جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
محمد رجا نماینده مجلس ملی سوریه

حوزه/ محمد رجا گفت: ما باید به عنوان ملت های منطقه از مرحله مقاومت به مرحله رقابت حرکت کنیم؛ در حال حاضر در صورت وحدت بیشتر جمهوری اسلامی و کشورهای متحد، امکان رشد و ارتقا اقتصادی وجود دارد تا در جنگ اقتصادی دشمنان نیز پیروز شویم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب‌ترین چهره‌های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می‌شود. این شهید والامقام هرگز فکری جز حرکت برای عزت اسلام و مظلومان جهان در سر نداشت و زندگی خود را صرف مبارزه با ظالمان کرد و همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری دوخته بود.

در همین راستا با «محمد رجا» نماینده مجلس ملی سوریه به گفت و گو پرداختیم. ترجمه گفت و گو به شرح ذیل است:

حوزه: تاثیر گفتمان مقاومت شهید قاسم سلیمانی در خاورمیانه چیست؟

تأثیر حاج قاسم سلیمانی در منطقه به دلیل حضور جمهوری اسلامی است که قطب دینی و فرهنگی و سیاسی و مذهبی در منطقه محسوب می شود. عمده قدرت مقاومت در منطقه متکی به حضور حاج قاسم بود و بعد از شهادت ایشان عزم پیروان مقاومت و روش شهید سلیمانی قوی تر شد.

حوزه: جایگاه مقاومت در اندیشه و اقدامات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب و نقش اندیشه مقاومت در سایر زمینه ها چیست؟

ما باید به عنوان ملت های منطقه از مرحله مقاومت به مرحله رقابت حرکت و تکامل کنیم؛ در حال حاضر در صورت وحدت بیشتر جمهوری اسلامی و کشورهای متحد، امکان رشد و ارتقا اقتصادی وجود دارد تا در در جنگ اقتصادی دشمنان نیز پیروز شویم.

حوزه: ترفند دشمن برای شکستن مقاومت ملت ها و دولت ها چیست؟ روش تبیین اندیشه های مقاومت شهید قاسم سلیمانی در دیپلماسی و روابط بین الملل چیست؟

ترفندهای دشمنان غالبا در حوزه اقتصادی طراحی می شود و اکنون در محور ما اکثر مردم در حالت ضعف به سر می برند. در حال حاضر ضربه به معیشت مردم مهم ترین ترفند دشمن است. باید از بعد داخلی ایمان و قدرت نظامی باشد و از سوی دیگر موضوع اقتصادی حائز اهمیت است. سوریه اکنون به عنوان قلب مقاومت درگیر مسائل اقتصادی شدیدی است.

حوزه: چه نسبتی میان ماهیت آشفته جهان و جبهه مقاومت و موازنه قدرت در خاورمیانه وجود دارد و تحلیل شما از نرمش قهرمانانه در راهبرد مقاومت اسلامی چیست؟

جهان در حالت آشوب به سر نمی‌برد بلکه منظم است اما این نظم از سوی دولت های غربی ظالمانه و مستبد می باشد و درصدد هیمنه و سلطه بر جهان سوم هستند. نرمش قهرمانانه توسط محور ما بر اساس مقدورات و امکاناتمان شایسته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha