شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سلسله نشست های مشاوره ویژه طلاب مجرد مدرسه علمیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) احمدآباد

مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، درکارگاه آموزشی ازدواج طلاب خواهر، مشارکت در کارهای گروهی با همدلی و چشم پوشی از خطاهای دیگران را از عوامل رشد شخصیت عاطفی فرد دانست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، مریم شیری مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، روز گذشته در کارگاه آموزشی ازدواج ویژه طلاب مجرد مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، اظهار داشت: بلوغ عاطفی یکی دیگر از شرایط آمادگی برای ازدواج است، بلوغ عاطفی به این معنی است که احساسات غیرمعقول و کودکانه کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: زود عصبانی نشدن و کنترل خشم، مشارکت در کارهای گروهی با همدلی و چشم پوشی از خطاهای دیگران، سبب رشد شخصیت عاطفی فرد می‌شود.

مشاور مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) احمدآباد، افزود: برای بلوغ عاطفی هرکس باید سعی کند، بروز احساسات داشته باشد و بهترین تمرین برای بروز احساسات این است که از نزدیکترین افراد خانواده شروع کند، اما ابراز احساسات افراطی نداشته باشد، همچنین انعطاف پذیری را در خود تمرین کند تا بتواند گذشت را تبدیل به یک عادت کند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از شرایط آمادگی ازدواج، بلوغ فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بهترین نتیجه بلوغ فرهنگی، دوری کردن از صفات بد اخلاقی مانند بد زبانی، کج خلقی، بی‌ادبی، بی‌انضباطی، کینه توزی و غیبت کردن است و به جای آن به دست آوردن صفات اخلاقی خوب، انعطاف‌پذیری، حق‌پذیری، حُسن ظن، خوش قلبی و مهربانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha