شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گردشگری

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

تهران به حالت نیمه تعطیل درآمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس طی فردا شنبه ۲۴ دی‌ماه به دلیل برودت هوا و در راستای کاهش مصرف گاز خبر داد.عابد ملکی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از تعطیلی ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس به دلیل برودت هوا و در راستای کاهش مصرف گاز در روز شنبه ۲۴ دیماه خبر دادهمچنین قدرت الله شفیقی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران اظهار داشت: تمام ادارات، نهادها و سازمان‌های اجرایی استان تهران با هدف مدیریت مصرف گاز شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ تعطیل است. وی افزود: مدارس و دانشگاه‌ها به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز تعطیل است. شفیقی گفت: کلیه دستگاه‌ها از لحظه دریافت خبر موظف هستند وسایل گرمایشی گازسوز خود را خاموش کنند. وی اضافه کرد: شعب بانک‌ها در سراسر استان تهران از ساعت ۹ الی ۱۳ فعال هستند. شفیقی افزود: مراکز ستادی بانک‌ها نیز به جز مراکزی که خدمات غیرحضوری و آنلاین را پشتیبانی می‌کنند، تعطیل است. معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با بیان اینکه تعطیلی دستگاه‌های اجرایی و ادارات، صرفاً به جهت تأمین رفاه عموم مردم به ویژه استان‌های شمالی اتخاذ شده است، گفت: مراکز امدادی، عملیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و حوزه‌های بهداشتی و درمانی از اجرای این طرح مستثنی هستند و همچنان به ارائه خدمات ادامه می‌دهند.

منبع: تسنیم

مرگ و میر گسترده در انگلیس سردخانه‌های موقت را دوباره فعال کرد

در پی افزایش شمار مرگ بیماران در انگلیس، دولت این کشور سردخانه‌های موقتی را که در دوران اوج گیری همه گیری ویروس کرونا برپا کرده بود، دوباره فعال کرد. روزنامه ایندیپندنت نوشت سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، با بحران روبروست و در هفته‌های پایانی سال گذشته میلادی، حدود ۴ هزار مرگ اضافی در این کشور ثبت شد. به نوشته این روزنامه، همه گیری آنفلوانزا، ادامه همه گیری کووید و کمبود نیروی انسانی و امکانات درمانی موجب شده است شمار مرگ‌های اضافی در انگلیس، افزایش یابد و به همین علت، سازمان ملی بهداشت ودرمان انگلیس تصمیم گرفت سردخانه‌های موقت را به منظور نگاه داشتن جسد افراد درگذشته، مورد استفاده قرار دهد، زیرا ظرفیت سردخانه‌های بیمارستان‌ها تکمیل شده است. به نوشته ایندیپندنت، شهرداری سالزبری (Salisbury)، سردخانه موقتی در یک مرکز نگهداری نمک و ماسه و شهرداری وولاستون (Wollaston) نیز سردخانه موقتی در نزدیکی یک دریاچه کوچک راه انداری کرده اند تا فشار از بیمارستان‌های این مناطق برداشته شود. این سردخانه‌های موقت در انگلیس، با استفاده از کانتینرهای دارای سردکن برپا می‌شوند. مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد در سال ۲۰۲۲ میلادی، بیش از ۶۵۰ هزار نفر در انگلیس فئت کردند. به نوشته روزنامه تایمز، کارشناسان بهداشت می‌گویند این میزان مرگ نشان می‌دهد نظام بهداشت و درمان انگلیس، به خوبی عمل نمی‌کند. روزنامه تایمز افزود: شمار مرگ‌های اضافی در انگلیس پارسال، بیش از همه سال‌های پس از سال ۱۹۵۱ بود که همه گیری بیماری‌ها در این کشور روی نداده بود. به نوشته این روزنامه، فقط در هفته منتهی به ۳۰ دسامبر، ۹ دی ماه، ۹ هزار و ۵۱۷ مرگ در انگلیس ثبت شد که در مقایسه با متوسط مرگ در ۵ سال پیش از آن، ۲۰.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد. آدریان بویل (Adrian Boyle)، رئیس دانشکده سلطنتی پزشکی اورژانس (Royal College of Emergency Medicine) در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: شمار مرگ‌های اضافی در این کشور، "واقعا هشدار دهنده" است. وی می‌افزاید بررسی‌های ما نشان می‌دهد هر هفته در کشور ۳۰۰ تا ۵۰۰ بیمار بیشتر، به علت انتظار فراوان در بخش‌های اورژانس و کمبود نیروی انسانی و امکانات، جان می‌بازند.

منبع: شبکه خبر

ایران کشور امن گردشگری جهان شد

یک نماینده مجلس گفت: کشورمان یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین قطب‌های گردشگری جهان است که متأسفانه همواره در معرض توطئه استکبار و دشمنان است. سید علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران یکی از ۱۰ کشور دارای تنوع در میراث‌فرهنگی و تاریخی است، گفت: کشورمان یکی از امن‌ترین و آرام‌ترین قطب‌های گردشگری جهان است که متاسفانه همواره در معرض توطئه استکبار و دشمنان است. نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که در سال‌های اخیر تلاش و توجه زیادی برای رونق گردشگری در عرصه‌های مختلف خصوصا در حوزه مذهبی انجام شد تا از عواید آن در زمینه‌های فرهنگی و اقتصادی بهره لازم را ببریم، اما متاسفانه شیوع ویروس کرونا باعث کند شدن و آسیب‌دیدن آن شد، افزود: پس از استقرار تیم جدید در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی امیدها برای رونق بیش از پیش صنعت گردشگری کشور احیا شد. یزدی‌خواه با بیان این که در تبصره‌های بودجه سال جدید اعتباراتی نظیر ایجاد صندوق‌های حمایتی و اعطای وام‌های مختلف به منظور رشد و رونق صنعت گردشگری در نظر گرفته شده است، ادامه داد: ایجاد خطوط مسافرت دریایی و تلاش برای احیای انواع گردشگری خصوصا پس از توطئه اخیر اسکتبار مورد توجه ویژه قرار گرفته است. این نماینده مجلس با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های جدید در بودجه سال ۱۴۰۲ و بندهای برنامه هفتم توسعه کشور با بیان این که تلاش می‌کنیم تا برای رونق هرچه بیشتر صنعت گردشگری ریل‌گذاری کنیم، اظهار کرد: در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای هتل‌داران، تورلیدرها و سایر شاغلین عرصه گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع. دستی کشور از جمله برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. او با بیان این که ایران‌هراسی در راستای توطئه استکبار جهانی علیه کشورمان همواره بوده و ادامه‌دار است، افزود: مهمترین ابزار برای مبارزه با نقشه‌های شوم دشمنان معرفی هرچه بیشتر چهره واقعی جمهوری اسلامی ایران به جهانیان است. نائب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید براین که باید به گوش علاقه‌مندان حوزه گردشگری در جهان این پیام را برسانیم که با سفر به ایران بهترین مسافرت و ایمن‌ترین اقامت را تجربه خواهند کرد، ادامه داد: اتباع سایر کشورها بعد از سفر به جمهوری اسلامی ایران این واقعیت را اذعان می‌کنند که آن چه در کشور ما تجربه کرده اند با حجم سیاه‌نمایی‌های به راه افتاده توسط استکبار جهانی بسیار متفاوت است. یزدی‌خواه در پایان با تاکید بر این که مبارزه با ایران‌هراسی باید با قدرت ادامه داشته باشد، گفت: معرفی ایران امن و زیبا به جهانیان مهمترین مولفه در راستای خنثی کردن توطئه شوم دشمنان است.

منبع: خبرنگاران جوان

زمان امتحانات مجدد اعلام شد

بر اساس اطلاعیه استانداری تهران مبنی بر تعطیلی ادارات، مدارس و دانشگاه‌های استان تهران در روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ به سبب صرفه‌جویی در مصرف گاز، معاونت آموزشی دانشگاه تهران از لغو امتحانات دانشجویان در این روز خبر داد. دکتر محمود کمره‌ای، معاون آموزشی دانشگاه تهران اعلام کرد: امتحاناتی که بر اساس برنامه‌ریزی قبلی مقرر بود در روز شنبه ۲۴ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار شود، لغو شده و در روز شنبه ۸ بهمن ماه در همان ساعت قبلی برگزار خواهد شد.» بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تهران مقرر بود که امتحانات پایان نیمسال اول ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در روز پنج‌شنبه ۶ بهمن ماه پایان پذیرد، که به دلیل تعطیلی روز شنبه ۲۴ دی ماه، آخرین روز امتحانات پایان نیمسال اول سال تحصیلی جاری تغییر کرد.

منبع: مهر

هشدار هواشناسی صادر شد

سید علی احمد زاده عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان افزود: با توجه به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای روزهای شنبه و یکشنبه در استان، دستگاه‌ها آمادگی لازم و همکاری برای مدیریت هر شرایطی را داشته باشند. استاندار با تاکید بر اینکه در حوزه برق رصد کامل وضعیت برق شهرستان‌ها ضروری است، اظهار کرد: با توجه به مشکل ساز شدن سقوط درختان در بارش‌های اخیر، بین شهرداری و شرکت برق تعامل لازم شکل بگیرد. احمد زاده گفت: یکی از موارد برف اخیر، افتادن شاخه بر روی شبکه برق بود که باید آمادگی لازم در هر بخشی شکل بگیرد تا قطع برق و سایر مشکلات را نداشته باشیم. استاندار تصریح کرد: دستگاه‌ها آمادگی لازم برای مدیریت و پوشش ۲٠ تا ۳٠ سانتی متر برف را داشته باشند.

منبع: مهر

سولیدار به دست روس ها افتاد

وزارت دفاع روسیه از کنترل کامل شهر سولیدار خبر داد. وزارت دفاع روسیه جمعه اعلام کرد پس از مدتها درگیری، نظامیان روسی کنترل کامل شهر سولیدار را در اختیار گرفته اند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که با کنترل بر شهر سولیدار، امکان محدود کردن نیروهای اوکراینی در باخموت فراهم شد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیروهای این کشور از شب گذشته کنترل کامل این شهر را به دست گرفته اند. با این حال ارتش اوکراین همچنان مدعی است که کنترل این شهر را از دست نداده است. شهر سولیدار، منطقه‌ای کلیدی برای حمله ارتش روسیه به شهر راهبردی «باخموت» است.

منبع: مهر

پنتاگون گزارش یوفوها را منتشر کرد

براساس گزارش جدید وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) به نظر می‌رسد دولت ایالات متحده آمریکا اشیای پرنده ناشناس یا یوفوها را جدی گرفته است.پس از یک ماه تاخیر در روز پنجشنبه(۱۲ ژانویه) گزارش غیرمحرمانه سالانه ۲۰۲۲ درباره پدیده‌های هوایی ناشناس را منتشر کرد. این گزارش بر اساس لایحه اختیارات دفاع ملی برای سال مالی ۲۰۲۲ تنظیم و توسط دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی ایجاد شده است. اطلاعات از سازمان‌های مختلف اطلاعاتی و دفاتر اطلاعات نظامی، اداره هوانوردی فدرال، اداره ملی اقیانوس شناسی و جوی(NOAA)، وزارت انرژی(DoE) و ناسا جمع آوری شدند. در مجموع این گزارش، حدود ۵۱۰ گزارش طبقه‌بندی شده از اشیاء پرنده ناشناس را پوشش می‌دهد. این سند خاطرنشان می‌کند که اکثریت داده‌ها از افراد نیروی دریایی و پرسنل نیروی هوایی ایالات متحده جمع‌آوری شده است که اطلاعات را از طریق مراجع رسمی گزارش کرده‌اند. در نهایت، نتیجه‌ی حاصل از این گزارش غیرمحرمانه این است که اگرچه اشیاء پرنده ناشناس همچنان به عنوان یک خطر برای ایمنی پرواز و یک تهدید احتمالی از سوی دشمن مطرح می‌شوند اما بسیاری از گزارش‌ها فاقد داده‌های دقیق کافی برای تایید آنها با قطعیت بالا هستند. از مجموع این ۵۱۰ گزارش، ۳۶۶ مورد آنها از زمان ایجاد دفتر حل ناهنجاری تمام دامنه AARO و به تازگی شناسایی شده‌اند. از این تعداد، ۲۶ مورد با عنوان سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین، ۱۶۳ مورد با عنوان بالن‌ها یا موجودات شبیه به بالن ارزیابی شدند و شش مورد آشفتگی در هوا مانند پرندگان یا کیسه‌های خرید پلاستیکی در نظر گرفته شدند. ۱۷۱ مورد باقی مانده در دسته‌ی نامشخص قرار گرفتند. این گزارش می‌افزاید: به نظر می‌رسد برخی از این اشیاء پرنده ناشناس مشخصه‌های پرواز یا عملکردی غیرعادی نشان داده‌اند و نیاز به تحلیل بیشتری دارند. در حالی که هیچ نتیجه قطعی در مورد منشاء اشیاء پرنده ناشناس وجود ندارد، این سند تاکید فزاینده‌ای بر ایمنی فضای هوایی داشته‌ است که تا حدی ناشی از افزایش هواپیماهای بدون سرنشین است. دفتر اداره‌کننده اطلاعات ملی در این گزارش می‌گوید: پدیده‌های مربوط به اشیاء پرنده ناشناس در حریم هوایی کنترل‌شده یا دارای حساسیت رخ می‌دهند که نگرانی‌های احتمالی برای ایمنی پرواز یا فعالیت‌های دشمن را پررنگ‌تر می‌کنند. این دفتر افزود که آژانس به بررسی اینکه شاید علت آمار بالای این گزارش‌ها ناشی از تعداد بالای هواپیماهای فعال و حسگرها باشد، می‌پردازد. به عبارت دیگر، خلبان‌های نظامی در حریم هوایی کنترل‌شده ممکن است تعداد یوفوهای بیشتری را گزارش کنند، زیرا طبیعتا حسگرهای بیشتری وجود دارد که آسمان اطراف تأسیسات نظامی و محدوده‌های آموزشی را اسکن کند. علاوه بر این، این گزارش خاطرنشان می‌کند که عواملی مانند شرایط آب و هوایی، نور و اثرات جوی می‌توانند بر مشاهده اشیاء پرنده ناشناس تاثیر بگذارند. بنابراین این دفتر با این فرض کار می‌کند که گزارش‌ها از یادآوری‌های دقیق ناظر از رویداد یا حسگرهایی که عموما به درستی کار می‌کنند و داده‌های واقعی کافی را برای ارزیابی اولیه جمع‌آوری می‌کنند، مشتق شده‌اند. با این حال، این گزارش خاطرنشان می‌کند که برخی از گزارش‌ها ممکن است ناشی از خطای اپراتور یا تجهیزات یا نقص در حسگرهایی باشد که اشیاء پرنده ناشناش را در این رویدادها شناسایی کرده‌اند. تا به امروز، پنتاگون ادعا می‌کند که این موارد بدون توضیح‌ باقی مانده‌اند.

منبع: ایسنا

سقف حقوق ۱۴۰۲ مشخص شد

دولت در لایحه بودجه سال آینده پرداخت متوسط حقوق به همه کارکنان و بازنشستگان را تحت هر عنوانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان مجاز دانسته و پرداخت بیشتر از آن تحت هر عنوانی را ممنوع کرده است.رئیس‌جمهور ۲۱ دی ماه لایحه بودجه سال آینده را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد. پرداخت حداقل و حداکثر حقوق یکی موضوعاتی است که در این لایحه به آن اشاره شده است. در بند «د» تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ آمده است که « سقف خالص پرداختی متوسط سالانه از محل حقوق و مزایای مستمر و غیرمستمر و سایر پرداختی‌ها از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۲ به گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر در دستگاه‌های اجرائی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح, وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی از قبیل کارکنان کشوری و لشکری, اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان, وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرائی در کلیه مناطق کشور به میزان پانصد میلیون ریال است. پرداخت مازاد بر این مبلغ تحت هر عنوان و از محل هر نوع اعتبار به کارکنان کشوری و لشکری اعم از کارمندان, اعضای هیأت علمی, قضات و بازنشستگان در وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و همچنین شرکت‌ها و مؤسساتی که مدیران آن به هر طریق توسط دولت و یا نهادهای عمومی منصوب می‌شوند، ممنوع است. بر اساس این بند از لایحه بودجه، سقف حقوق سالانه حداکثر تا ۶۰۰ میلیون تومان مجاز است که مانند سال‌های گذشته هفت برابر حداقل حقوق تعریف شده در همین لایحه است.

منبع: ایسنا

ال‌کلاسیکو صحرایی شد

رئال و بارسا در حالی یکشنبه شب در فینال سوپرکاپ اسپانیا در ریاض عربستان به مصاف هم می‌روند که شاگردان ژوای به دنبال گرفتن انتقام شکست بازی رفت در لالیگا و بازیکنان آنچلوتی به دنبال تکرار بُردهای خود هستند ریاض عربستان این روزها میزبان سوپرکاپ اسپانیا است. دو مسابقه نیمه نهایی چهارشنبه شب و پنج شنبه شب برگزار شد و تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا با برتری برابر والنسیا و رئال بتیس در ضربات پنالتی به فینال سوپر کاپ راه پیدا کردند تا شاهد یک ال‌کلاسیکو در بازی نهایی باشیمطبق برنامه یکشنبه شب از ساعت ۲۲ رئال و بارسا در فینال سوپرکاپ اسپانیا به مصاف هم می‌روند، دو تیمی که در لالیگا نیز رقابت نزدیکی برای قهرمانی در فصل جاری دارند و رده‌های اول و دوم جدول را به خودشان اختصاص داده‌اند.بارسا با ۴۱ امتیاز صدرنشین است و رئال با ۳۸ امتیاز در رده دوم قرار دارد. حالا این دو مدعی همیشگی لالیگا، این بار دوباره در سوپرجام به هم رسیده‌اند تا پس از سه ماه که از آخرین مصاف دو تیم می‌گذرد، یک ال‌کلاسیکوی جذاب دیگر در انتظار هواداران فوتبال دنیا باشد. رئال و بارسا آخرین بار ۲۴ مهر در اولین ال‌کلاسیکوی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ و در هفته نهم لالیگا به مصاف هم رفتند. در این مسابقه شاگردان کارلو آنچلوتی ۳ بر یک برابر بارسا در سانیتاگو برنائو به پیروزی رسیدند تا برنده ال‌کلاسیکوی دور رفت لالیگا لقب بگیرند.با توجه به برتری دو تیم در نیمه نهایی سوپرکاپ برابر حریفان‌شان، حالا پیش از ال کلاسیکوی دور برگشت در لالیگا، یک بار دیگر دو تیم یک‌شنبه شب در ریاض برابر هم قرار می‌گیرند. نبردی که بار دیگر سبب خواهد شد که هواداران فوتبال در سراسر دنیا ساعت‌هایشان را برای تماشای این بازی جذاب کوک کنند تا تماشای نبرد جذاب شاگردان ژاوی و آنچلوتی را از دست ندهند. رئال و بارسا، دی ماه سال گذشته در نیمه نهایی سوپرکاپ هم با هم روبرو شده بودند که این مسابقه با برتری ۳ بر ۲ مادریدی‌ها به پایان رسید. باید به انتظار نشست و دید در فینال سوپرکاپ بارسا می‌تواند انتقام باخت در ال کلاسیکوی دور رفت و نیمه نهایی سال گذشته را بگیرد یا باز هم این رئال خواهد بود که با پیروزی مسابقه را به پایان می‌رساند.

منبع: ایرنا

حمله سایبری بسته های پستی انگلیسی ها را ناپدید کرد

حمله سایبری به اداره پست انگلیس که به یک گروه هکری مرتبط با روسیه نسبت داده شده است باعث شده تا وضعیت بیش از نیم میلیون بسته پستی و نامه بلاتکلیف شود.سرویس ارسال بسته پستی و نامه به خارج از انگلیس توسط اداره پست این کشور موسوم به رویال میل، از دو روز پیش مختل شده است. اداره پست انگلیس این مشکل را به حادثه سایبری نسبت داده و گفته که تحقیقات در این باره جریان دارد. روزنامه دیلی تلگراف گزارش داد که این حمله سایبری توسط یک گروه باج‌افزار به نام «لاکبیت» Lockbit صورت گرفته است. هدف باج‌افزار به هم زدن فایل‌های رایانه‌ای و درخواست برای پرداخت از طریق رمزارز است که به سختی قابل ردیابی است. بر اساس این گزارش، هکرها متنی را روی رایانه‌های اداره پست انگلیس به نمایش گذاشته‌اند که نوشته است: اطلاعات شما سرقت و رمزگذاری شده است. با ما تماس بگیرید و یکی از فایل‌ها را به صورت رایگان باز کنید. آن‌ها همچنین تهدید کرده‌اند که اگر مبلغ مورد درخواست را دریافت نکنند، اطلاعات سرقت شده در فضای مجازی منتشر خواهد شد. مقامات اداره پست درباره جزئیات این حادثه اظهار نظر نکرده و به مشتریان خود توصیه کرده‌اند که موقتا از ارسال بسته یا نامه به خارج از کشور خودداری کنند. اسکای نیوز گزارش داد مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس که زیر نظر ستاد ارتباطات دولت این کشور فعالیت می‌کند سرگرم تحقیق و رفع مشکل بوجود آمده برای اداره پست است. آژانس ملی جرائم انگلیس هم تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کرده است. این رسانه انگلیسی ادعا کرد: گروه هکری لاکبیت که ارتباط نزدیکی با روسیه دارد تاکنون ۸۲ میلیون پوند از قربانیان قبلی خود شامل بیمارستان‌ها و شرکت‌های تجاری در انگلیس اخاذی کرده است.

منبع: ایرنا

منهتن برای ترامپ ۱.۶ میلیون دلار جریمه نوشت

دادستان منطقه منهتن در نیویورک امروز جمعه سازمان ترامپ را به دلیل ۱۵ سال فرار مالیاتی، به پرداخت ۱.۶ میلیون دلار جریمه محکوم کرد.شرکت های زیرمجموعه سازمان ترامپ از جمله شرکت «پی‌رول ترامپ» و «شرکت ترامپ» که در زمینه املاک و مستغلات فعال هستند ماه گذشته به ۱۷ مورد تقلب مالیاتی و ارائه گزارش های غلط به ماموران مالیاتی متهم شده بودند. «آلوین براگ» دادستان منطقه منهتن نیویورک بعد از صدور حکم اعلام کرد که مدیران سازمان ترامپ برای سال های متمادی، سود شرکت های زیرمجموعه را در سراسر جهان از دید ماموران مالیاتی مخفی نگه داشته اند. «آلن ویسلبرگ» مدیر مالی سازمان ترامپ نیز به خاطر تحصیل مال نامشروع از طریق فراهم کردن زمینه های فرار مالیاتی شرکت های ترامپ به پنج ماه زندان محکوم شد. وکلای سازمان ترامپ، ویسلبرگ را به عنوان تنها عامل این فرار مالیاتی معرفی کردند و اظهار داشتند که ترامپ و سایر مدیران از این تخلف بی خبر بوده اند.فساد دولت های کنونی و سابق آمریکا به موضوع داغ رسانه های این کشور تبدیل شده است. باوجود روشن بودن موارد جرم، هر کدام از دولت های دموکرات و جمهوری خواه، طرف مقابل را به سیاسی کاری در پرونده های فساد متهم می کند.

منبع: ایرنا

سوآپ گازی ترکمنستان قطع شد

وزیر نفت با اشاره به نگرانی خود از افت فشار گاز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و سمنان، گفت: در صورت همکاری مردم و نیز با توجه به اقدام‌ها و تدابیر اندیشیده شده، ان‌شاءالله بتوانیم این روزهای سرد را سپری کنیم.جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه بازدید از مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه هم‌اکنون در بیش از ۲۰ استان کشور دمای هوا به منفی ۱۰ درجه رسیده است، گفت: تلاش می‌کنیم پایداری گازرسانی در کشور را به‌ویژه در استان‌های شمال شرقی و غربی حفظ کنیم؛ البته در بعضی از نواحی کشور با افت فشار روبه‌رو بوده‌ایم. وی با تأکید بر اینکه حتی یک درجه کاهش دما در منازل و ادارات کشور می‌تواند در کاهش مصرف گاز در کشور مؤثر باشد، اظهار کرد: طی روزهای اخیر با توجه به حساسیت موجود دفتر ریاست جمهوری، دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری و وزارت کشور، استانداران و دستگاه های ذی‌ربط به‌صورت شبانه‌روزی از کمیت و کیفیت استمرار گازرسانی در کشور گزارش دریافت کرده‌اندوزیر نفت با بیان اینکه امروزه عمده سیستم گرمایشی در منازل مسکونی با استفاده از گاز کار می‌کنند، تصریح کرد: از مردم عزیز تقاضا داریم با رعایت دمای بهینه (۱۸ تا ۲۱ درجه) به ما در پایداری گازرسانی کمک کنند؛ از سوی دیگر از شامگاه پنجشنبه در بخش سوآپ گاز ترکمنستان شاهد افت شدید گاز بوده‌ایم. اوجی با اشاره به قطع گاز بعضی از استان‌های ترکمنستان در بخش خانگی تأکید کرد: از روز گذشته واردات گاز از ترکمنستان به‌صورت کامل قطع شده است، اما با تغییرهایی که همکارانم در خطوط انتقال گاز اعمال کرده‌اند و استفاده از حداکثر ظرفیت تولید در جنوب کشور تا این لحظه توانسته اند استمرار در گازرسانی کشور را حفظ کنند. وی با اشاره به نگرانی خود از افت فشار گاز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و سمنان، یادآور شد: در صورت همکاری مردم شریف کشور و نیز به توجه به اقدام‌ها و تدابیر اندیشیده شده، ان‌شاءالله بتوانیم این روزهای سرد را سپری کنیم.

منبع: تسنیم

سامانه جدید بارشی راهی کشور شد

سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی و نفوذ توده هوای سرد به کشور خبر داد براساس تحلیل آخرین مدل های هواشناسی جمعه در استان های گیلان جنوب بوشهر و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های خوزستان، جنوب لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری، ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد. فردا با نفوذ سامانه بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب در استان های واقع در غرب و جنوب غرب استان بوشهر و بتدریج دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس بارش باران و برف رخ خواهد داد. روز یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان های زنجان، قم، اصفهان و دامنه و ارتفاعات البرز واقع در استان های مازندران البرز، تهران و سمنان و بتدریج در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پیش بینی می شود که در مناطق جنوبی کشور همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود. شدت بارش طی این دو روز در استان های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان غرب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر است دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد. همچنین روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب کشور در برخی نقاط استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس،جنوب اصفهان یزد ،کرمان هرمزگان و در اواخر وقت سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود. روز شنبه در غالب نقاط کشور هوای سرد ماندگار است. همچنین روز جمعه تا ظهر یکشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. طی سه روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان و از شنبه تا ظهر یکشنبه مواج است.

منبع: خبرنگاران جوان

دستور تردد زمستانی قطارها ابلاغ شد

محمد مخبر عصر امروز از شرکت راه آهن و و اتاق مدیریت بحران و کنترل مرکزی خطوط ریلی کشور بازدید کرد. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (جمعه) از شرکت راه آهن و و اتاق مدیریت بحران و کنترل مرکزی خطوط ریلی کشور بازدید کرد. او ظهر در این بازدید از اتاق مدیریت بحران و کنترل مرکزی شرکت راه آهن، از آخرین وضعیت ناوگان و خطوط ریلی کشور و جابجایی مسافران در روزهای گذشته با توجه به برودت هوا مطلع شد. مخبر در این بازدید با تاکید بر لزوم رفع تمام مشکلات برای جابجایی ایمن مسافران، برای تردد قطارها با توجه به سرمای بی‌سابقه در کشور و یخ زدگی در بخش‌هایی از خطوط ریلی بویژه در مناطق شمال شرقی، دستورات لازم را صادر کرد. شرکت راه آهن در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که به دلیل افزایش برودت هوا در محور مشهد، تعدادی از قطارهای مسافری از برنامه حرکت حذف شدند. همچنین در این اطلاعیه آمده است که با بهتر شدن شرایط آب و هوا، راه آهن جمهوری اسلامی سعی دارد با راه‌اندازی قطارهای فوق‌العاده، هموطنان عزیز را جابجا نماید.

منبع: خبرنگاران جوان

امیرعبداللهیان با سید حزب الله دیدار کرد

وزیرامورخارجه کشورمان با دبیر کل حزب الله لبنان دیدار و گفت و گو کرد حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت و گو کرد. در این دیدار که مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و هیات همراه وزیر خارجه حضور داشتند که در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای به خصوص لبنان و فلسطین بحث و گفتگو شد. همچنین در این دیدار در خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی و آمادگی محور مقاومت در برابر حوادث و تحولات جدید منطقه‌ای و بین المللی بحث وتبادل نظر شد. وزیر امور خارجه شب گذشته در کنفرانس خبری در بدو ورود به لبنان، گفت: سفرم به بیروت به دعوت وزیر خارجه لبنان با هدف رایزنی‌های دو جانبه – منطقه‌ای و بین المللی و از جمله رایزنی در خصوص آخرین تحولات فلسطین انجام می‌شود. امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت‌های خود از مردم -دولت- ارتش و مقاومت در لبنان ادامه می‌دهد. رئیس دستگاه دیپلماسی کشور ادامه داد: ما همه جریان‌های سیاسی رو دعوت می‌کنیم که از مسیر گفتگو و توافق نسبت به انتخاب رییس جمهور و تکمیل فرایند سیاسی اقدام کنند. وی تاکید کرد: تردیدی نداریم که جریان‌های سیاسی مختلف در لبنان با شایستگی و بدون هرگونه مداخله خارجی قادر به تعیین رئیس جمهوری خود خواهند بود.

منبع: خبرنگاران جوان

ریاض و اسلام آباد قرارداد نفتی امضا کردند

پاکستان و عربستان یک قرارداد تسهیلات نفتی را به ارزش یک میلیارد دلار امضا کردند. دولت عربستان با ارائه کمک مالی به پاکستان برای تامین نفت خبر داد و یک قرارداد نفتی به ارزش یک میلیارد دلار را با دولت اسلام آباد به امضا رساند. به گزارش سایت خبری بیزینس رکورد، به گفته منابع خبری این قرارداد با حضور "عبدالرحمن المرشد" مدیرعامل صندوق توسعه عربستان و "دکتر کاظم نیاز" معاون وزیر امور اقتصادی پاکستان در اسلام آباد به امضا رسیده است. منابع خبری افزودند: هدف از این قرارداد حمایت از پاکستان در مواجهه با چالش‌های اقتصادی و دستیابی به اقتصاد پایدار است. لازم به ذکر است که عربستان و پاکستان پیشتر نیز در سال ۲۰۱۹ قرارداد تسهیلات نفتی به ارزش ۴ میلیارد دلار را امضا کرده بودند. به گفته منابع خبری عربستان قصد دارد برای حمایت از اقتصاد پاکستان در شرایط بحرانی ناشی از سیل و سایر مسائل سیاسی و اقتصادی این کشور به زودی سپرده ارز خارجی خود را در بانک مرکزی پاکستان به ۵ میلیارد دلار افزایش دهد. برنامه سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد دلاری عربستان در بخش‌های مختلف پاکستان از دیگر برنامه‌های اعلام شده توسط مقامات این کشور برای حمایت اقتصادی از پاکستان طی روزهای اخیر است.

منبع: خبرنگاران جوان

چراغ قوه ناسا از کار افتاد

کاوشگر کوچک « چراغ قوه ماه» ناسا ممکن است در اعماق فضا دچار مشکل شده باشد.ناسا می‌گوید که سه مورد از چهار پیشران کاوشگر ماه به درستی کار نمی‌کنند و جدیدترین کاوشگر کوچک ناسا در راه رسیدن به ماه در حال مبارزه با یک نقص فنی در پیشران‌ها است. این فضاپیما که چراغ قوه ماه نام گرفته است، ماه گذشته به فضا پرتاب شد تا به جستجوی یخ در ماه بپردازد. ناسا روز پنجشنبه (۱۲ ژانویه) اعلام کرد که انتظار می‌رفت این کاوشگر یک پیشران جدید «سبز» را در طول سفر چهار ماهه خود به ماه آزمایش کند، اما پیشران‌های آن در حال حاضر مشکل دارند.ناسا نوشت: در حالی که این ماهواره کوچک تا حد زیادی سالم است و با شبکه فضایی عمیق ناسا ارتباط برقرار کرده است، اما تیم عملیات ماموریت متوجه شده اند که سه مورد از چهار پیشران آن ضعیف عمل می‌کنند. براساس آزمایش‌های زمینی، آن‌ها فکر می‌کنند که عملکرد ضعیف ممکن است ناشی از انسداد در خطوط سوخت‌رسانی باشد که ممکن است جریان سوخت را به پیشرانه‌ها محدود کند. یک موشک فالکون ۹ اسپیس‌ایکس، کاوشگر چراغ قوه ماه را در روز ۱۱ دسامبر همراه با یک ماه‌نشین ژاپنی که حامل یک ماه‌نورد ساخته شده توسط امارات متحده عربی بود به سمت ماه پرتاب کرد. تاسواره کوچک ناسا برای جستجوی یخ در قطب جنوبی ماه طراحی شده مکانی که ناسا امیدوار است تا چند سال آینده فضانوردان را به آن جا بفرستد. مقامات ناسا گفتند، کنترل‌کننده‌های پرواز این کاوشگر قمری، سه روز پس از پرتاب و زمانی که مشخص شد این تاسواره تحت قدرت پیشران کمتری حرکت می‌کند، متوجه وجود مشکل در سیستم محرکه کاوشگر شدند. اکنون، مهندسان ماموریت در حال طراحی برنامه‌های جدیدی هستند تا پیشران‌ها را برای تکمیل سفر این ماهواره به کار بگیرند. ناسا نوشت: محققان قصد دارند به زودی پیشران‌ها را برای مدت طولانی‌تری به کار بیاندازند به این امید که هرگونه انسداد بالقوه در خط سوخت پیشران‌ها حین انجام مانورهای تصحیح مسیری که این ماهواره کوچک را در مسیر رسیدن به مدار برنامه‌ریزی شده خود به دور ماه نگه می‌دارد، برطرف شود. در صورتی که سیستم پیشران نتواند به عملکرد کامل بازگردد، تیم ماموریت برنامه‌های جایگزینی برای انجام این مانورها در نظر می‌گیرند. ناسا نوشت: این فضاپیما برای رسیدن به مدار ماه طی چهار ماه آینده، باید مانورهای اصلاح مسیر روزانه را از اوایل ماه فوریه آغاز کند. این فضاپیما پیشران‌های خود را در بازه‌های زمانی کوتاهی روشن می‌کند که هر کدام چند ثانیه طول می‌کشد. چراغ قوه ماه تنها کاوشگر ماه ناسا نیست که بلافاصله پس از پرتاب دچار مشکل شده است. تاسواره کپستون (CAPSTONE) نیز دچار مشکلات خاص خود شد و مدت کوتاهی پس از جدا شدن از پیشران الکترون راکت‌لب در ماه ژوئیه، ارتباط خود را با زمین از دست داد. این کاوشگر همچنین پس از روشن کردن موتور در ماه سپتامبر در فضا شروع به چرخیدن به دور خود کرد. تیم عملیات ماموریت توانستند هر دو مشکل را حل کند و کپستون در ماه نوامبر به مدار نهایی خود رسید.

منبع: شبکه خبر

مهندسان ایرانی نجات یافتند

نیروهای هوایی حکومت افغانستان، مهندسان ایرانی گرفتار در برف را در استان هرات افغانستان با یک فروند بالگرد نجات دادند.نیروهای هوایی حکومت افغانستان، مهندسان ایرانی گرفتار در برف را در استان هرات افغانستان با یک فروند بالگرد نجات دادند. اداره راه آهن افغانستان اعلام کرد: چهارمهندس ایرانی که برای ارزیابی فنی خط آهن خواف- هرات وارد استان هرات شده و در مسیر بازگشت از محل ماموریت خود در منطقه «شمتیغ» در میان برف گیر افتاده بودند با یک فروند بالگرد وزارت دفاع از میان توده‌های برف نجات داده شدند. بنا بر اعلام اداره راه اهن افغانستان این مهندسان به علت سردی هوا، کمبود مواد غذایی و دسترسی نداشتن به خودروی سواری در معرض خطرشدید قرارگرفته بودند. همچنین در این عملیات نجات پنج نیروی طالبان نیز که در میان برف مانده بودند از محل نجات یافتند. اداره خط آهن افغانستان از این اقدام به موقع وزارت دفاع قدردانی کرده است. در روزهای اخیر استان‌های مختلف افغانستان بویژه مناطق غربی این کشور روزهای بسیار سرد به همراه ریزش سنگین برف را شاهد بوده است.

منبع: شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha