یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / همایش دانش آموختگان و مبلغان موسسه دارالزهرا و گرامیداشت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

حوزه/مدیر مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س) گفت: تبلیغ شبکه‌ای و هدفمند یکی از اهداف مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌ سید ابوالحسن معنوی در همایش تجلیل از مقام علمی و تبلیغی آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی که در سالن همایش مدرسه دارالشفا در قم برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س) اظهار داشت: این مؤسسه در سال ۱۳۹۰ با هدف آموزش و اعزام‌ مبلغین تأسیس شد.

وی ادامه داد: این مؤسسه برای اولین‌بار آموزش خانواده‌های طلاب را با هدف تجهیز علمی خانواده مبلغین، استحکام خانواده و افزایش انگیزه در دستور کار قرار داده است که نتایج خوبی نیز به همراه داشته است.

حجت‌الاسلام معنوی ابراز داشت: این مؤسسه همواره در انتخاب اساتید دو نکته را در نظر داشته است نخست این که اساتیدی که انتخاب می‌شود خود مبلغ باشند که موجب می‌شود با تمام مسائل پیرامونی تبلیغ آشنا باشند و نکته مهم دیگر این اساتید نحوه تدریس آن‌ها باید کاربردی باشد که فرصت ویژه‌ای را برای مبلغین ایجاد کند.

وی با بیان این که ۱۵۰ استاد در مؤسسه مشغول فعالیت هستند، تأکید کرد: دوره‌هایی نیز برای خواهران طلبه برگزار شد تا مبلغین خواهر نیز در راستای نشر معارف دین نقش داشته باشند.

مدیر مؤسسه آموزش مُبلغ دارالزهراء (س) با بیان این که تاکنون ۱۴۴۰ تاکنون در یک دهه در مؤسسه تحصیل‌کرده‌اند، افزود: شرکت‌کنندگان بعد از گذراندن دوره به مناطق اعزام می‌شوند به‌طوری‌که تاکنون مبلغین در ۱۹ استان فعال هستند.

وی ادامه داد: تمرکز ما در مدارس و دانشگاه‌ها است تا بتوانیم بیشتر تأثیر را نوجوانان و جوانان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام معنوی تصریح کرد: از ابتکارات مؤسسه نیز می‌توان به راه‌اندازی آموزش مبلغ اصناف است که به افراد فعال در اصناف آموزش‌هایی در حوزه‌های مختلف دینی داده شده است.

وی ادامه داد: کمک‌رسانی، انجام اقدامات عمرانی، برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله اقدامات مبلغین است به‌طوری‌که تاکنون ۱۴ هزار بسته حاوی لباس و مواد غذایی توسط مبلغین در مناطق محروم توزیع شده است.

حجت‌الاسلام معنوی با بیان این که در مناطقی بیش از ۹ سال است که مبلغین حضور دارند، تصریح کرد: تبلیغ شبکه‌ای و هدفمند همواره در دستور کار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha