سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
کد خبر: 1064637
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
دو کتاب

حوزه/"چهل دسته گل سفارشی" و "مادر آفتاب" عناوین دو کتابی است که مطالعه آن به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی توصیه می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «چهل دسته گل سفارشی» نوشته سید مهدی موسوی شامل روایت‌هایی کوتاه از ارادت‌ شهدا به حضرت صدیقه طاهره(س) است. این کتاب در واقع بُرش‌هایی از خاطرات چهل شهید می‌باشد که در برگیرنده عشق و ارادت ویژه آن ها به مادر سادات حضرت زهرا(سلام الله علیها) و عنایت آن بانوی بی همتا به این چهل دسته‌گل است.

نویسنده اثر برای توصیف این عشق و ارادت هم از زبان روایت بهره جسته و هم از زبان شعر. به قول خودش آن‌جا که زبان روایت تاب نمی‌آورَد، شعر از راه می‌رسد و بخشی از بارِ ماجرا را به دوش می‌کشد. بُرش‌های مناسب وکوتاه از خاطرات و همچنین تلفیقِ نثر و شعر، دو ویژگی مهمی است که این کتاب را از کتاب‌های مشابه متمایز می‌سازد.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: علی‌رضا ادامه داد: «فقط از خدا می‌خواهم روز شهادت بی‌بی شهید شوم»

سرانجام، آرزوی علی‌رضا هاشمی نژاد در سال ۱۳۶۵ برآورده شد و روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، در شلمچه به دیدار معبود شتافت، آن هم در قنوت نماز صبح!

در نمازش علی‌رضا آخر

ربّنا گفت و کربلایی شد

او رضای علی و فاطمه را

برگزید و علی‌رضایی شد

البته زندگی حضرت فاطمه(س) که شهادت مظلومانه ایشان سرآغاز دیگر مصائب تاریخ شیعه بوده و هست، زوایای پیدا و پنهان دیگری دارد که پرداختن به آن‌ها و به تصویر کشیدن‌شان نیازمند بیش از هزاران کتاب است؛ زندگی سراسر نور و پربرکتی که می‌تواند داستان و رمان‌های زیادی از آن الگو بگیرد و به رشته تحریر درآید.

از این حیث باید گفت کتاب "مادر آفتاب" روایتی مستند از زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها است که با قلم نو و شیوای مهرالسادات معرک نژاد به رشته تحریر درآمده است. این اثر از یکصد داستانک تشکیل شده و از ولادت تا شهادت را به تصویر کشیده است.

در بخشی از این اثر نیز می خوانیم: از اهالی مدینه بود. در زد، وارد شد. سلامش کرد. از دلیل آمدنش پرسید. گفت: آمده‌ام از شما خیر و برکت بگیرم.

فاطمه(سلام الله علیها) گفت: هرکس سه روز بر پدرم یا بر من سلام کند، خدا بهشت را بر او واجب می‌کند.

پرسید: تاوقتی زنده هستید؟ فاطمه(سلام الله علیها) جواب داد: هم در حیات، هم در ممات.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha