شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار

حوزه / همرزم شهید سلیمانی گفت: آمریکا در تلاش بیست ساله خود تصمیم داشت، ایران و مسئولان ایرانی را به زانو در آورد و برای این هدف میلیاردها تومان هزینه کرد، اما حاج قاسم با تدبیر، شجاعت، اخلاص و توکل این توطئه‌ها را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرج، مراسم اختتامیه «مسابقه نامه‌ای به سردار دل‌ها» با حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و منتخبان این جشنواره سراسری عصر روز دوشنبه ۱۲ دی ماه در سالن اجتماعات بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز برگزار شد.

سردار محمد علی فلکی از پیشکسوتان دفاع مقدس در این مراسم با اشاره به شخصیت والای شهید سلیمانی، اظهار داشت: بهترین، کاملترین و برجسته‌ترین تعابیر در خصوص حاج قاسم سلیمانی از زبان رهبر معظم انقلاب مطرح شده است.

وی توضیح داد: ما امروز در بزرگداشت مردی دور هم جمع شدیم که تنها یک ژنرال و فرمانده نیروی قدس نبود، بلکه یک آرمان و مکتب به نام حاج قاسم بود.

سردار فلکی با بیان اینکه خیلی از افراد سابقه خوبی در انقلاب و همراهی با امام راحل داشتند، اما متاسفانه تا پایان راه موفق به همراهی انقلاب نشدند، افزود: شهید سلیمانی یک ابر مرد نظامی بود و از لحاظ موقعیت اجتماعی شخصیت شناخته شده در جهان و در غرب آسیا و کشورهای همسایه بود و مریدان انقلاب و اسلام مریدش بودند و وابستگان به غرب از او می‌ترسیدند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس، با اشاره به معرفی اجمالی از دوران کودکی و جوانی شهید سلیمانی، گفت: شهید سلیمانی زمان کودکی خود را در روستا و به عنوان کارگر فعالیت می‌کرد و در ادامه دوران جوانی خود و پیوستن به سپاه و حضور در لشگر ۴۱ ثارالله و تا زمان حضور در جبهه‌های مقاومت و زمانی که به عنوان مالک اشتر رهبر خود انجام وظیفه می‌کرد، ثابت قدم ماند و انقلاب اسلامی را از بزرگترین و پیچیده‌ترین تصمیمات سلطه نجات داد.

وی گفت: آمریکا در تلاش بیست ساله خود تصمیم داشت، ایران و مسئولان ایرانی را به زانو در آورد و برای این هدف میلیاردها تومان هزینه کرد، اما حاج قاسم با تدبیر، شجاعت، اخلاص و توکل این توطئه‌ها را از بین برد.

همرزم شهید سلیمانی با معرفی روحیه دلاوی حاج قاسم، خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی همواره در خط مقدم بود و برای تخریب روحیه دشمن، روی خاکریز قدم می‌زد، همانند انسان‌های خالصی که در نهایت ایثار و اخلاص و در نهایت فداکاری و در اوج توکل حرکت می‌کنند.

سردار فلکی گفت: بر اساس آیه قرآن که خداوند می‌فرماید کسانی که در راه خدا کشته شدند را مرده نپندارید، مصداق این آیه شهدا و از جمله شهید سلیمانی است که بعد از شهادت خود مسیر مقدسشان را همچنان استمرار می‌دهند.

وی با ترسیم فضای بعد از شهادت حاج قاسم، گفت: همانطور که حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا فرمودند «ما رایت الا جمیلا»، بعد از شهادت شهید سلیمانی پیروزی‌هایی نصیب ایران شد و امروز می‌بینیم به برکت خون شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی، بزرگترین توطئه دشمنان علیه ایران و هجمه‌هایی که آوردند با شکست روبرو شدند.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالله پور مظاهری دبیر جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی البرز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و سالروز رحلت عالم فقید علامه مصباح یزدی، اظهار داشت: مسابقه نامه به سردار دل‌ها با همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان از دوماه پیش با فراخوانی آغاز شد.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز مسابقه وصیت نامه حاج قاسم برگزار شد و امسال نیز مسابقه نامه به سردار دل‌ها در سه مقطع نوجوان، جوان و بزرگسال برگزار شد.

حاج قاسم با تدبیر، شجاعت و اخلاص توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

پور مظاهری با اشاره با استقبال گسترده از این مسابقه، خاطرنشان کرد: با توجه به عرض ارادت شرکت کنندگان به سردار دل‌ها و ارزشمند بودن همه آثار، کار داوری بسیار سخت بود.

علی شریعتی دبیر «مسابقه نامه به سردار دل‌ها» نیز در این اختتامیه گفت: فراخوان این مسابقه از دو ماه پیش به همراه توزیع پوسترها اعلام شد و یک هزار اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۶۵۰ اثر از استان البرز بود.

وی ادامه داد: تمام آثار فاخر و ارزشمند بودند، اما در نهایت ۶۵ اثر برگزیده شدند و نامه‌ها سراسر عشق و احساس بود.

شریعتی با اشاره به توصیه‌های شهید سلیمانی گفت: از توصیه‌های موکد شهید سلیمانی، تبعیت از مقام معظم رهبری بود و ایشان ضمن توصیه به حرکت در مسیر رهبری تأکید داشت که جمهوری اسلامی حرم است، نگذارید به این حرم تجاوز کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با مساعدت و همراهی نهادهای فرهنگی و هنری استان، آثار برگزیده این مسابقه در قالب یک کتاب جمع آوری شود.

حاج قاسم با تدبیر، شجاعت و اخلاص توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد

یادآور می‌شود، در این مراسم کاروان پرچم متبرک امام رضا(ع) به همراه خادمان آن حضرت حال و هوای معنوی به این مراسم دادند.

در این مراسم همراه با حضور خادمان علی بن موسی الرضا صلوات خاصه نیز پخش شد.

در پایان این نشست از برگزیدگان این مسابقه و خانواده شهید روح الله عجمیان شهید امنیت و روحانی جانباز اغتشاشات اخیر البرز شیخ یاسر اسماعیلی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha