شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ی

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دقیق‌ترین راهکار برای حل مشکلات منطقه کاشان همان مواردی است که در حکم مقام معظم رهبری به بنده ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسین، شب گذشته در جمع اعضای رهروان وصال شهدای شهرستان آران و بیدگل به دو ویژگی این مجمع اشاره کرد و اظهار داشت: تأسیس بر اساس تقوا و شهادت، دو ویژگی مجمع رهروان وصال شهدای شهرستان آران و بیدگل می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه در قرآن براساس آیه ۱۰۸ سوره توبه، ملاک برتری یک مسجد تأسیس آن بر اساس تقوا است، گفت: اینکه بخشی از فعالیت رهروان وصال شهدای شهرستان آران و بیدگل کارهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است، خیلی مهم است.

امام جمعه کاشان در رابطه با فعالیت‌های اقتصادی مجمع رهروان وصال شهدا، خاطرنشان کرد: خدماتی که در فروشگاه این موسسه به مردم ارائه می‌شود، در کنار توزیع بسته‌های معیشتی به افراد تحت پوشش و نیازمند ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، به اهمیت کار فرهنگی موسسه رهروان وصال شهدای آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: تشکیل ۶۹ گروه برای دیدار با خانواده و مادر شهدا در شب میلاد حضرت فاطمه (س) به عنوان یک کار تشکیلاتی و سازماندهی شده بود که توسط این مجموعه انجام شد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، تألیف، انتشار، برگزاری نمایشگاه کتاب، موضوع بندی خاطرات و وصایای شهدا در مجمع رهروان وصال شهدای شهرستان آران و بیدگل را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: این اقدام می‌تواند راهگشای خوبی برای نسل‌های بعدی در عرصه آشنایی آنها با سیره شهدا باشد.

وی، نماز و شب زنده داری را کلید وصال به خدا دانست و اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرماید، وصال به خداوند، سفری است که جز با مرکب راهوار شب زنده داری به دست نمی‌آید.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه انسان فقط با انجام واجبات و ترک محرمات به بهشت می‌رود و نیاز به نماز شب ندارد، گفت: اما وصول به خدا بدون نماز شب امکان ندارد، لذا رهروان وصال، نماز شب را جزو برنامه‌های اصلی و تبلیغی خودشان برای نوجوانان و جوانان قراردهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، در رابطه با فعالیت سیاسی مجمع رهروان وصال شهدای شهرستان آران و بیدگل، یادآور شد: تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در فعالیت‌های سیاسی باید مورد توجه باشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به دیدار با گروه‌های مختلف جهت راهکارهای لازم به منظور رفع مشکلات و معضلات منطقه فرهنگی کاشان از زمان حضور خود به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در این منطقه اشاره کرد و افزود: دقیق‌ترین راهکار برای حل مشکلات منطقه کاشان، همان مواردی است که در حکم مقام معظم رهبری به بنده ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: رهبری در این حکم فرمودند، "از شما انتظار دارم با همه توان در خدمت نیازهای معنوی و فکری و اجتماعی کاشان بوده و بویژه جوانان را با زبان و عمل در جهت اعتلای دینی و انقلابی کمک نمایید، تکریم خانواده‌های معزَّز شهیدان و ایثارگران وظیفه‌ همیشگی همه ما است و لازم است به آن توجه ویژه نمائید و محتوای خطبه‌های نماز جمعه و دیگر نشست‌های دینی و تبلیغی را به‌گونه‌ شایسته ارتقاء دهید و رفتار مردمی را شیوه‌ همیشگی خود قرار دهید".

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha