جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای فرههنگ عمومی فارس

حوزه/ جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان فارس با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار فارس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سردار رهام بخش حبیبی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد حضرت زهرا(س) اظهار کرد: شادی دینی را باید مردمی کرد تا به صورت دین محور شادی ها برگزار شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بسیاری از تبلیغات به این نحو است که می گویند دین اسلام دین گریه است، از این رو باید شادی های دینی را مردمی برگزار کرد.

علیرضا شادباش معاون پرورشی و آموزشی آموزش و پرورش استان فارس هم در این جلسه اظهار کرد: همکاران ما در ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درسی حاضر شده و به موضوع تبیین پرداختند. حدود ۶۰۰ نفر از همکار ما در کلاس های توجیهی شرکت کرده اند، همچنین اردوهای راهیان نور برای همکاران غیر فعال در مسائل فرهنگی برگزار شده است.

سرهنگ جعفر دوستدار معاون فرهنگی اجتماعی سپاه فجر نیز اظهار کرد: ۲ هزار و ۳۰۰ تیم دانش آموزی ثبت نام کرده اند تا در لیگ دانش آموزشی که پاسخ به شبهات است شرکت کنند. در این طرح شبهات پاسخ داده می شود، گعده های دوستانه و تریبون آزاد در مدارس برگزار خواهد شد، همچنین دوره سواد رسانه نیز برای دانش آموزان برگزار خمی شود، مرحله استانی نیز اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

نمازی رئیس حوزه هنری استان فارس نیز گفت: یکی از رویداد های جدی که در استان فارس برگزار شد قصه روایت حبیب ویژه بزرگداشت شهید سلیمانی بود که بیش از ۱۵ دستگاه فرهنگی در آن شرکت کرده بودند.

رئیس حوزه هنری فارس بیان کرد: بیش از ۲۰ عنوان برنامه را در بیش از ۴۰ اجرا برگزار کرده ایم، از همه ظرفیت های هنری برای تولید اثر رویداد حبیب استفاده کرده ایم.

استقلال، رئیس جهاد دانشگاهی فارس هم در این جلسه مطرح کرد: جهاد دانشگاهی برآمده از انقلاب در سال ۵۹ راه اندازی شد، امروز از ارکان فرهنگی در دانشگاه ها است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس در استان فارس فعال بوده است؛ در حال حاضر هر فعالیتی در تهران است در استان نیز دنبال می کنیم؛ جهاد دانشگاهی فارس در ده شهرستان خدمات ارائه می دهد.

رنجبر دبیر قرارگاه جهادی استان فارس عنوان کرد: اولین رویداد میلاد حضرت زهرا(س) ۲۳ دی برگزار خواهد شد تا الگوی بانوان را به خوبی مطرح کنیم.

وی افزود: در خصوص برگزاری جشن میلاد حضرت زهرا(س) باید دستگاه هایی که در جلسه گذشته تقسیم کار کرده اند پای کار باشند تا بتوانیم جشن در خور شأن سومین حرم اهل بیت(ع) را برگزار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha