یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام حسین حائری مراسم اهدای چادر

حوزه / مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: سردمداران اروپایی محبت، طهارت، پاکی و پرهیزکاری موجود در زن که باید مایه آرامش همسر و تربیت فرزندانش باشد را از او گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی، امشب در مراسم نذر اهدای چادر مشکی برای مادران نمونه در تالار قدس حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خدای متعال برای انسان بالاترین ارزش را قائل شده و منظومه هستی را برای انسان خلق کرده است، اظهار داشت: خداوند ساختار انسان به‌عنوان عصاره خلقت را در وجود زن قرار داده، که متولد کننده و به وجود آورنده انسان، زن است و خداوند متعال تربیت انسان را نیز بر عهده زن گذاشته است.

وی افزود: خداوند اساس تربیت و محبت را در وجود مادر گذاشته و این ارزش‌های واقعی زن است که متأسفانه سلطه‌گران غربی این ارزش واقعی که مادری و تربیت فرزند است را از او گرفتند و مسئله تساوی را مطرح می‌کنند، موضوعی که در واقع با این کار کلاه بر سر زن گذاشتند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان رضوی با بیان اینکه سردمداران اروپایی محبت، طهارت، پاکی و پرهیزگاری موجود در زن که باید مایه آرامش همسر و تربیت فرزندانش باشد را از او گرفتند و شخصیت واقعی زن را به هم ریختند، اضافه کرد: بدترین ظلم به زن، گرفتن مقام عزت، طهارت و پاکی و تربیت انسان به‌ عنوان فرزند است و وادار کردن به کارهایی که در شأن او نیست.

وی خاطرنشان کرد: به بهانه آزادی فرهنگ غلط و ضد انسانی را در مورد زن حاکم کردند و اگر مسئولین جامعه، آموزش‌وپرورش و اندیشمندان در این خصوص کاری نکنند، مسیر انسانیت را منحرف خواهند کرد و اگر غفلت کنیم دشمنان دین، حق و حقیقت را می‌پوشانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری در ادامه درباره اهمیت پوشش زنان، بیان کرد: بانوان جامعه اسلامی ما باید از اصالت و کرامت زن و حقیقت خانواده و ارزش‌های متعالی که دین ما برای بانوان تعیین کرده بهره ببرند، هر اندازه ظاهر زن با کرامت و با شخصیت باشد، نشان‌دهنده ارزش او است.

وی یادآور شد: لباس سیاه برای بانوان لباس غرور است، زنان با پوشیدن چادر مشکی این غرور را به تصویر می‌کشند.

فمینیسم فقط برای استثمار زن ایجاد شده است

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم راشد یزدی، کارشناس مذهبی در این مراسم اظهار داشت: دختر و پسری که ازدواج‌نکرده‌اند هنوز زیرمجموعه پدر و مادر خود هستند در حالی که علمای اخلاق از زندگی زن و شوهر به‌عنوان زاویه زندگی نام ‌می‌برند و نمی‌گویند مثلث، چرا که زندگی دارای دو ضلع زن و شوهر است.

وی یادآور شد: تناسب فرهنگ به معنای درک است نه مدرک؛ زن عنصری لطیف، ظریف، نجیب و شریف است و اگر تناسب با مرد نداشته باشد، مریض می‌شود. سلسله روایات این مسئله را تأیید می‌کند که مرد و زن باید یکدیگر را درک‌ کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی ادامه داد: برخی از شغل‌ها مناسب زن نیست، زیرا ارزش زن در میزان عدل نمی‌ارزد که مادر و همسری را از او به دلیل یک سری شغل‌ها بگیرند، همان طور که در زمان جاهلیت دختران را زنده‌به‌گور می‌کردند و امروز در اروپا زنان را قتل‌عام می‌کنند، اما چند نفر را در مناصب حکومتی آورده‌اند.

وی در ادامه به مسئله فمینیسم اشاره کرد و اضافه کرد: فمینیسم فقط برای استثمار زن ایجاد شده؛ متأسفانه سمینارهایی که برگزار می‌شود از تساوی زن و مرد در این جلسات صحبت می‌کنند، درحالی‌ که این تساوی موجب ظلم به زن می‌شود، خلقت زن ظریف است، اما او را وارد شغل‌هایی می‌کنند که لطافت زن را خدشه‌دار می‌کند.

مراسم نذر اهدای چادر مشکی برای مادران نمونه، با همکاری بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها و مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha