شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه

حوزه/ اولین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه، با حضور نماینده واحدهای استانی و شهرستانی جهادگران حوزوی، در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام ابوالفضل علیخانی، مسئول دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه در نخستین نشست مسئولین امور گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه، با حضور نماینده واحدهای استانی و شهرستانی جهادگران حوزوی، در شهر مقدس قم برگزار شد گفت: لازم است با ۱۴۷۰ گروه جهادی حوزوی شناسایی شده در سراسر کشور، در سطح استان تعاملاتی شکل دهند تا بتوان با ساز و کاری مناسب و چابک، هر مقدار که در توانمان هست، خدمات به صورت هدفمند و کارساز عرضه شوند.

دکتر خدابخشی مسئول کمیته فرهنگی شورای عالی امنیت ملی نیز در این نشست گفت: جهاد خدمت‌رسانی آن هم از سوی طلاب می‌تواند اثرات بالایی در کاهش محرومیت، افزایش بصیرت مردم، تربیت و تهذیب خود طلاب و تعمیق ریشه‌های امنیت در داخل کشور شود.

جهاد خدمت‌رسانی، برترین شیوه‌ تبلیغی است

حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیزاده، مسئول حوزه ریاست حوزه‌های علمیه نیز در این نشست در سخنانی بیان داشت: یک اقدام متمرکز و دقیق در جهاد خدمت‌رسانی، خود یک شیوه‌ قدرتمند تبلیغی محسوب می‌شود که ذیل هیچ ارگانی جز حوزه ریاست تعریف نمی‌شود.

مشاور مدیر حوزه های علمیه افزود: تمام تلاش حوزه بر این است تا طلابی تربیت بشوند که در مقام تبلیغ، موفق و اثرگذار باشند. اما باید به این نکته دقت کرد که خود جهاد خدمت‌رسانی، می‌تواند به یک شبکه‌ی وسیع و جریان‌ گسترده و تشکیلات‌ عظیم در سراسر جهان تبدیل شود که هم محرومیت‌ها را مرتفع می‌کند و هم اسلام را به نحو احسن گسترش می‌دهد.

مسئول حوزه ریاست حوزه‌های علمیه گفت:سعی می‌کنیم با تقویت دبیرخانه هماهنگی گروه‌های جهادی حوزه‌های علمیه و تعریف آن ذیل دفتر مدیریت حوزه، هم هویت و هم حمایت‌های قانونی را برای جهادگران حوزوی پدید آوریم؛ طوری که هم دستگاه‌ها آنان را بشناسند و هم مردم خدمات طلاب را مشاهده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha