دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امید ماندگار

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه امسال تعداد پنج نفر از طلاب حوزه علمیه استان در رشته تحصیلی سطح ۳ مشاوره فارغ التحصیل شدند، این ظرفیت و امکان به وجود آمده تا شعبه ای از مرکز مشاوره سماح در بوشهر ایجاد شود.

حجت الاسلام امید ماندگار معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از تلاش برای راه اندازی شعبه بوشهر مرکز مشاوره سماح خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امسال تعداد پنج نفر از طلاب حوزه علمیه استان در رشته تحصیلی سطح ۳ مشاوره فارغ التحصیل شدند، این ظرفیت و امکان به وجود آمده تا شعبه ای از مرکز مشاوره سماح در بوشهر ایجاد شود.

وی از راه اندازی دوره جدید مشاوره سطح ۳ خبر داد و گفت: طلاب می توانند در این رشته تخصصی ثبت نام کنند و بعد از فارغ التحصیلی این امکان برای آنها ایجاد شود که در مرکز مشاوره بوشهر مشغول و یا برای خود دفتر مشاوره تاسیس کنند؛ همچنین ادارات و سازمان ها نیز می توانند از ظرفیت این افراد در حوزه مشاوره استفاده کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از ایجاد کرسی تلاوت و حفظ در مدارس علمیه استان خبر داد و ابراز داشت: این کار از ابتدای سال شروع شده است و روزانه کلاس های درس طلاب با استفاده از ظرفیت طلاب حافظ استان با تلاوت قرآن شروع می شود.

حجت الاسلام ماندگار با بیان اینکه در سطح استان ۱۱ طلبه حافظ کل داریم گفت: ایجاد کرسی های تلاوت و حفظ، در راستای تقویت علوم قرآنی در بین طلاب است که با هدف تقویت روخوانی، روان خوانی و تجوید و ایجاد انگیزه جهت حفظ قرآن کریم می شود.

وی با اشاره به برگزاری درس اخلاق در مدرس علمیه استان گفت: در همه مدارس علمیه استان هر هفته یک جلسه با استفاده از ظرفیت اساتید شهرستانی، استانی، یا کشوری جلسات درس اخلاق برگزار می شود و در کنار این کار، اساتید اعزامی مشاوره خصوصی نیز به طلاب ارائه می دهند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر همچنین با اشاره به برگزاری نشست های بصیرتی در مدارس علمیه استان گفت: در ایام اخیر به مناسبت شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و قبل از آن متناسب با فضای کشور و ناآرامی های صورت گرفته، کلاس های بصیرتی و سیاسی برای طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگار همچنین از برگزاری آزمون تلبس خبر داد و گفت: این آزمون از تعداد ۵۰ نفر گرفته شد و متعاقب آن دو دوره مراسم عمامه گذاری برگزار شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha