شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست همکاری

حوزه/ در نشست مسئولانی از بنیاد مهدویت با مدیر و معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گلستان زمینه‌های همکاری دو نهاد بررسی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه‌ از گرگان، نشست مسئولانی از بنیاد مهدویت با مدیر و معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان گلستان برگزار شد.

در این نشست که در مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان برگزار شد، خانم حسینی واعظ بیان کرد: هر یک از این دو نهاد باید به‌منظور آماده کردن زمینه ظهور حضرت حجت(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) گام‌های استوارتری بردارند زیرا مسأله ظهور حضرت به آماده شدن انسان‌ها و سبک زندگی بستگی دارد و علاوه بر آمادگی فردی، نیازمند آمادگی اجتماعی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان افزود: جمعیت بیش از یک میلیاردی مسلمانان و فرقه‌های مختلف، نیازمند آمادگی برای ظهور حضرت است و برای ظهور امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) باید برای افراد دیگر نیز تلاش نمود و جامعه مهدوی را معرفی کرد؛ امام صادق(علیه‌السلام) می فرمایند: «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم؛ مردم را به غیر زبان (بلکه با کردار) خود به خیر و نیکو کاری دعوت کنید» (کافی،ج ۲، ص ۱۰۵).

حسینی واعظ با بیان اینکه علت ظهور امام و حکومت ایشان به‌منظور برقراری عدالت و آسایش مردم است، اظهار کرد: مدیریت بسیاری از رسانه ها و تولید شبهات در دست دشمنان اسلام است و به صورت وارونه اخبار و مسائل را مطرح ‌کرده و به دین نسبت می‌دهند و آسایش انسان را در ولنگاری می‌دانند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر آماده شدن برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) گفت: با توجه به اینکه بانوان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، مسئولیت بانوان در مسائل تبلیغی مثل بحث مهدویت سنگین‌تر می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با تأکید بر شناساندن چهره واقعی، دینی و حقیقی مهدویت، خاطرنشان کرد: در این عصر، مسائل دروغین مهدویت بسیار زیاد شده و بسیاری از افراد بدون علم لازم، فعالیت‌های نادرستی را انجام می‌دهند که آسیب‌رسان است.

حسینی واعظ با بیان اینکه تمرکز و هدف دشمن پیرامون بانوان است، اضافه کرد: دشمن با شعارهایی مثل «زن؛ زندگی، آزادی»، بانوان را در اسارت خود قرار می‌دهد و این مسئله وظیفه نهادهای فرهنگی را سنگین می کند که فرصت‌ها نیز بسیار کوتاه است.

وی با بیان اینکه ما در دوران جنگ فرهنگی قرار داریم، ادامه داد: با اینکه با لطف خدا مکر دشمن هنوز اثرگذار نبوده اما مسئولان باید بسیار مراقب باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اظهار امیدواری کرد که حوزه علمیه خواهران گلستان و بنیاد مهدویت بتوانند با همفکری و ارتباط تنگاتنگ، قدم‌های مثبتی را در راستای ظهور و حکومت مدنی و جامعه اسلامی برداریم.

در ادامه این نشست هر یک از حاضران به بیان نظرات خود پرداختند و درخواست اعزام مبلغ در اجرای طرح مشتاقان ظهور، همکاری برای تولید و نشر محتوای مهدوی، رفع شبهات مهدوی از طریق اعزام مبلغ و ایجاد شوق ظهور در مردم از مهمترین مسائل مطروحه و مورد توافق در این جلسه بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha