شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه همدان و تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم گفت: اکنون که دشمن می‌بیند توهین به انبیاء جواب نمی‌دهد و باعث بدترشدن شرایط است، توهین به ولیّ‌امر و مراجع تقلید را سرلوحه خودشان قرار داده‌اند، اما زهی خیال باطل که بتوانند به امت اسلام ضربه‌ای بزنند و این انقلاب را به ناکامی بکشانند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قائینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در واکنش به جسارت به ساحت مرجعیت و ولایت، با اظهار تأسف و تأثر از هتاکی‌ها و توهین‌هایی که از سوی دشمنان دین، کشور و انقلاب به مقدسات اسلامی و مراکز دینی و شخصیت‌های اسلامی می‌شود، اظهار داشت: خداوند حقیقت این تهاجمات و امور شنیع را در قرآن کریم برای ما بیان کرده و راه‌حل آن‌ها را نیز به ما ارائه داده و فرموده است: «وَلَا یَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُمْ حَتَّی یَرُدُّوکُمْ عَنْ دِینِکُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا»، ای مومنین و مسلمانان متوجه باشید که کفار، آن‌هایی که خارج از اسلام هستند، دائماً با شما به جنگ مشغول می‌شوند.

وی افزود: چون لایزالون و لایقاتلون، مضارع هستند، معنای آن این است که این یک امر موقتی، موسمی و مقطعی نیست و دائماً تا آخر چنین روحیه و رفتاری را با شما دارند، یعنی با شما می‌جنگند تا دست از دینتان بردارید تا اینکه اگر بتوانند به این هدف برسند، این یعنی دست شماست که اگر بخواهید تسلیم دشمنان بشوید و از دین جدا بشوید یا خیر و به پای دینتان، ارزش‌هایتان، عقایدتان و فرهنگ خودتان باقی بمانید.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با بیان اینکه مادامی که دست از دین خود برنداشتید، باید منتظر باشید و بدانید که دشمن دائماً در حال جنگ با شما خواهد بود، خاطرنشان کرد: جنگ نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و حتی جنگ‌ترکیبی، همه نقشه‌های دشمن برای دستیابی به اهداف شومش است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، مطرح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی که دولت حق بعد از ۱۲ قرن از زمان غیبت طلوع کرد و درخشش آن عالم را متحیّر کرد، دشمنان برای درگیرشدن و از بین‌بردن حکومت اسلام، چند موضوع را به عنوان هدف اصلی خود معرفی کردند.

اهداف اصلی دشمن برای از بین بردن حکومت اسلامی

استاد حوزه علمیه قم به تشریح اهداف دشمن پرداخت و گفت: اولین هدف دشمن، مقابله با قرآن است، تا بگویند قرآن کلام خداوند متعال نیست و کلام پیامبر(ص) است و لذا التزامی به قرآن وجود ندارد و بر فرض که سخن خداوند متعال باشد، ولی تحریف شده و به قرآن تحریف‌ شده نیز نمی‌توان عمل کرد و این دستورات مورد پذیرش و عمل کردن نیست.

وی مقابله با فرهنگ عاشورایی را دومین هدف دشمن خواند و یادآور شد: دشمن تلاش می‌کند که عاشورا را یک نزاع قبیلگی در بین دو طائفه از اعراب معرفی کند که برای انتقام گرفتن خون اجداد خودشان از طائفه مقابل آمده بودند، جریانی که واقع شده و تمام شده است و هیچ فایده‌ای نیز بر آن مترتب نیست که به این وسیله فرهنگ عاشورا را از ما بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی با تأکید بر اینکه مقابله با مهدویت از دیگر اهداف و دسیسه‌های دشمن است، خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد تا این طور القاء کند که مهدویت، امیدی کاذب است که به بشر وعده داده‌اند و به این وسیله امید به مهدویت و ترسیخ فرهنگ مهدویت در قلب‌های مسلمانان و مومنین را مورد هدف قرار می‌دهد.

وی مرجعیت دینی را چهارمین هدف دشمن خواند و گفت: دشمن می‌گوید چه کسی گفته باید به دنبال مراجع بود؟ این یک امر ساختگی توسط خود روحانیت است، اصلاً قبول مرجعیت با به بردگی‌کشیدن مساوی است و چرا ما باید از کسی تقلید کنیم؟

استاد حوزه علمیه قم، آخرین و پنجمین هدف دشمن را مقابله با ولایت فقیه عنوان کرد و اظهار داشت: زمانی که دشمن دید نه تنها نمی‌تواند با قرآن مقابله کند و فرهنگ عاشورا روز به روز درحال گسترش و فرهنگ مهدویت نیز درحال زنده شدن است و حتی ایمان قاطبه‌ مردم نسبت به مرجعیت در دلشان راسخ است و حاضر نیستند دست از مرجعیت دینی بکشند، بنابراین آخرین تیری که به ترکش دارند را مقابله با ولایت امر و ولایت فقیه، دانست.

وی تصریح کرد: دشمنان با این بهانه که ولایت فقیه دلیل معتبری ندارد و زائیده اختلاف خود علماست، به میدان آمدند، تا این ولایت فقیه را یک امر جدید و شخصی غیرقطعی معرفی کنند و آن را مساوی با دیکتاتوری به مردم معرفی کنند، در حالی که به خوبی می‌دانیم اصلاً این به معنای نفی آزادی است، انسان‌ها همگی آزاد هستند و عقلانیت بشر به درجه‌ای رسیده که هر کسی مصلحت خودش را می‌داند.

ابزار و مراحل مختلف دشمن برای به اجرا گذاشتن نقشه‌های شوم خود

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی در ادامه به تشریح ابزار و مراحل مختلف به اجرا گذاشتن نقشه‌های دشمن پرداخت و گفت: اولین اقدام دشمن، آشوبگری است که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد آن بوده‌ایم، چه به واسطه نیروهای داخلی و چه به واسطه نیروهای خارجی خود و زمانی که این اقدامات را غیر موثر دیدند به جنگ رو آوردند که با کودتا و جنگ این نظام را ساقط کنند. هشت سال جنگ به طول کشید و بازهم نتیجه‌ای نگرفتند.

وی تقابل سیاسی و مقابله با نظام اسلامی در مجامع بین الملل در همه مراکز حساس جهانی و تهاجم فرهنگی و مورد حمله قراردادن مسائل عقیدتی و فرهنگی را دو راهکار دیگر دشمن خواند و خاطرنشان کرد: اعمال فشارهای اقتصادی و ایجاد بدبینی بین مردم و نظام نیز از دیگر ابزارهای دشمن است تا حکومت اسلامی را بد نشان دهند و با به وجودآوردن تزلزل اجتماعی، این نظام را ساقط کند.

استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: کشیدن کاریکاتورها، توهین به مقدسات، مرجعیت و ولایت آخرین فعالیت دشمن است که مردم را از انقلاب ناامید کنند، در حالیکه خدای متعال فرموده که اولاً این‌ها موثر نیست و ثانیاً وظیفه ما را در قرآن مشخص کرده است که: «وَإِنْ نَکَثُوا أَیْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِی دِینِکُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ یَنْتَهُونَ»، اگر کفار پیمان‌های خود را شکستند و نسبت به دین شما دارند ضربه می‌زنند، مبادا عقب‌نشینی کرده و سکوت کنید و بی‌تفاوت باشید. َ{قَاتِلُوا} با روسای کفر بجنگید.

وی با بیان اینکه امروز دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و رژیم صهیونسیتی، روسای کفر حساب می‌شوند، گفت: دستور قرآن است که در مقابل این‌ها مقابله و قتال کنید و به شدت بایستید، به خاطر آنکه «إِنَّهُمْ لَا أَیْمَانَ لَهُمْ»، این‌ها پای عهدها و قراردادهای خود نمی‌ایستند و لذا بجنگید تا زمینه این شود که دست از این بردارند، همانطور که در مقابل سلمان رشدی که توهین به انبیاء را سرلوحه کار خودش قرار داده بود و با فتوای حضرت امام(ره) و حرکت امت اسلام، این‌ها عقب‌نشینی کردند و به گوشه‌ای خزیدند و دیگر آن را مطرح نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی خاطرنشان کرد: اکنون نیز که می‌بینند توهین به انبیاء جواب نمی‌دهد و باعث بدترشدن شرایط است، توهین به ولی امر و مراجع تقلید را سرلوحه خودشان قرار داده‌اند، اما زهی خیال باطل که بتوانند به امت اسلام ضربه‌ای بزنند و این انقلاب را به ناکامی بکشانند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha