دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الااسلام فرات الشرع  نماينده پارلمان عراق  سخنگوي حشدالشعبي در ايران  در  همايش شهدا قدس مشهد

حوزه/ سخنگوی حشدالشعبی در ایران گفت: در رسانه‌های معاند از سردار سلیمانی به‌عنوان فردی یاد می‌کنند، که توانسته در مقابل آن‌ها ایستادگی کند و این را اعتراف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌ فرات الشرع نماینده مجلس عراق و سخنگوی حشدالشعبی در ایران، شب گذشته در دومین همایش شهدای قدس در دانشگاه فردوسی در جمع دانشجویان و فعالان بین‌المللی، اظهار داشت: تفکر شهید حاج قاسم سلیمانی در کتاب و مجلات نمی‌خوانیم بلکه در عمل می‌خوانیم.

وی با بیان اینکه تفکر شهید برای جامعه آموزنده است و اندیشه و مکتب شهیدان سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس، اندیشه یک مکتب را یادآوری می‌کنند، گفت: قطعاً اندیشه حاج قاسم این بوده که جامعه‌ای برای خدایی شدن برانگیزد، علت اینکه ایشان موفق شدند نیز نیت خالص، احترام به مقدسات در سیره ایشان بوده است.

سخنگوی حشدالشعبی در ایران، با اشاره به اینکه دشمن به‌ظاهر توانست ایشان را به شهادت برساند ولی نتوانست کرامت‌های حاج شهدا را از بین ببرد، افزود: شهدای ما در مسیر الهی حرکت کردند و سخنان نیک و عمل صالح داشتند.

وی با بیان اینکه در سیره زندگی سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس، رازهای بزرگی نهفته است، خاطرنشان کرد: رسانه‌های شرق و غرب و معاند نمی‌توانند علاقه مردم به این دو شخصیت را انکار کنند، حتی در رسانه‌های معاند از سردار سلیمانی به‌عنوان فردی یاد می‌کنند، که توانسته در مقابل آن‌ها ایستادگی کنند و این را اعتراف می‌کنند.

نماینده مجلس عراق، در ادامه یکی از تلاش‌های موفق حاج قاسم و ابومهدی مهندس را تشکیل حشدالشعبی در عراق بیان کرد و گفت: همکاری با حزب الله لبنان در دفاع از سوریه، ایجاد گروه‌های مدافعان حرم، زینبیون، فاطمیون با همکاری مردم ایران، پاکستان و افغانستان در دفاع از مکتب اهل بیت(ع) ازجمله اقدامات ایشان بود.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای جهان اسلام، شهید عبدالعزیز از سوریه، خانواده شهید محرابی از ایران، شهید حسینی از افغانستان و شهید جواد الدریعی از عراق تقدیر شد، همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از کشورهای مقاومت در کنار مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha