جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه طلاب شیراز، سپیدان و مرودشت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: مجمع نمایندگان طلاب، مجموعه ای فکری در حوزه بوده و کار اجرایی به آن داده نشده است؛ اما هر نماینده به اندازه توان، فعالیت و تخصص خود، برنامه های اثرگذاری را می تواند داشته باشد و برای طلاب و فضلا و حوزه مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در جلسه طلاب و فضلای شیراز، سپیدان و مرودشت که در ساختمان طلاب استان فارس در قم برگزار شد، به بخشی از حدیث شریف کساء اشاره کرد و اظهار داشت: حدیث شریف کساء از احادیثی است که توصیه بسیاری برای قرائت این حدیث از سوی اهل بیت (ع) شده است و بسیار دارای برکات است.

زمان برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب اعلام شد+ حوزه های انتخابیه و اسامی داوطلبان

وی ابراز داشت: محور این حدیث شریف، صدیقه کبری فاطمه زهرا (س) است و بیان با عظمت حضرت زهرا (س) از سوی خداوند در این حدیث، نشانگر محوریت ایشان است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: مقامی که اسلام به زن داده است، بسیار بالاست و این مسئله از عظمت و جایگاه حضرت زهرا (س) در حدیث شریف کساء مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: ما در قم، حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) را هم داریم که از ادیان مختلف، در حرم این بانوی کرامت حاضر شده که نشان از مقام و جایگاه بالای این بانوی مطهره دارد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود اظهار داشت: مجمع نمایندگان طلاب به دستور امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۸ راه اندازی شده تا پل ارتباطی میان طلاب و فضلا و بزرگان حوزه باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: اولین رئیس مجمع نمایندگان طلاب، مرحوم آیت الله فاکر خراسانی بود و فاضل ترین روحانیون در دوره اول به عنوان نمایندگان طلاب انتخاب شده و هر شخصی به خود اجازه نمی داد در آن زمان در مجمع ثبت نام کند و هیچ مجمعی را در طول این هشت دوره، همانند دوره اول نداشته ایم.

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: مجمع نمایندگان طلاب شبیه به مجلس شورای اسلامی اداره شده و دارای هیأت رئیسه بوده و ۱۴ کمیسیون نیز در آن فعالیت دارند و مصوبات و پیشنهادات برای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه ارسال می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: مرکز خدمات حوزه، شهرک مهدیه، معاونت تبلیغ حوزه، معاونت پژوهش حوزه، دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه، تعاونی های گوناگون حوزه و .... با مصوبات و پیشنهادات مجمع نمایندگان طلاب راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت: نمایندگان طلاب و فضلا، دیداری با امام راحل نداشتند؛ چراکه حضرت امام رحلت کرده بودند؛ اما دیدارهای متعددی با رهبر معظم انقلاب داشته اند و ایشان توصیه های مهمی را به مجمع و حوزویان داشته اند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب، مجموعه ای فکری در حوزه بوده و کار اجرایی به آن داده نشده است؛ اما هر نماینده به اندازه توان، فعالیت و تخصص خود، برنامه های اثرگذاری را می تواند داشته باشد و برای طلاب و فضلا و حوزه مؤثر باشد.

هر نماینده طلاب به اندازه فعالیت و تخصص خود اثرگذار است

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: نماینده می تواند پناهگاه و سنگ صبوری برای طلاب و فضلا باشد و با مشاوره و راهنمایی خود، تأثیر خوبی در زندگی طلبه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: مجمع نمایندگان طلاب، مصوبات و پیشنهادات بسیار خوبی را برای مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز داشته است که مورد استقبال مدیر حوزه های علمیه و معاونین ایشان قرار گرفت و از این مصوبات، تقدیر داشته اند.

وی اظهار داشت: یکی از برنامه های مثمرثمر مجمع نمایندگان طلاب، حضور قوی در انتخابات ریاست جمهوری بود تا بتوانیم شاهد انتخابات پرشوری در کشور و انتخاب شخص اصلح باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان گفت: انتخابات مجمع نمایندگان طلاب از سوی جامعه محترم مدرسین برگزار می شود و مجمع نمایندگان طلاب هیچ دخالت و هیچ نقشی در برگزاری آن ندارد.

هر نماینده طلاب به اندازه فعالیت و تخصص خود اثرگذار است

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی، نماینده طلاب و فضلای شیراز، سپیدان و مرودشت به ایراد سخن پرداخت و گفت: برای انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب، هفت نفر از فضلا برای حوزه انتخابیه شیراز، سپیدان و مرودشت ثبت نام کرده اند و ان شاءالله شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

وی اظهار داشت: استان فارس در شهر مقدس قم دارای ساختمانی است که جلسات طلاب و فضلا در این ساختمان که در منطقه دورشهر واقع شده، برگزار می شود و پناهگاه خوبی برای طلاب و فضلاست.

نماینده طلاب و فضلای شیراز ابراز داشت: خلاقیت، فعالیت، ابتکار و پیگیری نمایندگان طلاب بسیار تأثیرگذار است و مجمع نمایندگان طلاب می تواند منشأ خیرات و برکات برای حوزه باشد.

گفتنی است در پایان این جلسه، کاندیداهای حوزه انتخابیه شیراز، سپیدان و مرودشت به بیان برنامه های خود برای مجمع نمایندگان طلاب پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha