دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ناصر قوامی

حوزه / مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان با اشاره به اینکه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کار خود را از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز و تا آبان سال ۱۴۰۱ پذیرای آثار تولیدی اهالی رسانه استان همدان بود، گفت: از مجموع ۱۰۳۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره و تصمیم هیات انتخاب اولیه، مجموعا ۷۵۱ اثر به مرحله داوری استانی راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، ناصر قوامی‌مشفق مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر کار خود را از آبان سال ۱۴۰۰ آغاز و تا آبان سال ۱۴۰۱ پذیرای آثار تولیدی اهالی رسانه استان همدان بود، اظهار داشت: علاقمندان آثار خود را در قالب‌های گزارش خبری، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، عکس، کلیپ، گزارش ویدئویی، مستند و پادکست ارسال کرده‌اند.

وی به تشریح محورهای این جشنواره پرداخت و گفت: شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مکتب شهید سلیمانی، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، محورهای جشنواره رسانه‌ای ابوذر بود که علاقمندان آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان، با اشاره به اینکه تعدادی از آثار به دلایل مختلف از جمله مشکل در بارگزاری بصورت حضوری به دبیرخانه ارسال شده بود، یادآور شد: از مجموع ۱۰۳۵ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، مجموعا ۷۵۱ اثر به مرحله داوری استانی راه پیدا کردند.

وی با تأکید بر اینکه هیأت داوران و اعضای دیگر جشنواره امکان ارسال اثر به جشنواره را نداشتند، خاطرنشان کرد: از جمله شاخص‌هایی که باعث شد هیات انتخاب برخی از آثار را رد کند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: اثری که در خارج از بازه زمانی مقرر منتشر شده باشد، اثری که در رسانه‌های فاقد مجوز یا بولتن‌های داخلی منتشر شده باشد، اثری که با نام مستعار و غیر واقعی منتشر شده باشد، اثری که به صورت کامل یا بخشی از آن بدون منبع و کپی شده از دیگر آثار باشد و اثری که مشخصات درج شده آن در سایت جشنواره با لینک ارسالی مغایرت داشته باشد.

قوامی تصریح کرد: لازم به ذکر است طبق نظر کارگروه اجرایی جشنواره و نظر به اشراف داوران بومی و استانی به اخبار و بافت فرهنگی و سیاسی و اجتماعی استان همدان، هیات داوران هشتمین جشنواره رسانه ای ابوذر بصورت بومی انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه آثار تولیدی صداوسیمای مرکز همدان نیز بصورت جداگانه در قالب دیگری و با داور اختصاصی، داوری خواهد شد، اظهار داشت: نتیجه این بخش نیز بصورت مجزا اعلام خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان همدان، از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره با حضور مسئولان کشوری در دی‌ماه یا بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: هر ساله از بین اهالی رسانه استان، نفرات برگزیده در سطح کشوری جشنواره حضور دارند که امیدواریم امسال نیز همچون سال‌های گذشته برگزیدگان در سطح کشوری حضور داشته باشند و مجدد این افتخار نصیب اهالی رسانه استان همدان شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha