سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر:ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه در کنار فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب مورد غفلت واقع شده است، گفت: هفت توصیه آخر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با معرفی کارگروه‌های مشخص باید تبدیل به گفتمان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کاشان، ضمن گرامی داشت سالگرد شهدای هویزه، سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی و دومین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند: از واجبات حوزه و همه دستگاه‌ها است که برای سالگرد آیت الله مصباح یزدی مراسم نکوداشت و سالگرد گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با محکوم کردن اهانت مجله فرانسوی به مرجعیت شیعه، به جایگاه مرجعیت شیعه ایران از دیدگاه آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت: این مرجع تشیع در عراق فرمودند، من هرشب دو دعا دارم، اول دعا می‌کنم تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای همیشه پایدار بماند، چرا که اگر انقلاب اسلامی شکست بخورد شیعه تا ۵۰۰ سال دیگر سربلند نخواهد کرد و دوم برای شخص رهبر عظیم الشان انقلاب دعا می‌کنم چرا که اگر ایشان نبود، عمامه سر من نبود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم عکس العمل محکم حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و نهادهای دولتی در محکوم کردن اهانت مجله فرانسوی به ساحت مقدس شیعه تأکید کرد.

وی، با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی به عنوان سرباز ولایت، بارها اعتراف کرد که تکیه‌گاه ما در مسائل کلان، رهبر معظم انقلاب بوده است، یادآور شد: مردم ایران قدر قدرت ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب را می‌دانند.

وی، بر لزوم فرهنگ سازی برای حفظ شهر کاشان بر اساس دیدگاه مقام معظم رهبری تأکید کرد و گفت: برای حفظ و جایگاه دارالمومنین کاشان، تمام مسئولان با همکاری یکدیگر باید با فرهنگ سازی مقابل گناه‌های شبکه‌ای و پنهان را در این شهرستان بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان، با بیان اینکه امروز انجام فعالیت‌های فرهنگی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و آمار طلاق در جامعه ضروری است، یادآور شد: برای ریشه کنی آمار طلاق باید مشاوره‌های قبل از ازدواج جدی گرفته شود.

وی، به سخنان مقام معظم رهبری در سال ۸۰ در سفر به کاشان مبنی بر اینکه جوان کاشانی باید به پیشینه خودش افتخار کند اشاره کرد و اظهار داشت: معرفی نخبگان کاشانی به جوانان این شهرستان، انگیز برای بهتر شدن می‌دهد.

امام جمعه کاشان با انتقاد از اینکه چرا در بعضی مناطق فاصله عقد با عروسی باید ۶ سال باشد، گفت: متاسفانه این گروه، عقیده دارند تا پسر خانه نداشته باشد اجازه عروسی داده نمی‌شود، لذا برای رفع این آسیب باید فکر اساسی و جدی به عمل آید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه در کنار فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بیانیه گام دوم انقلاب مورد غفلت واقع شده است، افزود: هفت توصیه آخر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب با معرفی کارگروه‌های مشخص باید تبدیل به گفتمان شود.

وی تأکید کرد: فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان در شورای فرهنگ عمومی برای عملیاتی نمودن بندهای هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب، لازم است تا آن را بین دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی تقسیم کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha