شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه فعالین فرهنگی با مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: غرب در آستانه سقوط و فروپاشی قرار دارد و آنچه که علیه ایران انجام می دهد واکنش است و با این نگاه ها حاج قاسم ها تربیت می شود با این دیدگاه جریان مقاومت پشت درب های واشنگتن ایستاده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی امروز در جلسه ای با فعالین فرهنگی ارومیه که در مسجد حاجی خان این شهر برگزار شد، اظهار داشت: با توجه در پیش بودن دوم بهمن و دهه فجر لازم است دوستان و همراهان در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها همکاری و همراهی داشته باشند و ما در برنامه های فرهنگی منتظر ابلاغ تهران نیستیم هر چند به آن ابلاغیه ها به عنوان یک کمک نگاه می کنیم.

وی اضافه کرد: فعالیت تبلیغات اسلامی در سه محور رسانه، نوجوانان و بانوان می باشد و باید نگاه ویژه ای به این موارد داشته باشیم و لازم است رهنمودهای رهبر انقلاب در اولویت مطالعات و رصد فعالین فرهنگی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: در بُعد گفتمان سازی در عرصه بانوان نیازمند باید دو مسئله، الگوی زن اسلامی و جنایات غرب بر علیه زنان به مردم تبیین شود و سال هاست رهبر انقلاب بر تبیین چهره دروغین غرب در دفاع مصنوعی از زنان تاکید دارند که ما از غرب مطالبه داریم و آن ها نسبت به زن بدهکار هستند و امروز هم غرب به زن ظلم می کند و خودشان هم مستند نوشته اند و لازم است این مسائل گفته شود.

وی خاطرنشان کرد: مباحث مربوط به حوزه عفاف و حجاب زنان و کتب تدوین شده در این عرصه فقط برای بانوان نیست و آقایان هم لازم است این کتاب ها را مطالعه کنند و از جنایات غرب بر علیه زنان آگاه شوند.

حجت الاسلام منصور امامی افزود: ما از موسسات و مجموعه هایی که در حوزه برگزاری جشن تکلیف برای دختران تازه به سن تکلیف رسیده فعالیت می کنند، حمایت می کنیم و برگزاری جشن های تکلیف در مدارس برای دختران فرصتی برای شکل گیری شخصیت های دینی آن هاست و اجرای باشکوه این مراسمات می تواند در ذهن آن ها خاطراتی ماندگاری را ثبت کند.

وی تصریح کرد: در حوزه نوجوانان آن گونه که باید فعالیت می شد، صورت نگرفته است و ارتباط با این قشر باید بیش از گذشته باشد و دشمن بر روی نوجوانان سرمایه گذاری کرده است و حدود ده سال قبل رهبر انقلاب در این خصوص تذکر و هشدار داده بودند اما کسی بدان توجه نکرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان با بیان این که شخصیت انسان ها در دوران نوجوانی شکل می گیرد، گفت: در خصوص فعالیت در عرصه نوجوانان کتب متعدد و ارزشمندی نوشته شده است و باید این ها تهیه و در اختیار فعالین این عرصه قرار گیرد و برای تبلیغات اسلامی فعالیت در حوزه نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و در این راستا در سازمان تبلیغات اسلامی کشور بنیاد نوجوانان راه اندازی شد که در حوزه دانش اموزان فعالیت خواهد کرد.

وی سومین رویکرد تبلیغات اسلامی را فعالیت در عرصه های رسانه ای عنوان کرد و افزود: عده ای از رسانه به عنوان ابزاری برای رساندن پیام و قدرت تعبیر می کنند و حال آن که این گونه نیست و رسانه امروز خود پیام و قدرت است و رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید دارند و اساس تبلیغات اسلامی نیز رسانه است و دشمن شبه جریان هایی برای حمله به مقدسات راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام امامی تأکید کرد: باید نشست های بومی رسانه ای، جلسات نقد و نظر در خصوص فیلم ها و تولیدات رسانه ای و تولید فیلم و مستند در دستور کار مسئولین تبلیغات اسلامی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: در آذربایجان غربی نمادهای وحدت شیعه و سنی و آشوری متعدد وجود دارند که هم در عرصه وحدت و هم در عرصه های دفاع از کشور فعال هستند و در راه انقلاب شهید دادند و در حوزه های خیریه و مدرسه سازی و جاده سازی هم فعال هستند و باید از زندگی این ها برنامه تولید و رسانه ای شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ادامه با بیان این که انقلاب اسلامی در نطقه کانونی تمدن سازی اسلامی قرار دارد، افزود: تمدن غرب به لحاظ زیرساختی دچار بحران است و این را مخفی می کند و چشم خدابینی هم چون رهبر انقلاب لازم است، ببیند که ساختارهای فکری شان به هم خورد و رهبرمعظم بر روی آن دست گذاشته است.

وی تصریح کرد: غرب در آستانه سقوط و فروپاشی قرار دارد و آنچه که علیه ایران انجام می دهد واکنش است و با این نگاه ها حاج قاسم ها تربیت می شود با این دیدگاه جریان مقاومت پشت درب های واشنگتن ایستاده است و این نگاه پیروزمندانه است و اگر با نگاه یأس و ناامیدی به مسئله نگاه کنیم دشمن پشت دیوار های کشور ایستاده است و دشمن می خواهد یأس و ناامیدی را غالب کند.

وی عنوان کرد: در جنگ احزاب آن چه را که پیامبر اسلام وعده داده بود عملی شد و اگر با نگاه امیدوارانه و حیاتی به مسئله نگاه کنیم پیروز هستیم.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha