چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حیدری استاندار

حوزه / استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این روزها جهاد تبیین با تعابیر مختلف از جانب مقام معظم رهبری بارها تکرار شده است، گفت: قطعاً نمی‌شود از نقش روحانیون در این مرحله چشم‌پوشی کرد و انتظار پرچم‌داری این قشر در این مرحله را داریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، امشب در جلسه با مدیر حوزه‌ علمیه استان، اظهار داشت: حضور و نقش حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب به عنوان امامین انقلاب، نشانگر اهمیت و نقش آفرینی جایگاه روحانیون در کشور است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این روزها جهاد تبیین با تعابیر مختلف از جانب مقام معظم رهبری بارها تکرار شده است، افزود: قطعاً نمی‌شود از نقش روحانیون در این مرحله نیز چشم‌پوشی کرد و انتظار پرچم‌داری این قشر در این مرحله را داریم.

وی با بیان اینکه مساجد یکی از محل‌های مهم در جهاد تبیین است، ادامه داد: مساجد را باید دریابیم، زیرا خط مقدم این جهاد مساجد هستند و باید در نظر داشت که با جهاد تبیین باید شکاف طبقاتی در کشور را حل کرد، البته خیلی‌ها به دنبال دامن زدن به این موضوع هستند.

حیدری گفت: خلأ عدم فعالیت برخی مساجد خلأیی است که دشمن می‌تواند از این طریق نفوذ کند، لذا ادارات فرهنگی از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون مساجد باید در این راستا فعالیت‌های لازم را داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری محرومیتی در برخی موضوعات دارد که یکی از آن‌ها حوزه علمیه است، البته حرکت‌هایی برای رفع این محرومیت‌ها در حال انجام است اما کافی نیست.

وی افزود: در سفر آیت‌الله اعرافی به استان بیشترین اعتبار حوزه‌ علمیه در سطح کشور به حوزه‌های علمیه و مراکز فرهنگی استان تعلق گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در جلسات متعدد با رئیس جمهور به دنبال تحقق مصوبات اعتبارات سفر هستیم که در دستور کار دولت قرار گرفت و اعتبارات بی‌سابقه‌ای به استان واریز خواهد شد که البته پیگیری مدیران و معاونان فرهنگی را نیز لازم دارد.

وی گفت: حوزه علمیه و مراکز فرهنگی از جمله پروژه‌های پیشران استان هستند که تقویت این حوزه‌ها مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و تقویت مراکز دینی محسوب می‌شود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha