دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مظاهری

حجت الاسلام مظاهری در تعیین اولویت های ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، گفت: گشت ارشاد مسئولان به عنوان اولویت نخست است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن مظاهری صبح امروز در جلسه ستاد امر به معروف که با حضور برخی از مسئولان این ستاد برگزار شد، به برخی از اولویت های ستاد استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: گشت ارشاد مسئؤلان به عنوان اولویت نخست است؛ گشت‌های ارشاد برای مراقبت بر عمل به قانون است.

وی ادامه داد: امیرمومنان (ع) بازرسان و ناظرانی را برای مراقبت از عملکرد کارگزاران تعیین کرده و ناظرانی را برای نظارت بر ناظران نیز قرار داده بودند.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر اصفهان از امیدآفرینی به عنوان مهمترین اقدام در کشور نام برد و عنوان کرد: امید آفرینی در جامعه با خدمت صادقانه به مردم محقق خواهد شد، از این رو اگر مسئؤلان صادقانه و مومنانه به مردم خدمت کنند، مردم نیز به آینده کشور امیدوار خواهند شد، براین اساس مطالبه جدی ما از دستگاه های مسئول عمل به وظایف خود در اجرای قانون است.

اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری، اولویت دوم ستاد

وی ادامه داد: اولویت بعدی ستاد امر به معروف استان اجرای قانون جوانی جمعیت و فرزندآوری است که در این خصوص برای آینده کشور باید به جد تلاش کنیم.

حجت الاسلام مظاهری در ادامه بر تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی بخش ها، ادارات و نهادها تأکید کرد و افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بازوان ستاد احیاء در ادارات و نهادها فعالیت می‌کنند که از جمله وظیفه این شورا ها برگزاری جلسات بصیرتی و تبیین حقایق انقلاب اسلامی برای کارکنان و جامعه است.

تذکرلسانی واجب شرعی است

وی با بیان اینکه دشمن امروز در تلاش است با فریب و شانتاژ رسانه‌ای انقلاب و نظام اسلامی را ناکارآمد جلوه دهد و بذر ناامیدی را در دل مردم بکارد، گفت: باید گروه های مطالبه گری مردمی در راستای امید آفرینی برای جامعه تشکیل شود که یکی از این گرو ها می تواند هیئات‌ مذهبی باشد.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی از منکر استان اصفهان تصریح کرد: مسئولین هیئت های مذهبی باید روحیه مطالبه گری را در مردم ایجاد کنند و بر اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهاد تبیین تاکید ورزند.

وی ترویج حجاب، عفت عمومی و امنیت اخلاقی در جامعه را وظیفه حاکمیت دینی دانست و گفت: از وظایف حکومت دینی، پیاده کردن احکام الهی در سطح جامعه است و اگر حاکمیت دینی شعائر دینی را در سطح جامعه پیاده نکند، ماهیت آن معنایی ندارد.

حجت الاسلام مظاهری ابراز کرد: ستاد امر به معروف به عنوان یک دستگاه مطالبه گر از مسئولین برای اجرای قانون عفاف و حجاب و همچنین اجرای ابلاغ شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ جدید شورای امنیت کشور در این خصوص مطالبه می کند.

وی به ضرورت تذکر لسانی در جامعه اشاره و تأکید کرد: تذکر واجب شرعی است که از هیچکس ساقط نمی‌شود، بنابراین تیم‌های تذکر لسانی به روال گذشته باید فعال باشند، از این رو تذکر تنها وظیفه تیم‌های ستاد امر به معروف نیست، بلکه وظیفه همگانی همه مردم است.

دبیر ستاد امربه معروف ونهی ازمنکراستان اصفهان در پایان یادآور شد: تمامی دستگاه‌های اجرایی دولتی ملزم به نصب بنر رعایت حجاب در ورودی ادارات خود و همچنین تذکر به کسانی هستند که شئونات اسلامی را در ادارات و نهاد ها رعایت نمی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha