پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مصاحبه با حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ مدیر دفتر اجتماعی سیاسی حوزه به تشریح اهداف دشمنان از عملیات ترکیبی علیه کشورمان در حوادث اخیر پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه در دومین بخش از گفت‌وگو خود با خبرگزاری حوزه به بحث و تحلیل جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران پرداخت که متن این مصاحبه را در ادامه می خوانید:

حجت الاسلام والمسلمین زمانی: برای بررسی این جنگ ترکیبی به چند محور کلان باید توجه کنیم. اول اینکه چرا رهبر انقلاب این جریانات را به جنگ ترکیبی تعبیر کردند و محور دوم نیز به راهکارها و وظایف حضور حوزویان در این عرصه است.

در خصوص اینکه چرا این جنگ را ترکیبی می نامند در چند وجهه قابل مطالعه است. جنگ غیر ترکیبی جنگ های بسیط است که دشمن در یک عرصه با کشور وارد جنگ می شود، ولی جنگ ترکیبی چند دشمن از وجهه های مختلف با ما وارد جنگ می شود. این جنگ را از سه رویکرد می توان بازشناسی کرد. اول اینکه در این جنگ ۱۰ دشمن وارد جنگ با ما شده است. دیدگاه دوم، در خصوص اهداف است که در این جنگ حداقل ۱۰ هدف نشانه رفته است. دیدگاه سوم نیز مرتبط به روش های جنگ دشمن است که در این جنگ از روش های مختلفی استفاده شده است. دشمن در این جنگ از حدود ۱۵ روش استفاده کرده است.

این جنگ از منظر عوامل و بازیگران و اهداف و روش ها، ترکیبی است و دشمنان از چند بخش به ما حمله ور شدند.

در بخش اول، عوامل و بازیگران مختلف را ذکر کردیم. نخست، استکبار جهانی یعنی غربی، عبری و عربی بود. آمریکا، انگلیس و فرانسه و آلمان و... جبهه استکبار جهانی بودند و عبری نیز صهیونیستم جهانی بود و عربی نیز سرکردگان آمریکایی به سرکردگی عربستان است.

عامل دوم، ده ها گروهک ضد انقلاب هستند. عامل سوم سلبریتی هایی که از شهرت خود سوء استفاده کردند. چهارم مزدوران داخلی که با دریافت پول برای آمریکا کار کردند. عنصر بعدی زیاده طلبانی از بین اهل سنت بودند که به حقوق شهروندی خود بسنده نکردند. گاهی سخنانی می گویند که توقع آن نیست. مثلا مولوی عبدالحمید از آزادی حقوق زنانی صحبت می کند که در بلوچستان اجازه و حق حضور در نماز جمعه اهل سنت را ندارند. چگونه این ها دلشان برای دختران بی حجاب می سوزد و به زنان با حجاب خود آزادی نمی دهند!

عنصر ششم کسانی هستند که چهره سیاسی و روحانی بودند که تعادل درست رفتاری نداشتند. عنصر هفتم برخی از مسئولان نظام که یا ناکارآمد هستند یا ناراضی تراش هستند. عدم حل مشکلات توسط آنها باعث شد که مشکلات بیشتر شود و بر نارضایتی ها افزودند. وقتی یک مسئول به مراجعه کننده پاسخ منفی غیر منطقی می دهد و یا به آنها تشر می زدند قطعا ناراضی تراشی می کند.

عنصر هشتم، لیدرهای میدان اغتشاشان هستند. نهم نیز عیاشان و دین گریزان و اختلاس گران هستند. این افراد دنبال کشف حجاب و می خوارگی و لاابالی گری و دزدی هستند که در میدان اغتشاشات حاضر شدند. این افراد در ظاهر شعارهای گرانی و اعتراض به آن را می دهند، ولی خودشان مرتکب جرایم و دزدی های بی شمار می شوند. عنصر دهم نیز افراد ناراضی از مسایل مختلف اجتماعی و اقتصادی و... هستند.

نکته تکمیلی

در بازدیدی که از زندانیان داشتیم، یک جمع بندی اولیه از انگیزه این افراد بازداشت شده بدست آمد. ۶۵ درصد این افراد را تحریک شدگان فضای مجازی تشکیل می دهند که نقش فضای مجازی را نشان می دهد. ۲۰ درصد شامل مشکلات و تنگاهای اقتصادی بودند و ۱۰ درصد به دنبال آزادی اجتماعی و اخلاقی بودند. ۵ درصد نیز اعتراضات اساسی به اصل نظام داشتند. یعنی گیر اصلی این ۵ درصد تنها اصل نظام بود.

محور دوم: اهداف دشمن

دشمن در این جنگ ده هدف را در نظر گرفته است.

هدف اول، شامل تخریب باورهای ایمانی و اخلاقی و اسلامی جامعه ما بود. دشمنان در زمینه وجود خدا تردید ایجاد کرد. عده ای از دانش آموزان جامعه ما را تحریک می کردند که به دلایل مختلف اعتقادات مذهبی شان را بگیرند. خطرناک ترین هدف دشمن همین است. آنها تلاش می کنند در چند سال آینده باورهای مذهبی جوانان را بگیرند و ما را با جامعه ای مواجه کنند که هیچ اعتقادی به دین و اسلام ندارند. ما طلاب باید این مسایل درک کنیم و به داد نسل جوان برسیم.

بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز در کشور داریم و باید آنها را در این جنگ دریابیم. طلاب باید در مدارس حضور یابند و با نسل نوجوان صبحت کنند و پای حرف های دلشان بنشینند. سخنرانی لازم نیست بلکه باید اول آن ها را درک کنند. برخی طلبه ها مثل پزشکانی هستند که معاینه نکرده به بیماران خود نسخه می دهند. آیه و حدیثی که از پیش بلد هستیم را به همه نمی توان گفت. دانش آموزان دردهای دیگری دارند که باید به آنها فکر کرد.

وقتی یک دانش آموز اصلا نماز را قبول ندارد نیازی به شنیدن شکیات نماز ندارد. وقتی مدیران ما هم نمی دانند که در مدارس شان چه خبر است چنین می شود که از ما هم می خواهند که احکام وضو را بگوییم در حالی که بسیاری از دانش آموزان آنها با اصل نماز مشکل دارند که البته بیشتر آنها را همین فضای مجازی به آنها منتقل کرده است. این مسایل مرتبط به دولت نیست بلکه کار اهالی فرهنگی است.

هدف دوم:

ترویج رذایل در فضای مجازی

عکس ها و تصاویر و ویدئوها و کلیپ هایی که امروز در فضای مجازی منتشر می شود مروج فساد اخلاقی است که واقعا بیداد می‌کنند. طلاب باید به داد مردم و نسل جوان برسند.

هدف سوم:

القای ناکارآمدی نظام اسلامی

دشمنان تلاش می کنند که نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهند و بگویند که نظام های دیگر موفق تر بوده اند. اگر جامعه به این نتیجه برسند بسیار بد است.

حال راهکار چیست؟

یکی از این راهکارها، آن است که دستاوردهای نظام اسلامی را باید به شکل مستند و شفاف و یقینی به جامعه منتقل کنیم. اطلاعات مردم و حتی بسیاری از نخبگان کم است که باید این اطلاعات گسترده تر شود. طلاب می توانند از خبرگزاری حوزه و مرکز رسانه حوزه و ... اسناد لازم را استخراج کنند و به جامعه ارایه کنند.در بین انقلاب های صد ساله اخیر انقلاب اسلامی ایران موفق ترین و کارآمدترین انقلاب بوده است.

هدف چهارم:

سلب اعتماد مردم از صداقت گفتاری مسئولان نظام

دشمنان می خواهند مردم به مسئولان قطع اعتماد کنند. امروزه در رسانه ها تلاش می کنند که این سلب اعتماد صورت گیرد. اگر این سلب اعتماد صورت گیرد جامعه به هیچ چیزی گوش نمی دهد.

هدف پنجم:

ایجاد ناامنی

دشمنان به دنبال ناامنی در منطقه هستند. این ناامنی را نیز می خواهند به کشورها منتقل کنند که از جمله مهمترین اهداف آنها ایران است. ایران در میان این دریای متلاطم ناامنی، یک کشور امن است. دشمنان می خواهند در ایران امنیت نباشد. عراق و افغانستان و سوریه امنیت ندارند، ولی ایران جزیره کاملا امن است. کشتار بسیاری در کشورهای همسایه ما انجام می شود. هفته ای نیست که خبرکشتار در کشورهای همسایه ما می رسد. عراق و سوریه در این ده سال دو میلیون کشته داده اند.دشمنان به دنبال ایجاد نا امنی در ایران هستند. نا امنی در شاه چراغ و ترورهای دیگر از جمله همین مسایل است.

هدف ششم:

گسست وحدت ملی

ایران یک ملت کاملا متحد بود و دشمنان در پشت دیوار این اتحاد ماندند. فارس، کرد، ترک، عرب، بلوچ و همه درکنار هم ماندند و کشور را حفظ کردند. شیعه و سنی و ارمنی وآشوری و یهودی پای کار وحدت کشور ایستادند. در دفاع مقدس شهید شیعه و سنی و ارمنی حضور داشتند. شهید کرد و بلوچ و ترکمن در کنار هم این انقلاب را حفظ کردند. ایجاد تفرقه مذهبی یعنی جنگ سنی و شیعه و از مهمترین اهداف دشمن در این جنگ بود. مولوی های شرق کشور و ماموستاهای کرد را تحریک می کردند که به میان بیایند و با دامن زدن به مسایل مختلف در آتش فتنه بدمند.

تفرقه سیاسی بین جناح اصلاح طلب و اصولگرا و... از اهداف دشمن بود. همچنین دشمن می خواست اختلاف بین اقوام را در ایران به حداکثر برساند تا ایران را به مرز جدایی و تجزیه ببرد. این تفرقه ها بسیار خطرناک هستند. قرآن کریم در سوره انفال در این زمینه می فرماید :«... وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم ۖ وَاصبِروا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ». یعنی اگر به نزاع با هم بپردازید قطعا از بین خواهید رفت.

هدف هفتم:

تضعیف پایگاه رهبری ولایت فقیه و روحانیت

دشمنان در این مدت یکی از مهمترین تلاش های خود را مصروف ایجاد و القای شبهه به مفهوم و معنای ولایت فقیه و جایگاه و پایگاه روحانیت کردند. با رصدی که انجام شد، نزدیک ۳۰۰ شبهه علیه ولایت فقیه را در جامعه منتشر کردند. یک روز گفتند که رهبری دارای کلکسیون اسب و عصا است. هزاران شبهه و تهمت به بزرگان زدن. دروغ های وحشتناک و البته خنده داری بود که در این مدت از خود ساختند. در اینجا باید مجموعه شبهات باید جمع آوری کنید و با پاسخ مستدل به جامعه ارایه دهید.

دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه با همکاری مجلس خبرگان دوره تربیت مدرس درس ولایت فقیه را راه اندازی کرده است. این فعالیت در حوزه فضای مجازی هم برگزار می شود. ۹۰۰ نفر در حال حاضر در حال آموزش هستند. طلاب جوان تر هم می توانند از این مباحث استفاده کنند.

کتاب «خون دلی که لعل شد» و کتاب «شرح» زندگی نامه مقام معظم رهبری که توسط وزارت اطلاعات منتشر شده است از مهتمرین منابعی است که طلاب باید برای شناخت بیشتر از ایشان مطالعه کنند واین مطالب را به جامعه ارایه کنند.

دشمنان پیوسته علیه روحانیت حرف می زنند. در این جریانات نیز ترویج عمامه برداری می کنند. البته این عمامه اندازی ها چندان زیاد نبود زیرا رضاخان همه عمامه ها را برداشت ولی او رفت و روحانیت قوی تر از قبل به کارش ادامه داد و او به جزیره موریس رفت. نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

هدف هشتم:

تضعیف روحیه وطن دوستی و ترویج غربگرایی

در این زمینه با نشان دادن جذابیت کشورهای ورزشی سعی کردند که مردم را نسبت به کشور خود حس تضغیف و بیگانه پرستی داشته باشند. مثل کاری که در بازی ایران و انگلیس داشتند و وطن فروشی را به منصه ظهور رساندند. بدا به حال ورزشکارانی که تحت تأثیر قرار گرفتند و سرود ملی را نخواندند. این ها نتیجه این تبلیغات است.طلاب باید در این زمینه در بین ورزشکاران و مردم حضور یابند. ورزشکار آن جوانان ما هستند و باید آنها را دریافت.

هدف نهم:

قطع نفوذ ایران اسلامی در کشورهای منطقه و جهان

جمهوری اسلامی ایران در منطقه به عنوان قدرت اول مطرح است. عراق و افغانستان و سوریه و بحرین و لبنان و یمن از ما الهام می گیرند. ما هستیم که منطقه را مدیریت کنیم. ما قصد ریاست نداریم ولی می خواهیم فرهنگ انقلاب اسلامی که فرهنگ عزت و استعمارستیزی است به همه دنیا برسد. امروز عراق حاضر نیست زیر بار آمریکا برود. همچنین سوریه و لبنان حاضر نیستند زیر پرچم دیگران بروند. فرهنگ مقاومت در مقابله با سلطه دشمنان اسلام و منطقه را ما یاد دیگران دادیم.دشمنان با این نفوذ می خواهند روح فرهنگ مقاومت را کم کنند. از این طریق که دائما می گویند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است و چرا پول های مردم را به سوریه و عراق و لبنان می دهید.

ایران که پولی به آنها نمی دهد و بیشتر رواج فرهنگ و روح مقاومت و همچنین ارایه خدمات مستشاری است. اگر پولی هم داده شده است قراردادهای اقتصادی بسته شده است. ایران پول زیادی خرج نکرده است. آن چه تاثیر کرده فرهنگ ما است و فرهنگ ما مورد قبول آنها قرار گرفته است. دشمنان سند جعلی درست می کنند که پولهای میلیاردی خرج می کنیم.قطعا این خبرها نیست. ایران اساتید تولید و ساخت صنایع نظامی به سوریه و لبنان فرستاده و خود سوری ها و لبنانی هم دارند این تولیدات را انجام می دهند و به سر اسرائیلی ها می زنند.

هدف دهم:

براندازی جمهوری اسلامی ایران

۴۳ سال است که دشمنان برای براندازی تلاش می کنند. هرچه حکومت اسلامی درست کردند در همه کشورها سرنگون شده است یا از بین رفته است و ایران تنها حکومت اسلامی است که سال به سال مقتدرتر شده است. دشمنان در این زمینه کارهای بیشتری کردند ولی روز به روز خوشبختانه قدرتمند شدیم.

از منظر سوم: روش ها

روش اول:

ترور و انفجار

ماجرای ترور و انفجار از اول انقلاب شروع شد. ۱۷ هزار شهید ترور در کشور ما ثبت شده است. یک بخش شهدای محراب هستند. رئیس جمهور و نخست وزیر ما را در یک روز به شهادت رساندند.

۷۲ تن نفر از سران کشور ما را یک جا به شهادت رساندند. از آیت الله بهشتی تا شهدای اخیر همه گی جزو شهدای ترور به حساب می آیند. شهید سلیمانی و دانشمندان هسته ای همگی شهید ترور هستند.

ترور دارای چند مدل است. گاهی یک شخصیت را ترور می کنند و به شهادت می رسانند. از جمله افرادی که نام بردیم یا شاه چراغ. مدل دوم آن است که ترور کور انجام می دهند. گاهی شخصیت ها را ترور کور می کنند. یعنی مثل شاه چراغ و ایذه مردم را به رگبار می بندند.

مدل سوم، کشتن افراد عادی در شلوغی ها و انداختن آن به گردن نظام. در این روزها بارها شاهد چنین مسایلی بودیم. یعنی یک نفر را در شلوغی می کشند و به عهده مردم می اندازند.

مدل دیگر، به خشم آوردن نیروی انتظامی برای به مقابله آوردن آنها برای کشتن این مخالفین از جمله جریان خاش. کاری کردند که نیروی انتظامی ناچار به عکس العمل خشن شد. یعنی مردم را تحریک کردند تا به سمت اسلحه خانه بروند. دشمنان به نیروی انتظامی به حدی فشار آوردند که به سمت استفاده از اسلحه برود.

مدل پنجم، قتل های کاذب سازی بود. یعنی یک کسی می میرد و می گویند که او را نظام کشته است. مثل مهسا امینی و دیگران. همچنین مردها را به کشته معرفی کردند. مدل ششم آن است که زنده ها را کشته معرفی کردند. مثل فلان دختری که گفتند او را نیروی انتظامی کشته است ولی این شخص زنده بود.

روش دوم:

فشار اقتصادی به پیکره جامعه و ملت

این فشارها از راه اختلالات اقتصادی و ایجاد شرایط خاص از جمله گرانی و تورم و ندادن مواد اولیه و تعلل در تولید در کشور و گرانی و تورم ایجاد شد.

روش سوم:

ایجاد تفرقه

در این جا تفرقه های خاص قرار دارد. این مسایل کار عادی نیست. در این میان پای توطئه در میان است. تیمی که در شاهچراغ شیراز آن جنایت را انجام داد مورد تعقیب قرار دادند. یک نفر ناشناس عده ای را کشت و خودش هم کشته شد حتی وقت نشد که کی بود و چگونه کشته شد. این تیم از کجا آمد و چه برنامه ای داشت؟ اقتدار اطلاعاتی ما این چنین بود که مسیرهای آن شناسایی شد و رد پای خود و پشتیبان آن را پیدا کردند و مبدا آن را نیز شناسایی کردند. ایران نیز کل تیم را گرفت.

در زاهدان و تهران و قم و... نیز این تفرقه افکنی را مد نظر قرار دادند. در زاهدان سعی کردند که با ترور علمای اهل سنت آنها را علیه شیعیان تحریک کنند. وقتی از بصیرت سیاسی سخن می گوییم در اینجا خود را نشان می دهد. سالها پیش انفجاری در حرم امام رضا(ع) انجام شد و بمبی نیز منفجر شد وقتی منفجر کننده بمب را دستگیر کردند گفت که هدفش چه بود؟ وی گفت که دوستان من به زاهدان می روند که مسجد مکی را منفجر کنند. او گفت که ما یک تیم هستیم و هیچ دشمنی با امام رضا(ع) و مسجد مکی نداریم ماموریت ما این است که حرم را منفجر کند تا شیعیان را علیه اهل سنت تحریک کند و همچنین. ضمام دست یک نفر است و آن هم استکبار جهانی است.

ریشه یابی تفرقه افکنی میان شیعه و سنی از مهمترین مسایل تحقیقی است که طلاب می توانند دنبال کنند

چند وقت پیش در نماز جمعه قم یک نفر به شکل ممتد علیه خلفا شعار می داد ما به ایشان گفتیم که بنشین و نباید این گونه فریاد بزنید ولی او رها نمی کرد. این فرد یا مزدور است یا احمق.

اهل سنت و شیعه ممکن است برخی از عقاید هم را قبول نداشته باشند، ولی باید با هم در جریان اهداف اسلامی و ملی متحد باشند. معنی ندارد این چند صدایی ها. چه یک روحانی شیعی یا یک مولوی اهل سنت که بخواهد علیه این اتحاد قدم بردارد قطعا دشمنی و مزدوری می کند.

روش چهارم:

ایجاد درگیری بین جریانات سیاسی داخلی

چهل نفر از اصلاح طلبان چند وقت پیش برای مهسا امینی بیانیه دادند. مگر مهسا که یک دختر معمولی بود کار سیاسی می کرد؟ این همه انسان کشته می شود ولی هیچکدام بیانیه ندادند و مردم مردم نکردند. وا اسلاما هایی که این مدت سر داده شد از سر تحریک دشمنان صورت گرفته است. این چنین ملت را وارد خیابان کردند.

جریان دعوای اصولگرایان علیه اصلاح طلبان و همچنین بالعکس باعث جریانات بدی می شود.

روش پنجم:

محصور کردن منبع اطلاعاتی مردم به فضای مجازی و بلندگوهای استبکاری و قطع ارتباط با رسانه های ملی

امروزه درصد بسیاری از نسل جوان و نوجوان به دنبال فضای مجازی هستند، ولی اصلا توجهی به رسانه ملی ما ندارند. این ماهواره ها منابع اطلاعاتی ما را محصور می کنند. این ابزارها خیلی خطرناک هستند.

وقتی از جوان بازداشت شده می پرسیم که چرا این چنین کردی؟ می گفت که اخبار و شبکه ها می گفتند که چند روز دیگر جمهوری اسلامی ساقط می شوند و گمان نمی کردیم که به زندان می افتند. آنها از جمعیت های چند میلیونی در کشور برای حمایت از نظام در خیابان ها آمدند ولی چون اخبار گوش نمی کنند و نمی بینند چنین چیزهایی را باور ندارند.

روش ششم:

تطمیع و جذب اشرار جامعه

در این زمینه قول پول به اشرار داده شد. تعدادی از لیدرهای جریان اغتشاشات برای پول راه افتادند. برخی پول گرفتند و راه افتادند و برخی نیز قول گرفتند و به دشمنی پرداختند.

روش هفتم:

تضعیف توان انتظامی و امنیتی

در این مدت دشمنان نیروی انتظامی ما را اذیت کردند و روزانه و شبانه به دنبال آشوب گری بودند. نیروی انتظامی نیز به دلیل مصالحی مدارا می کرد تا آسیبی به کسی نرسد، ولی مظلوم واقع شد. حوزویان باید از این نیروهای عزیز و خدوم حمایت کنند. اگر این نیرو تضعیف شوند چه کسی می خواهد جلوی دزدی و خلاف را بگیرد؟ راهکار دیگر آن است که باید بسیج را در میدان وارد کرد. باید ۳۰ میلیون بسیجی داشته باشیم. چه کسی می خواهد بسیج را از بین ببرد؟ قطعا طلاب مهمترین منبعی هستند که می توانند بسیج را توسعه دهند. هیچ طلبه و اساتیدی در حوزه نباید باشد که بسیجی نباشد. در مدارس و مسجد و شهرها باید بسیج را توسعه دهیم. امام جماعت ها باید جوانان را به سوی بسیجی شدن سوق دهند. در این زمینه قدرت نیروی نظامی و انتظامی و امنیتی توسعه می یابد.

روش هشتم:

طرح رفراندوم

این حرف بسیار خطرناک است. برخی از سیاستمداران و چهره های ضربه خورده و برخی مولوی ها چنین گفتند. واقعا این ها متوجه هستند که رفراندوم یعنی چه؟ یعنی ما معتقدیم که مردم جمهوری اسلامی را نمی خواهند. ما باید بپرسیم که غیر از جمهوری اسلامی یعنی چه؟ یعنی حکومت بی دینی. آنها یا می فهمند یا نمی فهمند. اگر نمی فهمند که خیلی خطرناک است و اگر می فهمند که جاهلانه سخن می گویند.

رفراندوم یعنی حکومت غیر اسلامی به جای حکومت اسلامی. یعنی دوباره ما موظف می شویم که قیام کنیم. این حرف، حرف خطرناکی است که از رفراندوم سخن می گویند. دلیل علمی و منطقی می آورند و می گویند که نظام جمهوری اسلامی نسل قبل از ما بوده است که او را برگزیده است و ما که او را نباید حمایت کنیم. سوال ما این است که شما حاکمیت اسلامی را می خواهید که می شود همین جمهوری اسلامی. اگر می خواهید حکومت غیر اسلامی بشود قطعا چنین نخواهد شد. ۲۵۰هزار شهید دادیم که حکومت غیر اسلامی بیاید؟ تمام عاشوراییان شهید شدند که حکومت اسلامی بیاید. باید با این افراد برخورد جدی شود.طرح رفراندوم برای بی ثبات سازی کشور است.

روش نهم:

طرح اتهامات نقص حقوق بشر

مگر جمهوری اسلامی چه کرده است؟ اگر منظورم آنها از ظلم علیه زنان در ایران به این معنی است که جلوی بی بند و باری وفساد جنسی و به بردگی کشیدن زنان را گرفته است معنی اش نقض حقوق بشر است؟ می گویند که هم جنس بازان را آزاد بگذارید.

آزادی زندانیان سیاسی یعنی چه؟ یعنی دولت های اروپایی با گروه های برانداز مماشات می کنند؟ این افرادی که چنین اتهاماتی به ایران می زنند چشمشان را روی این همه دستگیری ها در کشورهای مختلف بسته اند؟ یک کشور غیرعاقل می بینید که دشمنانش را آزاد بگذارد؟ در ایران هم اگر کسی نظر خاص سیاسی دارد، ولی کاری انجام نمی دهد ولی آزاد است. در ایران اساتید دانشگاه علیه نظام اسلامی حرف می زنند و ده ها میلیون تومان پول می گیرند. بهایی ها حقوق بشر می خواهند. با این ها باید چه کرد؟

زندان گوانتانامو و شکنجه با سگ های درنده نقض حقوق بشر نیست؟ تجاوز جنسی به زندانیان سیاسی که توسط آمریکا انجام می شود نقض حقوق بشر نیست؟ فرانسه ۱۸ هزار الجزایری را سر بریدند و نگه داشتند و جمجمه الجزایری ها در موزه فرانسه نگهداری می شود. اینها نقض حقوق بشر نیست؟ حال اگر کسی علیه انقلاب کار و فعالیت می کند به زندان می رود و غذا و میوه و استراحت و جای خواب راحت دارد را این چنین به قهرمان حقوق بشر مبدل می کنند.

روش دهم:

تولید بازی های کامپیوتری فاسد

یک سری از بازی های رایانه ای فاسد است. ۴۰ میلیون کاربر بازی های رایانه ای در کشور ما در اقشار مختلف فعالیت دارند. این بازی ها توسط آمریکا و استعمار تولید شده است و ما نیز به شکل مجاز از آنها استفاده می کنیم. اولین کاری که آنها می کنند تولید هیجان و سپس خشونت است و سپس به فساد و ترور تحریک می کند.در اینجا سه مرحله انجام می شود. همه بازی ها اول هیجان تولید می کنند. سپس تحریک به خشونت و فساد اخلاقی در این بازی ها صورت می گیرد. اینکار برای این صورت می گیرد که وقتی هیجان و فساد و خشونت و بیاید سه چیز می رود که شامل از بین رفتن عاطفه و محبت، عقلانیت و سلامت اخلاقی می شود. این بازی ها خیلی خطرناک هستند. نمی دانم که چرا مردم این همه از این ها غافل هستند.

روش یازدهم:

بزرگنمایی کاستی های نظام و کوچک انگاشتن موفقیت ها و دستاوردهای نظام

دشمنان ضعف های کوچک را به شدت بزرگنمایی می کنند. وقتی تخم مرغ گران می شود به شکلی بزرگنمایی می کنند که گویی چه اتفاقی افتاده است. واقعا گران شدن تخم مرغ باید به این بازی ها مبدل شود؟ مرغ و اجناس دیگر هم گران شدند، ولی نباید به این بحران ها مبدل شود. واقعا مردم بخاطر مرغ خوردن باید کودتا کنند و در و دیوار بشکنند؟

پس از گران شدن بنزین مشاهده کردید که چه بلوایی شد. مگر بنزین در بقیه کشورها گران نیست؟ آمار قیمت بنزین در کشورها را باید مطالعه کنیم. قیمت بنزین در کشورهای دیگر لیتری ۱۸ هزار تومان است. قیمت تمام شده بنزین در همین حد است. قیمت بنزین باید عادلانه باشد. اگر قیمت بنزین ۱۸ هزار تومان باشد باید همین قیمت هم فروخته شود.

برخی می گویند که برخی کشورهایی که بنزین گران می فروشند نفت ندارند، ولی بسیاری از این کشورها تولید نفت بسیاری بالایی هم دارند.

نکته دیگر آن است که نفت داریم ولی نفت برای همه مردم ایران است نه فقط صاحبان ماشین. امروزه این سرمایه کل ملت به ماشین داران می رسد. جامعه ما دارای چند طبقه است که یکی از آنها طبقه ثروتمند است که دارای چند ماشین هستند. قشر متوسط یک ماشین دارند و قشر پایین دست ماشین ندارند. نفت ما برای هر سه طبقه است، ولی این سرمایه به جای قشر پایین به پولدار می رسد. دولت حق طبقه پایین را گرفته است و با یارانه به دو طبقه دیگر می دهد.

چرا نفت ۱۸ هزار تومانی در قالب بنزین به طبقه اول و دوم می رسد؟ این کار ظلم در حق طبقه محروم است. اگر بخواهد که قیمت واقعی بدهد داد مردم در می آید و این چنین بلوا به پا می کنند.

وقتی یک کالایی گران می شود می گویند که چه خبر شده است. نظام ما دستاوردهای عظیم و شگفت آوری داشته است. طلاب باید فهرستی از این دستاوردها تهیه کنند و ارایه دهند.

روش دوازدهم:

ایجاد چالش در روابط دیپلیماتیک دیگر کشورها با ایران

دشمن همه کشورها را از ارتباط با ایران می ترساند. دشمنان نمی گذارد که ارتباطات اقتصادی شکل بگیرد. همچنین تلاش می کنند که روابط اقتصادی و سیاسی را نیز تخریب کند.

مصر یک کشور اسلامی است و ایران نیز یک کشور اسلامی است. دشمن نمی گذارد که در این ۴۳ سال این ارتباط شکل بگیرد و ما نیز سفارتی در مصر تاسیس کنیم. دشمن در هر کشوری چنین می کند. کشور آذربایجان همیشه از سوی کشورهای دیگر تحریک می کند که روابطش با ایران را تخریب کند. استکبار جهانی نمی گذارد که دولت ما کار کند و موفق شود.

روش سیزدهم:

بزرگنمایی قدرت دشمنان و ضعیف نشان دادن اقتدار نظام و ایجاد رعب و یاس در مسئولان و نیروهای انقلابی

دشمنان همیشه در گوش مردم می خوانند که اگر آمریکا بخواهد کاری کند ایران کاری نمی تواند انجام دهد. شعارهایی از جمله از هم پاشیدن انقلاب و کشور و.. صبح تا شب در گوش مردم خوانده می شود.

راهکار آن است که اخبار واقعی را بدانیم و به جامعه منتقل کنیم. ماجرا به عکس است. اولا ایران یک کشور بسیار مقتدر است. یک نمونه آن اینکه تیمی که از خارج به کشور ما می آید و یک ترور انجام می دهد و با یک حمله حساب شده به کشور دیگر بروند ولی وزارت اطلاعات ما همه آنها را می گیرد.

شکار گرگ در آسمان را همه به خاطر دارند که متعلق به جریان عبدالمالک ریگی است که وی از یک کشور عربی سوار هواپیما می شود که به سمت پایگاه نظامی آمریکا در قرقیزستان برود. مامور وزارت اطلاعات ما به کشور عربی می رود و همراه عبدالمالک به پایگاه نظامی آمریکا می رود و عکس آن را برای وزیر می فرستد. همراه او سوار هواپیما می شود و بلیط تهیه می کند و داخل هواپیما می شودو در داخل هواپیما او را در آسمان بازداشت می کند. فرمان نیز به خلبان صادر می شود که در شیراز بنشیند. نیروی ما از همان بالا به مسئولان وزارت اطلاع می دهد که این چنین است. دوجت جنگنده این هواپیما را وادار به نشستن در ایران می کنند. دشمان بارها خواستند هواپیما را فراری دهند ولی موفق نشدند.

موشک های نقطه زن و قدرت پهبادی ایران در دنیا به یک واقعیت بزرگ مبدل شده است که هیچ کسی نمی تواند آن را منکر شود. ایران اسلامی غول پهپادی آمریکا را با یک فرمان به زمین نشاند این است قدرت جمهوری اسلامی. جلوه های اقتدار ما را دشمنان اصلی مان بهتر می دانند. ده ها نمونه اقتدار در ایران وجود دارد که نشان می دهد اقتدار ما را. ولی در عین حال دشمنان ما در بدترین حالت ضعف خود قرار دارند که نشانه های آن نیز موجود است.

روش چهاردهم:

نفوذ

دشمنان در بخش های مختلف کشور به دنبال نفوذ هستند. اولین گروهی که دشمنان به دنبال نفوذ در میان آنها هستند، قشر جوان و دانشجو هستند. در این بین سعی دارند که افراد مختلفی را بیابند و آنها را در این مسیر قرار دهند. شاهد حضور برخی از مسئولان در دانشگاه بودیم و دیدیم که یک دختر با چه وضعیتی در مقابل ایشان صحبت کرد و گفت که چرا این نظام دیکتاتور شما دستور داد که هویدای عزیز و وطن دوست و بزرگوار را اعدام کنند. واقعا این افراد با چه علمی این چنین افرادی را وطن دوست می نامند.

گاهی این نفوذ در میان شخصیت های سیاسی انجام می شود و گاهی نیز ممکن است طلاب را نیز درگیر کنند. در این میان باید شناخت و بصیرت را افزایش داد تا حق از باطل مشخص شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha