دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
البرز

حوزه / امام جمعه شهر جدید مهستان استان البرز تصریح کرد: خانواده اساس اجتماع است و قوام خانواده متکی به زن است، لذا در اسلام برخلاف گرایشهای فمینیستی یا مردسالاری و برابری جنسیت ها، زن را مظهر بالاترین خیر می داند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام مجید صفدری، امام جمعه شهر جدید مهستان در خطبه های نماز جمعه این شهر با اشاره به شکست فتنه های دشمنان گفت: دشمنان ایران اسلامی همیشه شکست می خورند و نمی توانند ارکان اسلام، حقیقت ایمان، شهادت طلبی و ایثار را بفهمند.

وی با بیان اینکه ملت و نظام تا زمانی که پیوند معنوی خود را با اسلام و دین حفظ کنند، شکست ناپذیرند، افزود: در فتنه اخیر دشمنان با آن همه برنامه ریزی، قدرت و پول، فشار سیاسی جهانی، ایجاد نا امنی، قدرت رسانه، تبلیغات دروغین بود توفیقی نداشتند و سردرگمی در رفتار آنها مشهود است.

امام جمعه شهر جدید مهستان تصریح کرد: متحدان عربی، عبری و غربی و تمام قدرت های دنیا بار دیگر در مقابل ایران اسلامی شکست خوردند و تمام برنامه ریزی ها و سیاستهایشان اشتباه از آب درآمد، چون معیار و ابزار شناخت و سنجش آنها مادی است، در حالی که قدرت ایران اسلامی فقط مادی نیست، بلکه متکی به اسلام و مردم است. دشمنان اسلام توان اندازه گیری قدرت پنهان معنوی و الهی این ملت و نظام را ندارند.

حجت الاسلام صفدری با اشاره به ولادت حضرت زهرا (س) و اهمیت خانواده در اسلام، خاطر نشان کرد: خانواده اساس اجتماع است و قوام خانواده متکی به زن است، لذا در اسلام برخلاف گرایشهای فمینیستی یا مردسالاری و برابری جنسیت ها، زن را مظهر بالاترین خیر می‌داند.

به گفته امام جمعه شهر جدید مهستان آنچه از نظر بانوی بی نظیر عالم خلقت حضرت زهرا (س) از مهمترین کارها محسوب می شد، همسرداری و تربیت فرزندان و خانه داری بود. لذا بانویی که علیرغم سواد و توانایی اما خانه داری، مادری و همسرداری را ترجیح میدهد، از این منظر به حضرت فاطمه (س) نزدیکتر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha