پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
للد

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم روشن نگه داشتن شعله جهاد به دست جوانان در عرصه‌های علمی و اجتماعی تأکید کرد و گفت: به منظور فتح قله‌های افتخار، باید حلقه‌های جهادی جوانان در تمام زمینه‌ها در کشور تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در دیدار با حاج حسین یکتا، اظهار داشت: مقام معظم رهبری توجه به جهاد را در تمامی عرصه‌ها در بندهای اول، دوم و هفتم بیانیه گام دوم انقلاب مورد تأکید قرار داده‌اند.

امام جمعه کاشان با توجه به توصیه اول مقام معظم رهبری در این بیانیه مبنی بر لزوم توجه به علم و پژوهش و تأکید بر جهاد، گفت: مطالبه‌ عمومی رهبر معظم انقلاب از جوانان، جهاد و احساس مسئولیت بیشتر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: رهبری فرمودند، سنگ بنای انقلاب علمی در کشور، با دادن شهیدانی همچون شهیدان هسته‌ای گذاشته شده، که دشمن بدخواه و کینه‌توز را از جهاد علمی دانشمندان هسته‌ای بشدّت به هراس انداخته است.

وی معنویت و اخلاق را توصیه دوم مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: ایشان فرمودند شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند، برکات بیشتری به بار می‌آورد، این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بحث اقتصاد را سومین توصیه مقام معظم رهبری در این بیانیه دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر این نکته تأکید دارند که عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است.

وی، با بیان اینکه مسئولان تذکرهای رهبری جهت رفع نواقص موجود در اقتصاد کشور را باید جدی بگیرند، یادآور شد: بی‌گمان یک مجموعه‌ جوانان مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت، خواهند توانست به این مقاصد برسند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه اجرای عدالت و مبارزه با فساد توصیه چهارم رهبری در گام دوم انقلاب است، گفت: در این توصیه آمده است که همه باید از شیطانِ حرص، برحذر باشند و از لقمه‌ حرام بگریزند و از خداوند در این‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولت نیز با قاطعیت و حساسیت، از تشکیل نطفه‌ فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند.

امام جمعه کاشان، با اشاره به اینکه استقلال و آزادی توصیه پنجم رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بود، خاطرنشان کرد: عزّت جمهوری اسلامی، جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آید.

وی تصریح کرد: ملت ایران با جهاد چهل‌ساله‌ خود، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن را در کشور نهادینه کرده‌اند.

امام جمعه کاشان ادامه داد: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های جبران ناپذیری را از نظر اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما وارد کرده است.

نماینده ولی فقیه در کاشان، بر لزوم روشن نگه داشتن شعله جهاد به دست جوانان در عرصه‌های علمی و اجتماعی تأکید کرد و یادآور شد: به منظور فتح قله‌های افتخار، باید حلقه‌های جهادی جوانان در تمام زمینه‌ها در کشور تشکیل شود.

انتهای پیام. /.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha