یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
اجلاس سالانه جبهه روحانيت مردمي مشهد

حوزه / اجلاس سالانه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد با حضور جمعی از مدیران، استادان حوزه علمیه خراسان و فعالان فرهنگی و هنری این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، اجلاس سالانه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد با حضور طلاب جوان فعال فرهنگی و اجتماعی شهر مشهد شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

در این نشست حمیدرضا محروقی، رئیس پژوهشکده نوین شهر معنوی ثامن به اهمیت هویت شهری پرداخت و به کم‌توجهی‌های دستگاه‌های مختلف شهری، فرهنگی به بافت قدیمی این شهر اشاره کرد و افزود: یکی از مطالباتی که امروز از جامعه حوزوی داریم، به تغییراتی که در شهر اتفاق می‌افتد، دقت بیشتری کنند، تغییر بافت و هویت شهر مشهد، به‌عنوان یک شهر زیارتی با هویتی چند هزارساله توجه بیشتری نیاز دارد.

در ادامه اجلاس خانم خدادادی فرزند شهید خدادادی از فعالان فرهنگی شهر مشهد، به ارائه نکاتی پیرامون اهمیت حضور طلاب و حوزه‌های علمیه در مراکز آموزشی باهدف پاسخگویی به شبهات نوجوانان پرداخت.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی دانش آموزان به دنبال پاسخ سؤالات خود هستند، به‌روز بودن بخش مؤثر کارکنان یک مدرسه ازجمله؛ معلم دینی، پرورشی، امام جماعت می‌تواند در پاسخگویی به سؤالات و شبهات این نسل مؤثر باشد.

خدادادی در ادامه به اهمیت نقد کتاب‌های آموزش دینی در مدارس توسط حوزه‌های علمیه، روش تدریس این کتاب با ابزار آموزش فعلی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مراکز همکاری و پژوهشی حوزه و آموزش‌وپرورش گسترش پیدا کند و فعال عمل کنند.

محمدمهدی خالقی، کارگردان و مستندساز مشهدی، سخنران دیگر این نشست به حضور حوزویان در عرصه هنر پرداخت و اضافه کرد: طلبه‌ای که وارد فضای هنر و سینما می‌شود باید از اعتقادات دینی و قلبی خوبی برخوردار باشد.

وی علاقه صرف به سینما و شیفتگی طلبه را یکی از آسیب‌های حضور طلاب در عرصه سینما بیان کرد و اظهار داشت: درصورتی‌که طلبه از بینش دینی و اعتقادی بالایی برخورد دار نباشد، در فضای روشنفکری و سینمای بین‌الملل به بیراهه می‌رود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد الهی خراسانی، رئیس شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد هم به اهداف این شورا اشاره کرد و گفت: فرهنگ‌سازی گفتمان اجتماعی انقلاب اسلامی در میان اقشار حوزوی، توسعه و تقویت شبکه فعالان اجتماعی و ارتقاء آگاهی و مهارت‌های اجتماعی حوزویان از اهداف این جبهه است.

وی در ادامه به ارائه گزارشی از بخش‌های مختلف تشکیلات، ارتباطات، گفتمان سازی و رسانه این مجموعه فرهنگی پرداخت.

در ادامه مراسم از ۸ تن از اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان تقدیر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین باقری کیا به خاطر ۴۰ سال سابقه تدریس در حوزه علمیه و عرصه‌های پژوهشی و علمی.

حجت‌الاسلام علی پور برای برگزاری دوره‌های تربیتی ازجمله پروانه شو، بی‌کرانه برای نوجوانان و سایر فعالیت‌های فرهنگی.

حجت‌الاسلام علی علیزاده به خاطر ۲۰ سال فعالیت و بیش از ۱۱ سال کار تبلیغی در مناطق محروم تلفیقی.

حجت‌الاسلام آرش کامرانی، طلبه جوانی دیگری که سابقه ۸ سال فعالیت تربیتی در مناطق حاشیه شهر دارد.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی به خاطر حضور فعال در مناطق حاشیه شهر، راه‌اندازی مجموعه از موج تا اوج در حاشیه شهر، واگذاری منزل شخصی خود برای انجام فعالیت‌های فرهنگی.

حجت‌الاسلام شیخ حیدری سجادی به خاطر بیش از ۱۳ سال فعالیت تبلیغی در مناطق تلفیقی شهرستان تایباد.

حجت‌الاسلام احسان مراد نژاد باسابقه بیش از ۲۵ سال فعالیت تبلیغی، حضور فعال در مناطق محروم حاشیه شهر.

حجت‌الاسلام سید کاظم روح‌بخش به خاطر راه‌اندازی صفحات مجازی پرمخاطب و تولید محتوای تبلیغی، فعالیت تبلیغی جذاب و پرمخاطب در فضای مجازی.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha