دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلم کاظم علی محمدی

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی از صدور بیش از 150 مجوز تلبس از آغاز سال 1401 در معاونت تهذیب و تربیت این استان خبر داد.

حجت الاسلام کاظم علی‌محمدی، معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز از صدور بیش از ۱۵۰ مجوز تلبس از آغاز سال ۱۴۰۱ در معاونت تهذیب و تربیت این استان خبر داد.

وی ادامه داد: در راستای مأموریتی که از سوی شورای عالی حوزه‏های علمیه و مرکز مدیریت حوزه علمیه بر عهده معاونان تهذیب حوزه‏ های علمیه استانی گذاشته شده و با برنامه ‏ریزی ‏های انجام شده، طلاب پس از ثبت نام در سامانه تلبس از طریق پیشخوان خود و گذراندن دوره مجازی کارگاه‏های مهارتی تلبس و قبولی در مصاحبه روان‏شناختی و آزمون شخصیت، با تعیین وقت قبلی در مصاحبه علمی تربیتی که با حضور دو تن از اساتید حوزه علمیه استان برگزار می ‏شود، شرکت می‏ کنند و در صورت قبولی در این آزمون، موفق به دریافت مجوز تلبس و مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت می ‏شوند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اهمیت و جایگاه لباس روحانیت و تاکید بر پوشیدن این لباس مقدس از سوی طلابی که در خود آمادگی اخلاقی، علمی و مهارتی لازم را می‌بینند، اظهار کرد: پیامبران به تعلیم و تربیت و هدایت مردم پرداختند. طلبه هم در همین مسیر گام برمی دارد و البته پیامبران بدون توقع پاداش در معرض آزار، توهین و تمسخر مردم قرار گرفتند، طلبه هم باید برای این مشکلات آماده باشد.

وی در ادامه افزود: طلاب و روحانیون نیروهای فرهنگی و عناصر تعلیمی تربیتی در جامعه هستند که برای گسترش فرهنگ دینی تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام علی‌محمدی با بیان اینکه روحانیت، تنها نهاد اجتماعی‏ است که خداوند در آیه نفر (توبه، آیه۱۲۲) به تکمیل نیروی آن فرمان داده و به طور مستقیم برای تأمین کادر آن اقدام کرده است، گفت: خدای متعال برای نیاز جامعه به کسب و تجارت یا پزشکی و مهندسی یا رانندگی و آهنگری و سایر صنوف و اقشار به صورت مستقیم نیرو نفرستاده است، امّا برای رفع نیاز بشر به دین، اخلاق و معنویت ۱۲۴۰۰۰ پیامبر فرستاده و آنها را به گونه ‏های مختلف، تأیید و هدایت و حمایت کرده است.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در پایان اظهار کرد: امروز بیش از هر زمانی جامعه اسلامی و جهانی به حضور روحانیت انقلابی، آگاه و بصیر و فاضل و مهذب نیاز دارد و طلاب باید بکوشند با تمام توان و مجاهدت علمی و تهذیبی شبانه روزی خود را برای چنین رسالت و مسئولیت سنگین و والایی آماده نمایند و به پوشیدن لباس شریف روحانیت مشتاق و به آن افتخار کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha