جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه همه انسان‌های آزادی خواه، عدالت طلب و پیرو فضیلت‌های اخلاقی، علاقه‌مند امام علی(ع) هستند، گفت: همه تحریف‌ها و هزینه کردن دشمنان معطوف به بدنام کردن امیرمومنان(ع) است، اما آنان باید بدانند هرچند دشمنان دین جولان دهند و قدرت نمایی کنند، جریان حق پیروز میدان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، امشب همزمان با سالروز ولادت حضرت امیر المومنین(ع) مراسم عمامه گذاری ۳۵۰ نفر از طلاب حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم با بیان اینکه امیر المومنین(ع) متعلق به همه بشریت، نه فقط مسلمانان و شیعیان است، اظهار داشت: امیر المومنین(ع) جامع همه فضائل اخلاقی و انسانی و الگو برای همه انسان‌ها در طول تاریخ است و هیچ غیر معصومی نمی‌تواند ادعا کند، امیرمومنان(ع) را کاملا شناخته است.

وی افزود: ابعاد وجودی امیرالمومنین(ع) آنقدر عمیق است که با سطح و درک معمول نمی‌توان به عمق فضائل ایشان دسترسی پیدا کرد، عظمت دریا را می‌بینید اما کسی از عمق دریا آگاه است که به آن سفر کرده باشد و کسی که سفر نکرده، فقط ظاهر و امواج دریا را درک خواهد کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه البته درک همان ظاهر نیز برای سعادت دنیا و آخرت، رشد معنوی و قرب الی الله کفایت می‌کند، تصریح کرد: هیچ کمال و فضیلتی نیست که در امیر المومنین(ع) نباشد، ایشان جامع همه فضائل و کمالات است و علوم و حقایق عالم نزد علی بن ابی طالب(ع) تجلی و نمودی آشکار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه دشمنان امام علی(ع)، همواره در طول تاریخ تلاش نموده‌اند تا نام ایشان را از صحنه روزگار حذف کنند، اما باید بدانند که نور خورشید فراگیر بوده و خاموش شدنی نیست، ابراز کرد: امیر مومنان(ع) فرمودند که، خدایا برای من در پیشگاه خود عهدی قرار ده و نزد خود محبتی مقرر فرما، در این هنگام آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» نازل شد، بدین معنا که کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند به زودی پروردگار رحمان برای آنان محبتی را در دل‌ها قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه خصوصیات فراوانی در شخصیت امیرمومنان(ع) متجلی شده است از جمله آنکه او به حق مرد خداست، گفت: جز قرب به خداوند و رضایت او، هیچ چیز دیگر در اندیشه تابناک امیرمومنان(ع) راه نداشت، حضرت علی(ع) خود را حقیقتا در خدمت آیین، احکام خداوند و پیامبر(ص) قرار داده بود و برای رضای خدا به هیچ چیز جز او نمی‌اندیشید.

تولیت آستان قدس رضوی، تشکیل جامعه و نظام اسلامی را از جمله مصادیق حکومت امیرمومنان(ع) برشمرد و یادآور شد: همانگونه که امیرمومنان(ع) در برابر طاغوت‌ها، ستمگران و بی‌عدالتی‌ها می‌ایستادند، فریاد سرمی‌دادند، روشنگری می‌کردند و چنانچه نیاز احساس می کردند شمشیر به دست می‌گرفتند، بنابراین نظام جمهوری اسلامی هم در برابر مستکبرین و زورگویان عالم ایستاده و این نمونه‌ای از حکومت زمان حضرت امیر(ع) در جامعه امروز است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه در راه حق و مسیر منتج به پروردگار، اگر تعدادتان اندک است، این اندک بودن نباید در شما وحشت ایجاد کند، خاطرنشان کرد: راه خدا و دفاع از دین و ناموس الهی را سرلوحه کار خود قرار دهید و بدانید که پیروزی با حق است، همانطور که امام علی(ع) نیز در جبهه حق و حقیقت قرار دارد.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه همه انسان‌های آزادی خواه، عدالت طلب و پیرو فضیلت‌های اخلاقی، علاقه‌مند امام علی(ع) هستند، گفت: همه تحریف‌ها و هزینه کردن دشمنان معطوف به بدنام کردن امیرمومنان(ع) است، اما آنان باید بدانند هرچند دشمنان دین جولان دهند و قدرت نمایی کنند، جریان حق پیروز میدان خواهد بود.

وی با اشاره به شجاعت در سیره و منش ائمه معصومین و جلوه نمونه‌هایی از آن در وجود بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: امام راحل(ره) فقط از خدا واهمه داشت و می‌ببینید که خداوند چه عظمتی به این بنده صالح عنایت کرد، امیر مومنان(ع) نیز علی‌رغم همه تنگناهای موجود، هرگز از اصول و مبانی در راه تبلیغ دین خدا و هدایت مردم عقب ننشستند و لحظه‌ای سستی و کوتاهی در سیره ائمه قابل دریافت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مروی خطاب به طلاب، با بیان‌ اینکه مفتخر به لباسی می‌شوید که ردای تبلیغ دین مبین اسلام و لباس پیامبر(ص) است، اظهار کرد: از امروز شما به لباس سربازی امام زمان(عج) ملبس می‌شوید و مردم جامعه اسلامی به شما نگاه دیگری دارند، چرا که این لباس، لباس دین و پیامبر عظیم الشان(ص) است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه می‌بایست بیش از هر چیز اخلاص و کار برای خدا را ملاک بدانید، یادآور شد: مهمترین رسالت در عرصه طلبگی، تبلیغ دین مبین اسلام است، پس تبلیغ را به عنوان وظیفه دینی خود در سراسر عمر بدانید و در راستای ادای تکلیف آنطور که می‌توانید تلاش کنید چرا که همین ادای تکلیف به امام(ره) عزت داد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha