یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مجتبی مصباح

حوزه / فرزند آیت الله مصباح گفت: طریق حق، همیشه دشمنانی داشته که امری طبیعی است و پیامبران همیشه مخالفانی داشتند که عوامل این مخالفت‌ها به گرایشات و بینش‌های مردم مربوط می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی مصباح، ظهر امروز در دومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی(ره)، اظهار داشت: طریق حق، همیشه دشمنانی داشته که امری طبیعی است و پیامبران همیشه مخالفانی داشتند که عوامل این مخالفت‌ها به گرایشات و بینش‌های مردم مربوط می‌شود.

فرزند آیت الله مصباح افزود: عده‌ای دنبال هوای نفس هستند و گسترش حق را با هوای نفس خود مخالف می‌دانند، پس با حق مقابله می‌کنند تا خواسته‌های خود را محقق کنند که در طول تاریخ به اشکال مختلفی با این افراد مواجه شده‌ایم.

وی ادامه داد: عده‌ای نیز از روی جهالت با حق مخالفت می‌کنند و به این علت است که حق و باطل را نمی‌شناسد، این افراد می‌خواهند به حق عمل کنند، اما به خاطر کمبود فکر و عدم تشخیص درست از این نعمت محروم می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباح توضیح داد: برخی موانع نیز، موانع درونی است و کسانی که می‌خواهند دین را تبلیغ کنند دچار مشکل می‌شوند که این بخش بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد.

فرزند آیت‌الله مصباح بیان داشت: در زمان انبیاء الهی نیز سالیان سال افرادی حق را تبیین می‌کردند و گاهی قدرت فکری مردم بیشتر بوده و حق بیشتر گسترش پیدا کرده و می‌بینید که به برکت حضرت امام(ره) و مساعد بودن شرایط اجتماع اسلام در این مدت به خوبی گسترش پیدا کرد.

وی افزود: باید تفکر کرد که در داخل و خارج کشور چقدر اشتیاق برای شنیدن مباحث عقیدتی، اسلام و احکام وجود دارد و طلاب چقدر می‌توانند در این زمینه کار کنند.

حجت‌الاسلام مصباح یادآور شد: باید با توجه به امکانات موجود برنامه‌ریزی کنیم که اگر همت بلند و توسل داشته باشیم، همانگونه که در جنگ سخت‌افزاری موفق شدیم، در جنگ نرم نیز موفق خواهیم شد، پس از مخالفت‌های دشمنان نباید ترسید.

وی ادامه داد: فکر نکنید کارهای زمین مانده را دیگران باید انجام دهند که در این صورت از کار عقب می‌مانیم بلکه لازم است تا گروهی با هم فکر کنید که وظیفه من در مواجه با این مشکل چیست و چه کاری می‌توانم انجام دهم.

حجت الاسلام مصباح در پایان گفت: همان طور که در جنگ، فرمانده‌ها در اتاق فکر جمع می‌شوند و همه احتمالات و لحظات را بررسی می‌کنند، در جنگ نرم نیز باید چنین اتاق فکری وجود داشته باشد و با برنامه‌ریزی پیش رویم اما متأسفانه این امر انجام نشده که اگر شده بود وضع جوانان و دانش‌آموزان ما این نبود.

وی افزود: بزرگداشت عالمان و بزرگان دینی این است که راه آنان را ادامه دهیم، که باید در این راه از خستگی‌ناپذیری، دقت و برنامه‌ریزی سردار سلیمانی الگو گرفت.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کارشناس IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۴
    2 0
    در طول تاریخ جبهۀ باطل هم همیشه خود را حق می‌پنداشته است.