یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه یاسوج با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام نسل‌ها و همه مردان و زنان عالم است، گفت: آن چیزی که پیش روی همه قرار گرفته، بهشت و جهنم است که اگر بخواهیم به بهشت خدا برسیم باید راه و روش حضرت زهرا(س) را پیگیر باشیم.

به گزارش خبرگزاری گزاری حوزه از یاسوج، به مناسبت میلاد دختر گرامی نبی مکرم اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س)، پیش از ظهر امروز مراسم جشنی، به همت مرکز خدمات حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و مادران و دختران فاطمی در مسجد فاطمه الزهرا(س) واقع در امانت ۱۹ برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم، حجت الاسلام محمد جواد جعفری مهر مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن عرض تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر به بیان ابعاد شخصیتی و جایگاه و مقام حضرت زهرا(س) پرداخت.

سپس دانش آموزان مدرسه سما و مدرسه حضرت فاطمه زهرا (س) قصه حدیث کسا را با زبان کودکانه و شعر گونه به نمایش گذاشتند.

در ادامه این مراسم معنوی حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت انسان‌ها، انسان‌هایی را از جنس زن و مرد برای الگو گرفتن خلق کرده است، اظهار داشت: یکی از این انسان‌های بزرگ که در ابعاد مختلف زندگی ما می‌تواند الگو و نقش‌آفرین باشد، حضرت زهرا(س) است.

در زندگی فاطمه زهرا(س)، خدا محوری بیش از هرچیز دیگر به چشم می‌خورد

حجت الاسلام والمسلمین حسینی عنوان کرد: در شرایطی حضرت زهرا(س) برای ما انسان‌ها الگو قرار گرفت که مردان حاکم جامعه بودند و برای زنان ارزشی قائل نبودند، اما خداوند به برکت یک نیروی خانم در عصر جاهلیت آن زمان، عظمت و الگویی خلق کرد که الگویی برای همه زمان‌ها و برای همه انسان‌ها باشد.

وی به نمایش حدیث کسا که توسط دانش آموزان اجرا شد، اشاره کرد و افزود: خداوند به برکت آبروی حضرت زهرا(س)، پدر، همسر و فرزندان حضرت زهرا(س) یک جهان را خلق و آفریده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد به عظمت حضرت زهرا (س) نزد خدا اشاره کرد و گفت: اینکه خداوند این همه عظمت برای حضرت زهرا(س) قائل است، به خاطر معرفت و معنویت و عبادت حضرت(س) می‌باشد که شخصیتی ممتاز و الهی از او ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطرنشان کرد: اگر کسی به خدا نزدیک شد و به معرفت کامل دست پیدا کرد و اهل حیا و حجاب و اهل نماز و روزه شد، خداوند نیز به او آبرو می‌دهد و آن شخص در هر خانه، کوچه و یا شهر و منطقه‌ای باشد، آن منطقه به وجود آن شخص پر خیر و برکت می‌شود.

وی عنوان کرد: هرچه مراتب عبادت و معنویت یک شخص برای خدا بیشتر باشد، خداوند با آبروی آن برکت زیادی نازل می‌کند و در مقابل هر چه انسان از خدا دورتر باشد، شرایط و بدبختی‌هایش بیشتر می‌شود.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگویی برای تمام نسل‌ها و همه مردان و زنان عالم است، اظهار داشت: آن چیزی که پیش روی همه قرار گرفته، بهشت و جهنم است که اگر بخواهیم به بهشت خدا برسیم باید راه و روش حضرت زهرا(س) را پیگیر باشیم.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم از جهنم خدا دور باشیم، باید ببینیم حضرت زهرا(س) از چه چیزهایی دوری می‌کرد که ما آنها را ترک کنیم و دور شویم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه هر فردی به اندازه معرفت و بندگی‌اش در برابر خدا، رفتار خود را سامان می‌دهد، افزود: در زندگی فاطمه زهرا(س)، خدا محوری بیش از هر چیز دیگر به چشم می‌خورد و خدا در تمام مراحل رفتار و گفتار ایشان، حضور داشت تا آن جا که در زندگی خانوادگی، تمام تقاضاها و گفتار و رفتارش را با رضایت خدا می‌سنجید و همیشه رضایت خدا را بر رضایت و راحتی خود ترجیح می‌داد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: خضوع و عبادت در برابر خداوند، ترک محرمات و عمل به واجبات، رعایت حقوق فرزندان و همسر، سازش با سختی‌ها، حیا و عفت و حجاب، دین داری، ظلم ستیزی و دفاع از حق، از ابزارهای تقرب حضرت زهرا(س) به خداوند بود که همه باید از این بانوی سراسر نور الگو بگیریم.

در ادامه این مراسم کربلایی حیدرخواه، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) نیز در رسای بانوی دو عالم به مداحی و مولودی خوانی پرداخت و در پایان مراسم نیز به ۱۴ نفر از افرادی که با القاب حضرت زهرا(س) در این مراسم حضور داشتند، به قید قرعه هدایائی اهدا شد و مقرر گردید که به ۱۵۰نفر دیگر که در این مراسم با القاب آن حضرت حضور داشتند، هدیه‌ای را به رسم یادبود تقدیم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha