دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش تکریم همسران نمایندگان طلاب و فضلا

حوزه/ مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه گفت: یکی از برکات مجمع نمایندگان طلاب، تأسیس دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه بوده است که جای تقدیر از این مجمع دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی در همایش تکریم همسران نمایندگان طلاب و فضلا که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفای قم برگزار شد، اظهار داشت: برای شناخت ابعاد شخصیتی فاطمه زهرا (س) از چند منظر باید در این مسئله ورود کرد که منظرهایی همچون «از زبان قرآن»، «از زبان پیامبر اکرم (ص)»، «از زبان ائمه اهل بیت (ع)»، «از قلم و زبان عالمان شیعه در طول تاریخ ۱۴۰۰ ساله»، «از قلم و زبان عالمان بزرگ اهل سنت»، «از قلم دانشمندان غیرمسلمان» و ... می باشد.

وی ابراز داشت: بیش از ۱۳۰ آیه قرآن درباره فضائل حضرت زهرا (س) است که این آیات بر دو دسته است؛ دسته اول، آیه در شأن حضرت زهرا (س) نازل شده و دسته دوم، تأویل آن آیه در شأن حضرت زهراست و تعدادی از آیات درباره پنج تن آل عباست.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: صدها حدیث از زبان حضرت محمد (ص) درباره دخترشان آمده است که یکی از آنان، حدیث «فاطمه بضعه منی» که کتاب مستقلی فقط درباره این حدیث نوشته شده است.

سخنران این جلسه به منظر فاطمه زهرا (س) از زبان ائمه اهل بیت (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا علیه السلام در روایتی فرموده اند: «نَحْنُ حُجَجُ اللّهُ عَلی خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیْنا / ما (ائمّه) حجت خدا بر مردم و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ماست».

تأسیس دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه از برکات مجمع نمایندگان طلاب است

حجت الاسلام والمسلمین زمانی اظهار داشت: علمای شیعه و علمای اهل سنت نیز کتاب های بسیاری در جایگاه حضرت زهرا (س) نوشته اند که خواندنی است.

وی ابراز داشت: فاطمه زهرا (سلام الله علیها) جامع تمام فضائل انسانیت بود و برای شناخت ایشان، باید از تمام منظرهای مذکور وارد شد.

مسئول دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: یکی از برکات مجمع نمایندگان طلاب، تأسیس دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه بوده است که جای تقدیر از این مجمع دارد.

سخنران این جلسه در پایان بیان داشت: این دفتر بعد از دیدار نمایندگان طلاب و فضلا با رهبر معظم انقلاب با طرحی که از سوی مجمع نمایندگان طلاب ارائه شد، در حوزه راه اندازی شده است.

تأسیس دفتر اجتماعی-سیاسی حوزه از برکات مجمع نمایندگان طلاب است

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: مجمع نمایندگان طلاب در سال ۱۳۶۸ به امر امام خمینی (ره) راه اندازی شده تا ارتباط طلاب و فضلا با بزرگان حوزه تقویت شود.

وی ابراز داشت: نمایندگان طلاب و فضلا، جهادگرانی هستند که بدون هیچ چشم‌داشتی در این سنگر خدمت کرده اند و در حال حاضر، به پایان دوره هشتم نمایندگان طلاب و فضلا رسیده ایم که جای تقدیر و تشکر از همه نمایندگان طلاب و فضلا دارد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا در پایان به بیان گزارشی از فعالیت های دوره هشتم این مجمع پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha