یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: پلیس با اقتدار در مقابل اخلالگران نظم و امنیت ایستاده تا ارمغان‌آور عدالت و آرامش در جامعه باشد و اعتماد، سلامتی، پویایی و نشاط ثمره حضور نیروی انتظامی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم امروز در یادواره سرداران و ۸۴۲ شهید امنیّت فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی که همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، گفت: در آستانه سالگرد شهادت سردار دل‌ها قرار داریم، کسی که فداکاری بسیاری برای نظام اسلامی و برای نجات اسلام انجام داد و شخصیتی بود که پوتین با وی در کاخ کرملین نشسته و مذاکره و مشورت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که آرزوی همیشگی انسان‌ها، دنیایی سراسر صلح و آرامش بوده اما بشر با تمام تلاش‌ها هنوز نتوانسته بر این آرزو جامه عمل بپوشاند، گفت: همیشه عده‌ای با زیر پاگذاشتن ارزش‌ها، هنجارها و رسوم اجتماعی، حریم جامعه را نقض کرده و چهره آن جامعه را آلوده ساخته‌اند که جلوگیری از زیان‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی حاصل از رفتار آن‌ها، نیاز به یک نیروی مقابله‌گر دارد.

وی با بیان این‌که پلیس نیاز یک جامعه آرمانی بوده و تمام اندیشمندان اجتماعی بر ضرورت وجود این نیرو در تمام جوامع تاکید دارند، ادامه داد: نیروی انتظامی با اقتدار در مقابل اخلالگران نظم و امنیت ایستاده تا ارمغان‌آور عدالت و آرامش در جامعه باشد و اعتماد، سلامتی، پویایی و نشاط ثمره حضور نیروی انتظامی در جامعه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که فراجا در دوران جنگ نیز سهم بسیاری داشته و بعد از جنگ تحمیلی نیز شهدای بسیاری در مبارزه با قاچاقچیان و... تقدیم کرده است، گفت: کسب رضایت الهی تفاوت اصلی پلیس ایران با پلیس سایر کشورها است، چراکه پلیس ایران بر اساس آموزه‌های دینی و اصول انتظامی عمل کرده و محور عملشان بر مبنای دستورات الهی است. این رفتار توام با سعه صدر و رافت اسلامی اما مقتدرانه و هوشمندانه پلیس جمهوری اسلامی ایران را با رفتار و برخورد خشن و شلیک‌های مستقیم روزهای اخیر پلیس کشورهای فرانسه و انگلیس مقایسه کنید.

وی با تأکید بر این‌که پلیس در بخش‌های مختلف کارنامه بسیار قابل قبولی دارد، خاطرنشان کرد: خدمت به مردم زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران و تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب، افتخاری مقدس و ارزشمند برای پلیس بوده و امروز در سایه حمایت‌های رهبر فرزانه از فرماندهی کل نیروی انتظامی، پلیس محبوبیت اجتماعی دارد و پیشتاز و پیشقدم در خدمت رسانی شایسته به مردم است.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به این‌که متاسفانه شهادت ماموران فراجا در درگیری با تروریست‌ها، اشرار، قاچاقچیان، اراذل و اوباش و سارقان به یک امر عادی تبدیل شده و آنچنان که باید به آن پرداخته نمی‌شود، افزود: یک اعلان خبری، مراسم تشییع و نهایتا خاکسپاری غریبانه تمام آن چیزی است که درباره این شهدا انجام می‌شود و حتی رسانه‌های رسمی و برجسته کشور هم بدان نمی‌پردازند، البته شاید به خاطر مصالح امنیتی کشور باشد، اما این خون بر زمین ریخته شهدا باید به طرق مختلف گرامی داشته شود.

وی با بیان این‌که جامعه باید متوجه باشد که این امنیت کشور در نتیجه درگیری همین شهدا با اراذل خشن و سارقان مسلح فراهم شده است، ادامه داد: همانطور که خون شهدای مدافع حرم و برجسته شدن آن جهاد بزرگ باعث رفع تردید برخی از مردم شد و در مقابل شبهه‌اندازی شبکه‌های معاند خارجی، به واقعیت اشراف پیدا کردند و خون شهدای ناجا نیز می‌تواند حساست مردم را به امنیت داخلی چند برابر کرده و نسبت به عوامل ناامنی حساس‌تر کند.

وی با بیان این‌که هرچند یادواره یا فیلم‌هایی به مناسب هفته ناجا ساخته می‌شود، اما نه تنها کافی نیست، بلکه نتوانسته نقش محوری در این رابطه ایفا کند، اضافه کرد: اولویت اصلاح این نقیصه با نیروی انتظامی است، اما سایر دستگاه‌های فرهنگی هم به ویژه رسانه ملی، شهرداری، تبلیغات و... احساس مسئولیت کنند و همچنین چهره‌های مردمی فرهنگی می‌توانند در این رابطه موثر باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در خاتمه برگزاری یادواره را یکی از راه‌های معرفی و گرامیداشت شهدای فراجا عنوان کرده و از برگزار کنندگان مراسم، قدردانی کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha