهبردی، ارزشیابی مستمر فعالیت های علمی و فرهنگی از طریق سنجش و پایش دائمی محیط، مطلوبیت اهداف و نحوه اجرا، ساماندهی مراکز علمی و پژوهشی ، فرهنگی و تبلیغی در راستای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی زائر ، ایجاد ارتباط و تعامل بین مراکز آموزشی ، مراکز پژوهشی و مراکز تبلیغی، پشتیبانی و حمایت از موسسات و مراکز تابعه از کارویژه های اصلی این سازمان به شمار می‌رود و از طریق راهکارهایی چون الگوسازی و شبکه سازی به آن پرداخته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha