پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان اروپا با وجود تبعیض‌ها، وابستگی شدیدی به کشورهایشان دارند

حوزه/ اکثریت مسلمانان اروپا وابستگی زیادی نسبت به کشوری که در آن زندگی می‌کنند دارند و نزدیک به ۴۰% آنان در ۱۵ کشور اروپایی به سبب پیشینه دینی، قومیتی و مهاجرتی شاهد تبعیض و آزار و اذیت بوده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از thelocal، یک نظرسنجی جدید انجام شده در میان مسلمانان اروپایی نشان داد، مسلمانان با وجود سطح بالای تبعیض نژادی- دینی و اسلام‌هراسی در جوامع غربی، با این حال وابستگی شدیدی نسبت به کشورشان احساس می‌کنند.

این نظرسنجی که توسط آژانس حقوق بنیادی اتحادیه اروپا در میان مسلمانان در سرتاسر اروپا انجام گرفته همچنین نشان داد که در اروپا به ویژه در فرانسه نسل نخست مسلمانان وابستگی بیشتری به کشورشان نسبت به نسل‌های بعدی دارند.

این داده‌ها تنها بخشی از آمار به دست آمده از نظرسنجی انجام شده توسط این آژانس که مقر آن در وین، پایتخت اتریش قرار دارد می‌باشند. این تحقیق از میان 10 هزار و 527 تن از مسلمانان نسل نخست و نسل دوم ساکن اروپا انجام گرفته است و مسلمانان 15 کشور اتحادیه اروپا از جمله اتریش، بلژیک، قبرس، آلمان، دانمارک، یونان، اسپانیا، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، مالت، هلند، سوئد، اسلوونی و انگلستان را شامل می‌شود.

در کل یافته‌ها نشان دادند که اکثریت مسلمانان نزدیکی و وابستگی زیادی نسبت به کشوری که در آن زندگی می‌کنند داشته و علی‌رغم «تبعیض بسیار وسیع»، با این حال هنوز به نهادهای عمومی اعتماد دارند. نزدیک به 40% آنان در این نظرسنجی‌ها اعلام کردند که در 15 کشور اروپایی به سبب پیشینه دینی، قومیتی و مهاجرتی شاهد تبعیض و آزار و اذیت بوده‌اند.

مسلمانان اروپا احساس وابستگی زیادی به کشورشان ابراز کرده‌اند و به طور میانگین 4.3 از 5 مسلمان، وابستگی بسیار شدیدی به کشورشان داشته‌اند.  این آمار 14 از 15 عضو اتحادیه اروپا را می‌تواند شامل شود. در این میان مسلمانان کشورهای مختلف اروپایی با آمارهای فلاند 4.6، سوئد با 4.4، انگلیس با 4.3، فرانسه 4.3 و بلژیک با 4.2 در این جدول قرار گرفته‌اند. ایتالیا، هلند، اتریش و یونان پایین‌ترین آمارها را داشته‌اند.

بی‌اعتمادی مسلمانان به پلیس

در رابطه با مسئله بی‌اعتمادی نیز مسلمانان کشورهای فرانسه و بلژیک کمترین سطح بی‌اعتمادی را نسبت به جامعه ابراز داشته‌اند. و بیشترین سطح اعتماد نیز در فرانسه دیده شده است.

لازم به ذکر است طبق این نظرسنجی، اعتماد به نیروهای پلیس در میان مسلمانان کشورهای مختلف پایین بوده، با این حال در انگلیس و آلمان با رقم 6.6 و 6.7 از 10،  اعتماد به پلیس نسبت به کشورهای دیگر اروپا رقمی بالاتر را نشان داده است. در این میان پایین‌ترین سطح اعتماد به پلیس در کشورهای ایتالیا، بلژیک و هلند مشاهده شده است.

مسلمانان اروپا

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha