جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جمعیت مسلمانان کاستیا و لئون

حوزه/ جمعیت مسلمانان در منطقه کاستیا و لئون اسپانیا در پانزده سال گذشته تقریباً چهار برابر شده است که ۱.۹ درصد از ساکنان جامعه را تشکیل می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، جمعیت مسلمانان در کاستیا و لئون اسپانیا در پانزده سال گذشته تقریباً چهار برابر شده است که ۱.۹ درصد از ساکنان جامعه را تشکیل می دهد.

در این دوره، نوادگان مهاجران متولد شده در اسپانیا و فرآیندهای ملی شدن باعث شده است که تعداد اسپانیایی‌هایی که به دین اسلام اعتقاد دارند به طور تصاعدی رشد کند . این مهاجرین از ملیت های مراکشی ، الجزایری، سنگالی و پاکستانی تشکیل شده اند. علاوه بر آن، افزایش جمعیت مسلمانان در کاستیا و لئون به دلیل تولد فرزندان مهاجرانی است که سال ها در اسپانیا اقامت داشته اند.

محمد المیزب، رئیس فدراسیون جوامع مسلمان کاستیا و لئون، تأکید می کند که اگرچه گام های مهمی برای بهبود ادغام برداشته شده است، اما هنوز مشکلات مسلمانان وجود دارد.

یکی از موارد مورد اشاره المیزب ساخت یک قبرستان مسلمانان در کاستیا و لئون است. او بیان می کند که بیشتر تدفین ها خارج از اینجا انجام می شود، زیرا خانواده‌ها ترجیح می دهند جسد را به کشورشان بازگردانند یا به قبرستان مسلمانان در مادرید منتقل کنند.

وی تأکید کرد: مقامات باید بدانند که مسلمانانی که برای مدت طولانی در اسپانیا بوده‌اند می‌خواهند در اینجا دفن شوند، جایی که می‌دانیم فرزندان ما در آنجا زندگی خواهند کرد.

این مسئول یکی دیگر از مشکلات را ایجاد و نگهداری مساجد می داند که بیشتر در زیرزمین ها هستند، زیرا تمام هزینه ها از طریق مشارکت های خصوصی تأمین می شود.

از سوی دیگر، چوگرانی که بیش از ۲۰ سال است در اسپانیا اقامت دارد، اذعان دارد که مشکل آموزش دین اسلام در مدارس در حال حل شدن است و هیچ مانعی از سوی وزارت آموزش و پرورش وجود ندارد، هرچند کمبود معلم هم از مشکلات پیش رو می باشد.

در حال حاضر، ۶۳۹ دانشجو بر روی دین اسلام پژوهش می کنند، آنها در پنج استان متمرکز هستند: سگویا (۲۲۹)، سوریا (۱۵۲)، آویلا (۱۲۷)، لئون (۷۵) و بورگوس (۵۶).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha