جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره علامه طباطبایی(ره) با آیت الله اعرافی

حوزه/ اعضای ستاد برگزاری کنگره علامه طباطبایی(ره) با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه دیدار نموده و به ارایه گزارشی از جزئیات برگزاری اجلاسیه ها و پیش نشست های این کنگره پرداختند.

محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی و دبیر اجرایی این کنگره در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در این آیت الله  غلامرضا فیاضی رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی و رئیس کنگره بین المللی علامه طباطبایی(ره) همچنین حجت الاسلام والمسلمین حسن معلمی، دبیر مجمع عالی حکمت و خود او حضور داشته اند، ابراز داشت: در این دیدار از سوی بنده گزارشی از فعالیت های صورت گرفته کنگره تاکنون، خدمت آیت الله اعرافی بیان شد. به عنوان مثال اشاره شد که تاکنون ۶۹ پیش نشست علمی در بیش از ۲۰ استان کشور برگزار شده است.

وی افزود: همچنین بیان شد که ۴۴۰ چکیده مقاله و نیز بیش از ۲۶۰ اصل مقاله به دبیرخانه رسیده که هم اکنون فرآیند ارزیابی آن ها در حال انجام است، ضمن آن که در عرصه بین الملل نیز نخستین پیش نشست در کشور هند برگزار شده و ما به دنبال برنامه ریزی سه پیش نشست در کشور عراق، یک پیش نشست در ترکیه و نیز پیش نشست هایی در کشورهای اندونزی، روسیه و دو کشور اروپایی هستیم.

دبیر اجرایی کنگره علامه طباطبایی (ره) همچنین ادامه داد: آیت الله اعرافی نیز طی سخنانی در این جلسه ضمن ابراز مسرت و خوشحالی از برگزاری این تعداد پیش نشست، آن را در نوع خود کم نظیر و بلکه بی نظیر توصیف کرده و بر لزوم توجه بیشتر به بُعد بین الملل کنگره تأکید کرد. مدیر حوزه های علمیه همچنین با اشاره به علاقه خاص اندیشمندان و متفکران کشور اندونزی به فلسفه اسلامی و به ویژه شخص علامه طباطبایی و شهید مطهری بر ضرورت برنامه ریزی بهتر در رابطه با این کشور تأکید نمودند.

وی بیان داشت: از دیگر تأکیدات مدیر حوزه های علمیه، تلاش برای برگزاری نشست هایی در نجف و کوفه و نیز بغداد بود و این که در این باره تعامل خوبی با بیوت مراجع عظام در نجف اشرف صورت بگیرد به خصوص این که مرحوم علامه طباطبایی حدود ده سال در کشور عراق زندگی کرده بودند. ایشان همچنین خواستار توجه بیش از پیش به مقوله تفسیر و فلسفه در نگاه علامه شدند.

خراسانی در خاتمه با اشاره به این که اجلاسیه اصلی و پایانی کنگره، بهار ۱۴۰۲ در سه شهر تهران، قم و تبریز برگزار می شود، افزود: به زودی شورای سیاست گذاری کنگره برای تعیین زمان برگزاری اجلاسیه نهایی با حضور آیت الله اعرافی تشکیل جلسه خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha