چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیین بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی (ره) کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

حوزه/ آیین بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال عمار انقلاب آیت الله مصباح یزدی (ره)، به همت حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در سالن شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی(ره)، شب گذشته بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در سالن شهید سلیمانی دانشگاه یاسوج با حضور با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، مدیران، معاونین و نمایندگان نهادهای حوزوی و دانشگاهی، طلاب و دانشجویان، دکتر ستار هدایت خواه دبیر جبهه انقلابی این استان به عنوان سخنران جلسه، برگزار شد.

این مراسم با تلاوت قرآن مجید شروع شد و سپس حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان میزبان نشست ، ضمن تقدیر و تشکر از حضور شرکت کنندگان در این مراسم، با بیان حدیثی از امام سجاد(ع) که فرمودند: «ﺣﻖ ﮐﺴـﯽ ﮐﻪ ﻋﻤـﻞ ﻧﯿﮑـﯽ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗـﻮ ﻋﺮﺿـﻪ ﻣﯽﮐﻨـﺪ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻗﺪﺭﺩﺍﻧـﯽ ﮐﻨﯽ ﻭ ﻧﯿﮑﯽﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻭﺭﯼ ﻭ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺑﯽ ﯾﺎﺩ ﮐﻨﯽ»، مدیر دانشگاه را فردی انقلابی و دلسوز نظام خواند و از زحمات و همکاری او که مصداق وحدت حوزه و دانشگاه است، تشکر کرد.

مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه درباره ابعاد شخصیتی مرحوم آیت الله مصباح یزدی و خدمات ارزشمند ایشان که در خدمت نظام و انقلاب و حوزه‌های علمیه بود، سخن گفت.

بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح (ره) در یاسوج + عکس

تمام زندگی آیت الله مصباح امر به معروف و نهی از منکر بود

در ادامه حجت‌الاسلام امراله اندرزیان معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج با اشاره به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: هم سردار سلیمانی و هم آیت‌الله مصباح یزدی هر دو مجاهد بودند.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه یاسوج گفت: طبق آیات قرآن برای مجاهدین راه حق هشت ویژگی بیان شده، آنهایی که همواره در حال برگشت به سوی خدا هستند و چه کسانی که مدادشان در راه خدا کار می‌کنند و چه کسانی که در جنگ و جهاد و مبارزه با دشمنان به مقام شهادت نائل می‌آیند، در حال بازگشت به سوی خدا هستند.

حجت‌الاسلام اندرزیان عنوان کرد: دسته دیگر از مجاهدین کسانی هستند که همیشه در حال عبادتند و کسی که همه عمرش برای خداست چه عبادت‌های خاص مانند نماز و چه مستحبات و مباحات را انجام می‌دهند، عابدون هستند.

وی ادامه داد: کسانی که همواره در حال شکرگزاری نعمت‌های خدا هستند نیز مجاهدند، چرا که بندگان شاکر خیلی اندک هستند و شکر درجات مختلفی دارد و کسانی که سه مرحله زاهدانه، عابدانه و عاجزانه انجام دهند به مقام شکرگزاری می‌رسند.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه یاسوج با اشاره به آنهایی که همواره در سیر و سلوک و اهل معرفت و مجاهد راه حق هستند، خاطرنشان کرد: این افراد مبداء و مقصدشان تا بی‌نهایت بوده، همانند حاج قاسم سلیمانی که برای شهادت گریه می‌کرد و در مقابل هر آن کس که نگاه اخروی نداشته باشد به هیچ جایی نخواهد رسید.

حجت‌الاسلام اندرزیان گفت: کسانی که در حال رکوع هستند نیز از مجاهدین راه خدا هستند.

وی با بیان اینکه اهل جهاد، همواره در حال سجده و رکوع به خدا هستند، افزود: کسانی که شیطان بامدادان و شامگاهان پیشانی آنها را بوسه می‌زند مانند خود شیطان خدا را سجده نمی‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج با تأکید بر اینکه کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند نیز دسته دیگر مجاهدین هستند، عنوان کرد: تمام زندگی آیت الله مصباح یزدی امر به معروف و نهی از منکر بود، لذا برای اجرای مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر نیاز به تشکیل حکومت و قدرت است.

بزرگداشت دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح (ره) در یاسوج + عکس

حجت‌الاسلام اندرزیان بیان کرد: آخرین ویژگی مجاهدین راه خدا، این است که آنها حافظ حدود الهی هستند که هم آیت‌الله مصباح یزدی و هم سردار سلیمانی همانگونه که همه می‌دانیم این ویژگی مهم حفاظت از راه خدا را به خوبی انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: پاداش مجاهدین راه خدا، مغفرت، رضایت و رحمت الهی است، نعمت‌های بهشتی در اختیار آنهاست، زندگی جاودانه و ابدی دارند و به وعده حتمی خدا که بهشت رضوان و فردوس است، می‌رسند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha