جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2023-01-14_08-14-03.jpg

حوزه / امام جمعه مشگین‌شهر گفت: تمام فضائل و کمالاتی که برای یک زن متصور است در حضرت زهرا(س) به نحو اتمّ تجلی یافته و سیره‌ این بانوی مکرم از زوایای مختلف از جمله ایمان، عفاف و تربیت فرزند، کامل‌ترین راهنمای بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، حجت‌الاسلام‌ رضا باوقار امام جمعه مشگین‌شهر، در آیین گرامیداشت روز زن که عصر امروز در مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر برگزار شد، اظهار داشت: تمام فضائل و کمالاتی که برای یک زن متصور است در حضرت زهرا(س) به نحو اتمّ تجلی یافته و سیره‌ این بانوی مکرم از زوایای مختلف از جمله ایمان، عفاف و تربیت فرزند، کامل‌ترین راهنمای بشریت است.

وی افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) منحصر در وجود مادی و دنیوی نبود، بلکه سیره‌ آن حضرت در بردارنده‌ مکتب انسان‌سازی برای تمام اعصار و نسل‌ها است.

امام جمعه مشگین‌شهر، تکامل شخصیتی حضرت فاطمه(س) را مبتنی بر سیره‌ رسول اکرم(ص) دانست و اذعان داشت: حضرت زهرا(س) با الهام گرفتن از کردار نبوی، شبیه‌ترین افراد به پیامبر اکرم(ص) بودند و همواره مورد تکریم نبی مکرم اسلام قرار می‌گرفتند، ملقب‌شدن بانوی دو عالم به "ام ابیها" از طرف پیامبر(ص)، نشان از ارتباط و اتصال روحی این دو معصوم دارد.

حجت‌الاسلام‌ باوقار با تأکید بر الگو قراردادن سیره‌ فاطمی، گفت: صدیقه‌کبری(س) حجت خدا برای ائمه معصومین(ع) بودند و امامان شیعه مادرشان را الگوی عملی و رفتاری خود قرار می‌دادند.

مؤسس مدرسه علمیه فاطمیه(س) مشگین‌شهر، تصریح کرد: توجه و تأسی به ابعاد شخصیتی و فرهنگ رفتاری حضرت زهرا(س)، معتبرترین سند سعادت اخروی است.

سیره حضرت زهرا(س) کامل‌ترین راهنمای بشریت است

سیره حضرت زهرا(س) کامل‌ترین راهنمای بشریت است

سیره حضرت زهرا(س) کامل‌ترین راهنمای بشریت است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha