شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آزمون

حوزه/ سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری ۲۳ امتحان متمرکز در کنار امتحانات داخلی در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ ویژه طلاب سطح ۳ حوزه های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم راضیه میرعلی ملک سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: امتحانات متمرکز حوزه های علمیه خواهران در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ از سوی معاونت آموزش مرکز ویژه طلاب سطح ۳ برگزار شد.

وی افزود: ارزشیابی های درسی همواره نشانگرهای معینی در حوزه کیفیت آموزشی محسوب گردیده اند، لذا این امتحانات با هدف «ایجاد پویایی، نشاط و رقابت علمی در بین طلاب»، «افزایش کیفیت تدریس دروس» و «ارتقاء سطح علمی و آموزشی طلاب» برگزار می شود.

سرپرست اداره کل تحصیلات تکمیلی در ادامه گفت: سؤالات این امتحانات براساس نظر کارشناسان علمی استخراج و طراحی شده و در مجموع ۲۳ امتحان متمرکز در نیمه اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ـ ۱۴۰۱ حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.

خانم زهرا صادقی از همکاران اداره کل تحصیلات تکمیلی نیز در این راستا، اظهار داشت: در سطوح عالی گاهی دروس منبع مشخص نداشته و گاهی نیز منابع مشخص وجود دارد، اما در هر دو صورت لازم است که اساتید نسبت به سرفصل‌ها پایبند باشند و این نوع امتحانات ستادی بصورت غیرمستقیم بر این امر تاکید می نماید.

وی ادامه داد: این امتحانات پس از برگزاری مورد بررسی قرار گرفته و تحلیل هایی از فرایند آموزشی در مدارس بدست خواهد آمد.

خانم صادقی در پایان ضمن اظهار امیدواری از موفقیت طلاب، افزود: امید است که با این نوع برنامه ها بتوانیم بیش از پیش بر ارتقای برنامه های کیفی مدارس بیفزاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha